Un german a parcurs un milion de kilometri la bordul unei Skoda Fabia 1.9 TDI din anul 2000. Valoarea magică a fost atinsă în parcarea muzeului Skoda din Mlada Boleslav.
Cunoaştem fiecare şurub al acestei maşini după nume
Matthias Lutkhoff
Consilier service la partenerul Skoda Betgen&Pothoof
Peter Kirchhoff, proprietarul unui
Skoda Fabia 1.9 TDI, a reuşit să parcurgă 1.000.000 de kilometri cu maşina sa fără reparaţii capitale.
Germanul a achiziţionat maşina în iulie 2000 şi a reuşit să-şi planifice călătoria spre Muzeul Skoda din Mlada Boleslav, Cehia, astfel încât să ajungă în parcarea instituţiei atunci când jurnalierul afişează 999.999 kilometri. Proprietarul maşinii este extrem de încântat de faptul că a avut o singură problemă tehnică în cei 13 ani de posesie, care a fost cauzată de izolaţia unui cablu. Mai mult decât atât, maşina sa nu a avut niciodată probleme cu inspecţia tehnică şi încă are evacuarea originală.
Lista de piese originale, pe lângă motor, include transmisia şi ambreiajul, explică reprezentanţii service-ului pe care îl frecventează Kirchhoff. Secretul său, spune germanul, este întreţinerea temeinică, fără de care maşina nu ar fi supravieţuit în aceeaşi stare şi nu ar fi obţinut un rulaj atât de mare.
Recordul său nu îl impresionează, Kirchhoff dorind să-şi păstreze maşina până la apariţia următoarei generaţii a lui Skoda Fabia, pe care intenţionează să o cumpere.
Kilometrajul Fabiei sale s-a oprit la 999.999, spune Kirchhoff, dar acesta promite să ţină evidenţa rulajului cu ajutorul jurnalierului, pe care a reuşit să-l reseteze astfel încât să afişeze 9999 kilometri la sosirea în parcarea Muzeului Skoda din Mlada Boleslav. Germanul intenţionează să-şi doneze maşina actuală Muzeului Skoda, pentru ca aceasta să fie expusă drept mărturie a fiabilităţii şi rezistenţei sale.
Via Carscoop
1. la muzeul Skoda
2. adusa in targ la vitan cu 92.300 de km in bord
Ce bine ma simt :)))))
http://forum.computergames.ro/78-auto/398899-un-milion-de-km-4-ani.html
RECLAMA PENIBILA, si e penibil ca Skoda se preteaza la asa ceva.
Trei neuroni ai tu, pentru ca enuntul tau, mai precis, este format din 7 (sapte) cuvinte... dar de, asa-i cu specimenele din curtea VAG, unde tu cred ca esti un geniu!
Multi dintre "cunoscatori" care lasa comentarii aici nu vazut Germania decat in poze si la stiri.
Ei nu stiu ce inseamna sa intretii o masina ca la carte... nu sa schimbi uleiu la vulcanizare k iti ia 40 ron si sa schimbi placutele la bordura :))))) .
Alt destept intreaba de unde a avut bani de motorina, pai ce proprietarlu de fabia si-a luat masina cu bani imprumutati si cu 3 credite de la banca... :))) si nu mai are bani de intretinere si de carburant.
Ar fi interesant de stiut daca a schimbat motorul vreodata.
Stiu pe cineva care facuse vreo 700k cu o masina dar schimbase motorul pe la 400k.
In plus am vazut prin bucuresti taxiuri (logan) cu aproape 500k de km, si nu dadeau semne sa moara.
Apoi sa luam suspensia :
- pe fata: amortizor, bucse, rulmenti, pivoti, directie, anvelope, discuri, placute, etrieri (gariniturile alea nu cred ca tin 1mil de km)
- pe spate are o punte semi-indepententa: deci discuri/tamburi, rulement, placute/saboti, bucse punte
si acum sa punem in balanta 1mil de km, dar sa nu uitam de 13 ani. Daca citim pe bidoanele de ulei zic 3-4 ani valabilitate, la vaselina la fel, la bucse(adica cauciuc), pivoti.... si ce o mai fi.... 13 ani e mult.
Deci eu nu-i cred. Sunt prea multe piese pe masina care sa tina atatia ani si atatia km.
Parerea mea.
Deci care ar fi pragul?
Iar acele bucse sau amortizoare, daca nu se abuzeaza de masina si merge pe drumuri bune nu se uzeaza chiar asa usor. Sunt masini in Romania care circula pe drumuri proaste si rezista articulatiile si peste 100000 de km la utilizarea unui cocalar care crede ca si-a cumparat tanc.
Una e sa schimbi consumabile (gen ulei, filtre, curea accesorii, distributie, placute de frana) si alta e sa schimbi piese capitale pentru motor (gen sistem de injectie, supape, bloc motor care in timp poate ceda datorita temperaturii sau presiunii din motor => astea sunt chestii care fac un motor sa reziste, nu schimbarea unui ambreiaj care e considerat consumabil sau a unui alternator).
Si kilometrajul e FALS. Nu are 1.000.000Km ci doar 100.000. Mi-a garantat-o vanzatoru' care a luat-o de la Peter (cu care se stie din copilarie). Eu il cred ca pare un baiat finutz si s-a jurat pe masa ca masina face toi banii.
Eu nu mi-am luat-o ca imi vine masina noua saptamana asta.