Record: Un german a parcurs un milion de kilometri cu o Skoda Fabia 1.9 TDI

de Sebastian Toma
Joi, 04.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un german a parcurs un milion de kilometri la bordul unei Skoda Fabia 1.9 TDI din anul 2000. Valoarea magică a fost atinsă în parcarea muzeului Skoda din Mlada Boleslav.

Cunoaştem fiecare şurub al acestei maşini după nume

Matthias Lutkhoff
Consilier service la partenerul Skoda Betgen&Pothoof
Peter Kirchhoff, proprietarul unui Skoda Fabia 1.9 TDI, a reuşit să parcurgă 1.000.000 de kilometri cu maşina sa fără reparaţii capitale. Germanul a achiziţionat maşina în iulie 2000 şi a reuşit să-şi planifice călătoria spre Muzeul Skoda din Mlada Boleslav, Cehia, astfel încât să ajungă în parcarea instituţiei atunci când jurnalierul afişează 999.999 kilometri. Proprietarul maşinii este extrem de încântat de faptul că a avut o singură problemă tehnică în cei 13 ani de posesie, care a fost cauzată de izolaţia unui cablu. Mai mult decât atât, maşina sa nu a avut niciodată probleme cu inspecţia tehnică şi încă are evacuarea originală.

Lista de piese originale, pe lângă motor, include transmisia şi ambreiajul, explică reprezentanţii service-ului pe care îl frecventează Kirchhoff. Secretul său, spune germanul, este întreţinerea temeinică, fără de care maşina nu ar fi supravieţuit în aceeaşi stare şi nu ar fi obţinut un rulaj atât de mare.

Recordul său nu îl impresionează, Kirchhoff dorind să-şi păstreze maşina până la apariţia următoarei generaţii a lui Skoda Fabia, pe care intenţionează să o cumpere.

Urmareste Automarket
Kilometrajul Fabiei sale s-a oprit la 999.999, spune Kirchhoff, dar acesta promite să ţină evidenţa rulajului cu ajutorul jurnalierului, pe care a reuşit să-l reseteze astfel încât să afişeze 9999 kilometri la sosirea în parcarea Muzeului Skoda din Mlada Boleslav. Germanul intenţionează să-şi doneze maşina actuală Muzeului Skoda, pentru ca aceasta să fie expusă drept mărturie a fiabilităţii şi rezistenţei sale.

Via Carscoop

Comentarii (41)

  • Vasilica
    Nare' cum!!!Poate 99.999Km!Imposibil numai masinile japoneze au voie sa faca asta! E reclama ascunsa , ati luat bani?
    38 45
  • Mi-a zis un mecanic ca il stie pe unu care a parcurs 10.000.000km cu o masina japoneza si nu a schimbat decat de 3 ori uleiul!In rest merge ca in prima zi!
    48 54
  • Marian
    Ba da asta nu mai manca, nu mai dormea? Sa faci in medie peste 200 km pe zi nu e chiar simplu cu un cotet de masina. Unde a umblat asta asa de mult si mai ales de unde bani de motorina? :))))
    60 33
  • la octavia
    Parca se mai descoperise un scenariu din asta regizat de skoda...
    64 17
  • Serios ?
    Masina la exterior arata prea bine si mi se pare ca e prea dotata sa fie anul 2000, plus de asta ceasurile de bord sunt ca noi, pana si sticla care acopera instrumentele de bord nu are nici o zgarietura ... Nu cred eu ca in 13 ani cat cica are masina aia, nu s-a exfoliat putin cromul de pe grila , sau nu s-au matuit putin farurile ...
    48 17
  • Scrooge
    exista 2 variante pentru aceasta masina:
    1. la muzeul Skoda
    2. adusa in targ la vitan cu 92.300 de km in bord
    102 18
  • Vasilica
    Ca sa le raspuns celor de mai sus , ar fi ca nemtu nu traieste in Republica Bananiera Romania, unde jegul pluteste in aer iar orice element se acopera de mizerie si jeg (de aia se minueaza toti cand vad masini aduce de afara)
    46 25
  • Stati mai ca vrea s-o cumpere Vasilica si sa ne-o vanda cu 99.000 km :))
    36 11
  • nu conteaza
    teoretic motorul tine.....dar ambreiajul??? ori avea el piciorul finut ca o domnisoara, ori a mers doar pe autostrada cu ea, ori povestea e putin cusuta cu ata alba
    35 11
  • Vasilica
    Am incercat dar a zis ca nu o vinde acum. Mai sta pana apare modelul nou(nu e de mirare ca piata auto imbatraneste in DE) o dau la 120.000km :)
    20 31
  • @Vasilica
    Deci ai minti la fel de mult ca Peter Kirchhoff, doar ca in sens invers. Unde te ascunzi geambasule dupa ce se vede ca are de fapt 200.000 km? Traim intr-o lume a minciunilor.
    31 8
  • Trei cuvinte: 1.9 TDI POWER !!!
    Ce bine ma simt :)))))
    28 43
  • @ScorpionFiat
    iti lipseste un carton cu 2 mici si mustar pe mana stanga
    30 15
  • Marius
    Teoretic si practic este posibil ! Sa ne arate Serviceplan-ul compet si sa-l comparam cu Elsa ( Program al Uzinei) si daca se suprapun atunci credem ! Piese cred ca a schimbat o droaie ambreaj amortizoare bucsi etc si in la mine la representanta sunt masini de firme care fac 120000 km pe an ...
    23 9
  • Reclama mincinoasa
    Au mai "rafinat" minciunile. Pana acum era 1 mil in 4 ani.Va amintiti asta?

    http://forum.computergames.ro/78-auto/398899-un-milion-de-km-4-ani.html
    30 4
  • who's your daddy TDI
    4 16
  • Exista Fabia 1.9TDI ??? Motor de 1900cmc pe Fabia ? WTF ???
    5 20
  • antonny
    Daca masina are service-ul facut la reprezentanta se poate spune tot ce a fost schimbat .....
    9 5
  • Toti posesori de 1.9 TDI pe care ii cunosc au avut problemecu turbina dupa 200.000 km.Asta cica a facut 1 milion fara probleme la turbina, ambreiaj, telescoape etc.... doar o izolatie la un fir.Sa fim seriosi .......cred ca si cauciucurile sunt originale:))))

    RECLAMA PENIBILA, si e penibil ca Skoda se preteaza la asa ceva.
    34 16
  • ce bine arata masina. poat sa o vanda la noi cu 120.000km . o da in 3 zile.:)
    19 1
  • Prruteanu'
    @ScorpionVAG:
    Trei neuroni ai tu, pentru ca enuntul tau, mai precis, este format din 7 (sapte) cuvinte... dar de, asa-i cu specimenele din curtea VAG, unde tu cred ca esti un geniu!
    12 9
  • Eu am un chevrolet pe care l-am luat de nou, masina are acum 2 ani si am 140000 km pe bord, fara problkeme deosebite. Teoretic este posibil practic... am sa va confirm cand voi ajunge la 1000 000 sau am sa dau masina...
    14 3
  • Un ambreiaj original la 1 million de km e imposibil oricum ai merge cu masina, mai ales cand vorbim de cuplul mare al unui diesel. E cea mai solicitata componenta a unei masini. In rest, e posibil, mai ales ca oamenii aia pe-acolo chiar stiu sa conduca o masina, cu ca zvacnitii strazilor noastre.
    17 5
  • Ambreiajul tine daca nu imprumuti masina la fel de fel de maimute si nu te agiti ca un pepsi la fiecare plecare. Si oricum masina asta a stat mai bine de trei sferturi din viata pe autostrazi in treapta a 5a.
    20 3
  • Il vad pe unu pe aici, ca unde sa faca 1 mil de km, ca inseamna 200 de Km pe zi. In Germania a face naveta 150 de km dus, 150 de km intors spre locul de munca, e o nimica toata ! Sa nu mai zic ca in week-end probabil omul a mers si cate 1000-1500 de km cu ea. Majoritea km-trilor sunt facut in treapta a 5-a si 98% din drum pe autostrada. Deci eu il cred ca nu a schimbat nici un ambreiaj, fiindca e posibil ! La fel ca nu a schimbat nici o piesa. Pai se compara cu romanasii nostrii care folosesc diesel-ul in oras si pe 10 km probabil calca ambreiajul de cel putin 200 de ori ?! Ca sa nu mai zic la ce regim de mers supui motorul in aia 10 km ; Ca il uzezi cat ptr 1000 de km in Germania? Asta probabil a calcat ambreiajul de 200 de ori in 2000 de km ! Sau nici atat. Uite asa tine un amreiaj si un motor atatea km: cu autostrazi !
    37 3
  • Catalin
    corect rationamentul lui MIhai dar... omul spune ca nu a facut REPARATII CAPITALE (asta e traducerea in articol) ori sa inlocuiesti o turbina sau ambreiaj nu se considera reparatie capitala...
    14 5
  • Samsaru'
    A fost data inainte... ne iau asa de prosti :))
    10 11
  • Ciprian U.
    Eu am o Octavia din 2003, 1.8T, varianta de 150 de cai, am 250.000 km si nu am schimbat decat (distributia, placute, amortizoare si bucsaraie). Nu am probleme cu ambreiajul. Un alt amic al meu are tot Octavia, din 2005, 1.9 TDI 90 cai (ALH) - are nici mai mult, nici mai putin decat 720.000 km. In fiecare saptamana bate drumurile Europei, dar a schimbat, amortizoare, ambreiaj de 2 ori, discuri, placute, etc... ;)
    14 3
  • Va suna cunoscut? www.primulmilion.ro/
    4 0
  • @ Mihai ai perfecta dreptate.

    Multi dintre "cunoscatori" care lasa comentarii aici nu vazut Germania decat in poze si la stiri.
    Ei nu stiu ce inseamna sa intretii o masina ca la carte... nu sa schimbi uleiu la vulcanizare k iti ia 40 ron si sa schimbi placutele la bordura :))))) .
    Alt destept intreaba de unde a avut bani de motorina, pai ce proprietarlu de fabia si-a luat masina cu bani imprumutati si cu 3 credite de la banca... :))) si nu mai are bani de intretinere si de carburant.
    14 3
  • Marketing Skoda.
    Ar fi interesant de stiut daca a schimbat motorul vreodata.
    Stiu pe cineva care facuse vreo 700k cu o masina dar schimbase motorul pe la 400k.
    In plus am vazut prin bucuresti taxiuri (logan) cu aproape 500k de km, si nu dadeau semne sa moara.
    10 3
  • craciun
    Nu sunt fan VAG dar este posibil..chiar si Dacia dci , aici in occident rezista cel putin jumatate din km mentionati mai sus.astia aici chiar au strazi/autostrazi.
    3 1
  • SorinXp
    Motorul sunt de parere ca duce 1.000.000 km, dar accesoriile de pe el NU. Aici ma refer la alternator, electromotor, fulii, aer condition, injectoare si tot ce mai e pe langa el.

    Apoi sa luam suspensia :
    - pe fata: amortizor, bucse, rulmenti, pivoti, directie, anvelope, discuri, placute, etrieri (gariniturile alea nu cred ca tin 1mil de km)
    - pe spate are o punte semi-indepententa: deci discuri/tamburi, rulement, placute/saboti, bucse punte

    si acum sa punem in balanta 1mil de km, dar sa nu uitam de 13 ani. Daca citim pe bidoanele de ulei zic 3-4 ani valabilitate, la vaselina la fel, la bucse(adica cauciuc), pivoti.... si ce o mai fi.... 13 ani e mult.

    Deci eu nu-i cred. Sunt prea multe piese pe masina care sa tina atatia ani si atatia km.

    Parerea mea.
    5 5
  • SorinXp
    Ar fi fost frumos din partea Skoda sa spuna ce inseamna reparatii capitale. Sa vedem si noi ce inseamna, ca unu intelege schimbarea amortizoarleor si a arcurilor... altii recarosare.
    Deci care ar fi pragul?
    7 0
  • onlythebrave
    bai pitpalacilor, masina aia a mers 80% pe autostrada unde practic pluteste deci uzura bucsaraielor si a amortizoarelor ambreiajului este minima si nici in oras nu cred ca a urcat o bordura/luna, voi chiar nu ati fost in germania sa vedeti cum au aia strazile intre landurile de porumb grau etc cum e bd unirii la noi...habar nu aveti. sa nu mai zic ca ploua foarte mult in germania fata de noi deci nu au praf si jeg nici 10% cat avem noi..
    6 3
  • redalert
    geambasii de la noi scad kilometrii, geambasii de la ei ii adauga. Nu sunt tot oameni ?
    9 1
  • Atata timp cat nu este prima masina care ajunge la un milion de km, nu cred ca este imposibil.
    Iar acele bucse sau amortizoare, daca nu se abuzeaza de masina si merge pe drumuri bune nu se uzeaza chiar asa usor. Sunt masini in Romania care circula pe drumuri proaste si rezista articulatiile si peste 100000 de km la utilizarea unui cocalar care crede ca si-a cumparat tanc.
    Una e sa schimbi consumabile (gen ulei, filtre, curea accesorii, distributie, placute de frana) si alta e sa schimbi piese capitale pentru motor (gen sistem de injectie, supape, bloc motor care in timp poate ceda datorita temperaturii sau presiunii din motor => astea sunt chestii care fac un motor sa reziste, nu schimbarea unui ambreiaj care e considerat consumabil sau a unui alternator).
    10 2
  • romanul
    pentru interesati.... masina este adusa deja in Romania si o gasiti in Vitan...a 3 a pe stanga.

    Si kilometrajul e FALS. Nu are 1.000.000Km ci doar 100.000. Mi-a garantat-o vanzatoru' care a luat-o de la Peter (cu care se stie din copilarie). Eu il cred ca pare un baiat finutz si s-a jurat pe masa ca masina face toi banii.

    Eu nu mi-am luat-o ca imi vine masina noua saptamana asta.
    5 5
  • Eu nici nu stiu ce e de mirare si nu inteleg nici revolta posesorilor de japoneze (desi ma numar printre ei). Cand Mercedes fabrica modelul denumit generic "Cobra" care depasea atat de lejer 500 000 km incat aproape ca-ti luai masina pe viata, japonezii faceau masini de unica folosinta.
    4 1
  • Ei, asta se intampla acum mai bine de 30 de ani. Dar putem sa ne intoarcem in anii '60 cand Volvo fabrica o masina care a depasit 4 600 000 de km si inca mai merge. Este masina cu cei mai multi km parcursi. :)
    8 1
  • SNatiune
    Povesti pentru naivi... la km astia trebuia sa fie oale si ulcele !
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru