Pragul de 400 de km/h pare unul utopic, chiar și acum, la 11 ani după ce Bugatti Veyron a demonstrat că poate fi trecut ușor de o mașină echipată cu puterea potrivită. La fel de utopic părea și pentru vehiculele pe două roți până recent, când Kawasaki Ninja H2R a reușit să stabilească un nou record mondial.
Motociclistul profesionist Kenan Sofuoglu a urcat în șaua japonezei pentru a încerca să ajungă la pragul psihologic de 400 de km/h într-un timp cât mai scurt. A ales ca loc de desfășurare podul Izmit Bay Bridge, lung de 2682 de metri, adică suficient pentru a permite atingerea vitezei record.
Pregătirea a durat patru luni, timp în care Sofuoglu și-a modificat motocicleta care oferea 308 cai putere în standard și nu era omologată pentru șosea. Rezultatul final a însumat 326 de cai putere, cu 50% mai mult decât ce oferă astăzi o motocicletă pe care o vedem pe stradă.”Când le-am cerut motocicleta, cei de la Kawasaki mi-au zis că viteza maximă este de 380 de km/h, dar că și-ar dori să ajungă la 400 de km/h. Prima dată când am condus-o am simțit potențialul pe care îl are. Așa că am făcut o serie de modificări și în ultimele teste am reușit să ating 390 de km/h, iar în ziua recordului să ajung la 400 de km/h”, a declarat Sofuoglu.
Cei 400 de km/h au fost atinși în doar 26 de secunde, un timp fantastic, greu de bătut de orice vehicul pe patru roți. Kawasaki H2R devine astfel prima motocicletă care depășește bariera de 400 de km/h, un adevărat Bugatti Veyron pe două roți.
Un (P) in fata articolului ar fi fost corect.
In timp ce in Romania membra UE in anul 2016 autoritatile nu au inaugurat niciun km de autostrada, in timp ce constructia unui amarat de pasaj urban dureaza enorm si inaugurarea lui se prelungeste la nesfarsit, turcii construiesc in 3 ani un pod peste mare in lungime de aproape 3 km !!! Nu poti sa spui decat JOS PALARIA!
Pai un Ford GT cu "o serie de modificari" a facut 455km/h intr-o mila, adica 1600m