Continental, producătorul de camioane electrice Futuricum și compania de livrări DPD au reușit împreună să doboare un record privind cea mai lungă distanță parcursă de un camion electric fără nevoia unei reîncărcări.
Cele trei entități au organizat un test pe un circuit oval deținut de Continental cu un camion cu emisii zero deținut de DPD și livrat de Futuricom.
Testul a durat un total de 23 ore, timp în care doi șoferi au acoperit 392 de tururi în schimburi de câte 4.5 ore. Viteza medie a camionului a fost de 50 km/h, pe care organizatorii testului au catalogat-o drept “realistă” și “care simulează utilizarea zilnică a unui camion.”
Consumul mediu înregistrat a fost de 58 kWh/ 100 km, bateria având o capacitate maximă de 680 kWh.
Camionul electric de la Futuricom se află de circa 6 luni în flota DPD, fiind utilizat la transportul comercial în Elveția.
Via Continental
Unde??? Aaaa Elvetia...la saracii si spalatii aia pe creier...
Glumesc si eu, se poate, desi 50km/h nu e viteza de croaziera realista, poate doar prin Romania unde tirurile trec prin toate satele si comunele.
Dar e de bine si pe langa ei, Mercedes si Volvo au si ei camioanele lor full electrice, autobuze full electrice, directia e buna, masinile mari si poluante devin mai bune. Dar problema mare e ca ele nu circula prin orase. Ce facem cu troacele imputite importate de la germani si care se rup in doua???
https://autolatest.ro/stiri/bmw-ul-rupt-in-doua-la-iasi-era-sudat-din-alte-doua-masini-romanii-cumpara-epave-imposibil-de-reparat/
poate nu au nevoie 1000 km, dar 500-600 sunt mai mult decât îndeajuns.
Nu poţi conduce legal mai mult de 5-6 ore încontinuu
Foarte realist testul...
Sau ai fost distras de articolele cu BMW rupte in doua? :))
Cotetul tau din cate bucati e?
Si autobuzele alea electrice din Olanda transporta papusi de plastic, nu oameni.
Cum le stiti voi astia inteligenti pe toate.
Mare noroc are lumea cu voi, in voi sta baza evolutiei germanilor. Daca nu i-ati ajuta voi sa scape de jafurile lor diesel, ar trebui multi polonezi si bulgari sa ii ajute, dar se pare ca polonezii sunt ceva mai luminati, ei cauta Toyota.
Un camion nu se conduce ca o masina personala. Ala daca sta, nu produce. Un sofer de camion are voie maxim 7 ore/zi
@dan_grc cu siguranta autonomia reala, incarcat, e mult mai mica. Dar si 500 Km sunt suficienti pentru acest camion, care pare a fi destinat utilizarii pe distante scurte si medii. Exact ca la testele pe Nurburgring
1. Un sofer nu poate conduce mai mult de 8-12 ore/zi (nu are voie). Deci are timp linistit sa incarce. Deci, daca ai suficiente puncte de incarcare (respectiv in locurile unde parcheaza tirul pentru pauzele obligatorii)...o autonomie reala de 600Km este arhisuficienta.
2. Viteza medie este foarte reala (sa nu uitam, viteza maxima este limitata la 90Km/h...deh...legea). Pe langa asta, camionul nu circula tot timpul pe autostrada (deh...n-am vazut inca un depozit pe autostrada
3. Autonomia scade cu viteza. Spre deosebire de cele cu combustie interna, unde exista o zona (la autoturisme in zona 70-90Km/h) unde ai consumul minim...la cele electrice este mai simplu: cu cat mergi mai incet...cu atat mai putin consumi
Dar nah..probabil gresesc...deh...romanii sunt toti doctori in fizica quantica, medicina, astronomie, gastronomie, astrologie...*****
Ia exemplu: Firma unde lucrez trimite productia din Sibiu pe undeva pe langa Nuremberg. Aprox. 1500km. In vederea unui flux optim de aprovizionare se calculeaza la ora durata transportului. Intarzierile se taxeaza dur. De aceea firma selecteaza transportatorul care transporta marfa si aduce materia prima si alte componente cel mai repede.
Nici o firma nu-si face stocuri. Ce fabricam azi livram maine si clientul asambleaza piesa noastra poimaine si raspoimaine livreaza produsul la clientul final. Camionul merge non stop in Germania cu 2 soferi si de acolo face si aprovizionarea si aduce inapoi tot ce avem noi nevoie pentru productie. Stocurile reprezinta imobilizare de resurse si de bani si de aceea telul este ca ele sa fie cat mai mici. Reprezinta niste indicatori de performanta, dar tu n-ai de unde sa stii.
Te-ai intrebat vreodata de ce avioanele zboara non stop si se schimba doar pilotii? Asta inainte sa-ti dai cu parerea despre romani (apropos tu ce natie esti, ma gandesc ca esti ceva mai de soi, vreo desteptaciune cu blazon).
Din pacate ai doar moloz in cap. 50km/h pe autostrada ti se pare ok? Nici nu e legal, record stupid de propaganda pentru produse proaste si scumpe.
Viteza medie...cauta mataluta pe net sa vezi ce inseamna.
SI eu lucrez la o companie...si face transport zilnic.
Dar nah...ca muncitor necalificat (manipulator etc)...nu am pretentii...prin urmare...nici pretentii sa gandesti putin inainte sa vorbesti. Si vezi ca nici cu doi soferi nu-i legal sa conduci non-stop...mai citeste putin legislatia. Deci...in 24 ore, doi soferi pot conduce maxim 18 ore. Ca sa conduci 24ore iti trebuie 3 soferi. In rare exceptii un sofer poate sa conduca 10 ore/zi (dar nu mai mult de 2 zile/saptamana). In rest maxim 9 ore/zi. Iar pauza minima zilnica este de 11 ore. Asta o spune legea.
Costa mai mult ratele pe cele 10 ore cu PROFIT ZERO decat motorina ! :)))
Ce faci cind un camion cutie automatic schimba prea din timp viteza ? Ca mecanicii mei spun ca nu are nimic ,asa face Scania .O idee si mie va rog.
Si lasati-va de camioane electrice inca vreo 7/10 ani deacum in colo.