BMW M5 a intrat din nou în prim-plan. Sedanul de performanță a fost folosit pentru realizarea celui mai lung derapaj controlat. La volanul noii generații M5 s-a aflat Johan Schwartz, instructor în cadrul BMW Performance Driving School.
82.51 de kilometri a fost vechiul record stabilit de Schwartz în 2013 alături de vechea generație M5. Apoi, recordul pentru cel mai lung derapaj controlat a trecut în tabăra japonezilor: 144.12 kilometri cu un Toyota GT86. Noul record era stabilit în iulie 2014.
În iunie 2017, jurnalistul sud-african Jesse Adams a reușit să parcurgă 165.04 kilometri, tot la volanul unui GT86.
Acum, BMW tranșează situația. Pe asfaltul udat din belșug aflat în cadrul centrului BMW Performance din Carolina de Sud, Johan Schwartz a rulat 374.17 kilometri. Instructorul a parcurs traseul de peste 2.000 de ori în 8 ore.
Iar pentru ca lucrurile să fie și mai interesante, alimentarea mașinii s-a făcut în timpul derapajului. Pe parcursul încercării, sedanul de performanță a fost alimentat de cinci ori.
Bravo BMW
Pe de alta parte mi se pare ca BMW a intuit bine cand a permis decuplarea tractiunii pe fata. Desi nu sunt clientul lor, pentru mine optiunea asta ar face diferenta intre BMW si Audi, poate si Mercedes.
In plus a aparut ceva mai repede decat BMW pe piata, dar bineinteles, ambele masini au fost dezvoltate aproximativ in acelasi timp. La peste 600 CP nu cred ca E 63 are de ce sa transpire langa un BMW, oricare ar fi el :)
La banii astia si ceea ce ofera, ambele sunt pur si simplu o chestie de gust. In viata reala, pe strada, diferentele sunt minime. Totul depinde de experienta si numarul de perechi de .... ale soferului.
Pentru o comparatie directa:
https://www.motor1.com/features/224234/bmw-m5-versus-mercedes-e63s/