Audi a anunţat astăzi oficial că R8 e-tron, versiunea 100% electrică a sportivei din gama producătorului din Ingolstadt, a reuşit să bată recordul unui tur pe Nurburgring pentru o maşină electrică de serie.
Cu 8 minute şi 9.099 secunde pe turul de 20.8 kilometri de pe clasicul Nordschleife, Audi R8 e-tron a reuşit să bată nu doar modelele electrice de producţie care şi-au încercat norocul pe Nurburgring, ci şi conceptul Peugeot EX1, un prototip pe care francezii l-au dus la 9:01 într-un tur de circuit. Recordul pentru un vehicul electric îi aparţine în continuare unicatului electric Radical TMG EV P001. Ajutat de tehnologie semnată Toyota, acesta a reuşit să facă un tur pe Nordschleife în 7 minute şi 48 de secunde.
Vă reamintim că Audi R8 e-tron beneficiază de două motoare electrice - câte unul pe fiecare axă, fiecare generând un maxim de 312 CP şi 820 Nm. Autonomia anunţată de Audi în condiţii ideale este de 215 kilometri, iar performanţele sportivei electrice de la Audi sunt şi ele interesante: 4.6 secunde pentru 0-100 km/h şi o viteză maximă limitată electronic la 200 de kilometri pe oră pentru economisirea energiei.Pentru a reuşi performanţa de pe Nurburgring, exemplarului R8 e-tron pilotat de Markus Winkelhock i-a fost ridicată limitarea la 250 km/h. În rest, maşina a dispus de aceleaşi pneuri, de acelaşi tren de propulsie şi de setări identice cu cele pe care modelul german le oferă eventualilor clienţi care trec pragul showroom-urilor Audi în căutarea unui model cu adevărat special.
Da cu gramatica ce ai avut?
Tu nu ai un SAAB cu numarul B ### JET? Daca da esti un mare cocalar.
Nu ştiu dacă dragului nostru pinguin radioactiv îi place astronomia, dar îi acord o steluţă cu tâlc: (*)
Ca să nu mai fiu acuzat a n-a oară de “off-topic”, voi declara că nu pot să concep un produs VAG fără TFSI sau TDI…Pe de altă parte, de-abia aştept să văd cum îşi va da duhul gigaindustria petrolieră şi cum, în contrapartidă, vor prospera băieţii deştepţi din energia electrică. Nu numai din cea reţelată, ci şi din cea portabilă :) Doar nu vă închipuiţi că scopul lor principal se învârte în jurul dragostei fierbinţi pentru protecţia mediului şi al grijii paterne pentru buzunarele amărăştenilor, nu?!
Deci la ce trebuie cea mai rapida masina unora care vor doar sa conduca pe drumuri publice eu inca nu m-am prins.