Hyundai a lansat modelul Nexo în 2018. SUV-ul cu o putere de 163 CP, alimentat cu hidrogen, are o autonomie maximă de 666 kilometri (WLTP), potrivit constructorului asiatic.
Brendan Reeves, pilot australian de raliu, a reușit să depășească această cifră. Mai mult, Reeves a stabilit un record mondial pentru mașinile alimentate cu hidrogen după ce a parcurs 887.5 kilometri cu un singur plin (valoare indicată de computerul de bord al mașinii).
Un GPS instalat în mașină a arătat la final 903.4 kilometri, iar Google Maps indica 905 kilometri.
Vechea performanță, de 778 kilometri. îi aparținea francezului Bertrand Piccard.
Hyundai Nexo a acoperit cei 887.5 kilometri în 13 ore și șase minute, cu o viteză medie de 66.9 km/h. În timpul călătoriei, mașina a consumat 6.27 kilograme de hidrogen și a purificat 449.100 de litri de aer, potrivit Hyundai.
via Hyundai
Vor lua țeapă cei care vor cumpăra electrice
:)))
Vom vedea care va fi evolutia tehnologiei pe baza de hidrogen in urmatorii ani - TOYOTA, MERCEDES BENZ, BMW, HYUNDAI s.a. au avut, apropiat ca perioada de timp de lansarile de masini pur electrice ale firmei TESLA (deci in urma cu 5-6-7 ani):
- putere tehnologica si financiara uriasa;
- modele de serie/preserie pe piata auto vandute in numar limitat - cateva zeci/sute/mii de unitati pe an;
- au pus la dispozitie vehicule de testare catre diverse persoane fizice si juridice din intreaga lume dar.....
inca - NU AU CONVINS publicul general...din diverse motive:
1. pe lantul tehnologic pentru producerea unei cantitati de 1 kWh de energie disponibila pentru motorul de antrenare al masinii se consuma de cca. 3-4 ori mai multa energie decat in cazul masinilor pur electrice (BEV);
2. costul efectiv al statiilor de stocare a hidrogenului este unul URIAS;
3. siguranta producerii, transportului, stocarii si transferului hidrogenului, in conditii de puritate, temperaturi si presiuni cu totul speciale - este vitala iar aceasta se traduce in costuri foarte mari pentru toate echipamentele utilizate in acest proces;
4. inchipuiti-va ca, in parcarile subterane din marile orase - NU este permisa intrarea masinilor cu GPL - in cazul masinilor cu hidrogen conditiile vor fi si mai stricte;
s.a.