În urmă cu puțin timp, un Porsche 911 cu punți pe portale a reușit să ajungă la o altitudine record (6.734 de metri) pe vulcanul Ojos del Salado din Chile.
Pe același vulcan a fost înregistrat un alt record, de această dată pentru mașini electrice. Doar că vehiculul cu pricina nu este un model de serie, ci un camion cu zero emisii, dezvoltat de o companie din Elveția.
Prototipul, denumit Terren, este bazat pe Aebi VT450 Transporter, are direcție integrală, o baterie de 90 kWh (200 de kilometri autonomie) și este echipat cu două motoare electrice, care dezvoltă împreună 380 de cai putere.
După ce a ajuns la 3.400 de metri, echipa a decis să încerce să doboare recordul stabilit în urmă cu ceva timp de Volkswagen ID.4 GTX, adică 5.816 metri. Și a reușit, pentru că Terren a ajuns la 6.500 de metri altitudine.
Din cauza terenului accidentat, care nu permitea instalarea unei stații de încărcare, Terren a fost echipat cu panouri solare (s-au întins pe 8 metri, pe plafon).
Alte panouri fotovoltaice, de această dată mobile, au fost prezente.Potrivit echipei care a reușit acest record, 5 ore de captare a energiei solare a însemnat o autonomie de circa 150 de kilometri.
via Motor1
Si in conditiile actuale panourile solare sunt foarte slabe ca eficienta de captare a energiei, abia la +20%. Se vorbesc de niste panouri experimentale care sa treaca de 30% eficienta.
Iti dai seama cat de avansati am fi fost cu tehnologia electrica in loc sa se cheltuiasca miliarde de dolari pe cacofonii pt motorizari pe combustie, daca aceiasi bani s-ar fi investit in cercetarea pt panouri solare si baterii (stocare energie).
Nu zic ca nu-i performanță… dar care-i legătura cu realitatea? Ce anume dovedește și este aplicabil?
Asta nu dovedește nimic, exact ca și-n cazul modelelor de la N mărci preparate pentru raliuri, mașinile alea pentru curse n-au nici cea mai mică legătură cu strada, doar caroseria și atât.
Problema e că acest tip de automobile sunt interzise (aviz fanaticilor eco), vezi cazurile Lightyear și Sono Motors, companii care, după ce au anunțat producția de serie, brusc s-au lăsat păgubașe fără să motiveze în niciun fel acțiunile lor.
Fisker Ocean a zis că minți ca un nesimțit.
Fisker Ocean își procură energia de la priză și (la o variantă) are câteva panouri solare pe acoperiș pentru mărirea ușoară a autonomiei.
Lightyear și Sono Motors își procură energia prin panouri solare dar, la nevoie pot folosi și o priză.
Înțelegi diferența?
Eu sper, sincer, ca tu să ai dreptate și să văd lumea plină de mașini cu panouri solare.
Interesant e că nu văd niciun mare ecologist să susțină acest tip de automobile cu adevărat ecologice.
te vad bine informat iar mie imi este lene sa caut...poti pune un link unde gasim interzicerea vanzarii masinilor propulsate de panouri solare? Sau e doar vrajeala de a ta...
Adică mașinile nu stau pe acoperișuri expuse cât mai mult și eficient (ca și orientare) la soare.
Degeaba pui panouri solare și toate componentele de care este nevoie când foarte multe mașini stau prin garaje, parcări acoperite, pe sub copaci sau printre clădiri care în afara orelor amiezii “produc” umbră.
Orice calcul ai face amplasarea panourilor pe mașină este o reducere substanțială a “productie” de electricitate care se face cu costuri suplimentare (deloc neglijabile), cum spuneam nu se ia panoul și se “lipește” pe mașină… trebuie integrat, customizat, produs dedicat samd.
Altfel spus nu se merită…
Sunt acoperişuri, câmpuri, dealuri cu orientare ideală unde același panou ca și suprafața (cu 20% cost de fabricație) ar produce de cel puțin 5X mai multă electricitate.
Acuma focile-s foci și obsesia este obsesie indiferent de argumente și cifre.
PS eu îmi parchez intenționat mașina la umbră și nu-s singurul care știe de ce, chiar din contră ;))
Dar e bine ca ai venit sa ne explici cum e cu prostia enormă. Vad ca te pricepi și la panouri nu doar la eoliene.
presimt ca la coborare a alimentat un sat o saptamana intreaga, prea plin de electricitate.
in viitor am putea "extinde" niste panouri sub forma de pom deasupra masinii..
Un metru patrat are ~1 kW. Deci 1 x 8 x 5ore = 40kWh acumulati Asta daca randamentul ar fi 100%. Bine, pentru cantitatea asta de energie cred ca a stat o zi intreaga (musai vreme frumoasa) pentru ca radiatia nu e maxima tot timpul, depinde de ora, de nebulozitate, eu am presupus maxim de-a lungul celor 5 ore.
Cam la fel unii oameni isi imagineaza ca daca isi pun panouri fotovoltaice pe acoperis isi vor incalzi casa gratis iarna ! Teoretic se poate in practica ... nu prea ! Sau - in sfarsit - investind probabil 300.000 de Euro intr-un sistem de 300 KW poti obtine intr-o zi mohorata si geroasa de Ianuarie vreo 10-15 KW cu care sa-ti incalzesti o casa mica si bine izolata.