Lansarea noului Ecosport și mutarea integrală a producției pentru piața europeană la uzina de la Craiova în toamna anului trecut au generat o creștere semnificativă a vânzărilor pentru SUV-ul american, iar acest lucru este vizibil și în cifrele oficiale de producție.
Ford a raportat că a produs peste 36.300 de unități Ecosport în primele 3 luni ale anului, cu o medie de peste 12.000 de unități pe lună, rezultate record pentru uzina de la Craiova. Astfel, un exemplar Ecosport iese pe porțile fabricii la fiecare 87 de secunde. Circa 90% din producția totală merge la export, iar în acest sens doua trenuri încărcate cu câte 250 de mașini părăsesc Craiova pentru a ajunge în special la clienții din Europa de Vest.
Pentru a face față producției, la uzină se lucrează în prezent inclusiv în weekend, chiar dacă Ford a angajat încă 1.700 de persoane pe parcursul anului trecut pentru a se pregăti pentru noul model.
Datele de producție sunt net superioare celor înregistrate anul trecut, atunci când la Craiova s-a produs în special monovolumul B-Max, retras din producție ca urmare a vânzărilor slabe.
Astfel, Ford a produs aproape 49.800 de unități B-Max și Ecosport în 2017, iar acest prag va fi depășit în acest an cel târziu la finalul lunii mai, dacă ritmul actual de producție se va menține.În primele două luni ale anului, Ford a vândut 10.800 de unități Ecosport în principalele 20 de piețe europene, printre care se numără și România.
Via Adevărul
2-3 modele ar putea face productia mai flexibila, ar stabiliza locurile de munca, si ar compensa eventualele schimbari bruste de trend ale pietei.
@George, oare ce masina ultra modera conduci?
Ecosport...un model care este in trend. B-max a fost un experiment (ca model) chiar si pentru Ford intr-o clasa care nu isi mai gasea cumparatori. Daca Ecosport va puncta ca si model ii va urma Gen 2. Si atunci cel putin 7-8 ani de zile de acum incolo capacitatea de productie va fi ocupata. Un trend nu se schimba brusc (ce inseamna defapt brusc), ai vazut tu asa ceva in istoria auto? Tinand cont si de faptul ca platformele dar si motoare, componente, etc sunt comune in clase diferite, un "switch" rapid in productie nu ar fi imposibil.
In schimb nu inteleg cum de nu ai vazut hotararea americanilor de a nu lasa din mana site-ul de productie dupa buleala cu B-max. nu inteleg nici nevoia (pe care ti-o doresti) de a varia productia de moment ce acum gradul de ocupare este 100% cu Ecosport. Ce ar justifica, de exemplu, sa muti acum 20% din productia lui Ecosport in Germania si sa aduci un procent echivalent de Fiesta din Germania?
Cand a fost conceput B-Max-ul trendul era pe monovolume. Apoi a scazut constant (vezi de ce nu mai aduce Renault modelele SCENIC si ESPACE) in detrimentul SUV-urilor si CROSSOVER-elor care au crescut. In ultimul an de B-MAX a fost o chinuiala.
Americanii tin la uzina de la Craiova pentru ca inca nu si-au acoperit investitia, mana de lucru e (inca) ieftina si pentru motive strategice. Sa nu uitam ca uzina de la Craiova este la al treilea proprietar si ca mereu s-au chinuit spre sfarsitul ciclului de productie.