Trei bărbați și un Porsche Cayenne au reușit să bată recordul mondial de traversare a Planetei de la nord la sud pe traseul Capul Nord (Norvegia) - Cape Agulhas (Africa de Sud). După 17.450 de kilometri și 21 de țări traversate prin Europa, Asia și Africa, echipajul format din piloții Jan Kalmar (Danemarca) și Shaun Neill (Africa de Sud) plus jurnalistul lituanian Vitoldas Milius a reușit să oprească cronometrul oficial în 8 zile, 21 de ore și 3 minute.
Cei trei temerari, reuniți sub numele The Longest Drive, au reușit să depășească recordul anterior cu 7 ore și 6 minute, întreaga lor aventură fiind transmisă prin imagini inedite și texte de atmosferă pe pagina proprie de Facebook. Plecarea de la Capul Nord a avut loc în 7 mai, iar sosirea la Cape Agulhas, cel mai sudic punct al Africii, a fost înregistrată oficial astăzi, 16 mai.
Mașina pe care au folosit-o cei trei, un Porsche Cayenne diesel, a primit o serie de modificări exterioare și interioare dedicate special acestei încercări. Cea mai importantă este înlocuirea rezervorului normal al lui Cayenne cu unul de 221 de litri, scopul fiind asigurarea unei autonomii mai mari pe parcursul traseului. Evident, Cayenne a avut suspensii modificate, anvelope speciale și ranforsări exterioare, dar și un interior în care și-au făcut loc un frigider și care a fost utilizat de membrii echipajului ca mașină și cameră de hotel mobilă.
În avion între Turcia și Israel
Echipajul a condus mașina aproape fără oprire, singurele pauze fiind rezervate pentru realimentare, schimbarea anvelopelor la trecerea de la țările nordice la clima temperată și apoi la cea caldă și pentru diferite alte lucrări de mentenanță pe traseu.
Din cauza problemelor din Siria, cei trei au fost nevoiți să călătorească între Istanbul și Tel Aviv cu un avion cargo care a transportat atât echipajul, cât și mașina. Echipa nu a câștigat însă timp prin această paranteză aeriană, cei trei parcând mașina în aeroportul din Istanbul pentru 19 ore și 10 minute, atât cât le-ar fi luat celor trei piloți să parcurgă această distanță cu o viteză medie de 90 de kilometri pe oră.S-au ascuns de Boko Haram
Cele mai mari provocări întâlnite de cei trei pe traseu au fost și ele documentate pe pagina de Facebook a echipei. Astfel, echipajul africano-european a reușit să schimbe anvelopele de iarnă cu cele de vară în doar 8 minute, să parcurgă în jur de 2400 de kilometri cu un plin datorită rezervorului mărit, să traverseze granița dintre Egipt și Israel, una dintre cele mai complicate din lume și să parcurgă pe roți o țară în care importul SUV-urilor diesel 4x4 este interzis cu ajutorul unui echipaj de poliție care a deschis drumul pe toată lungimea țării. În timp ce travsersau țările centrafricane, live tracker-ul mașinii a fost adaptat pentru a afișa poziția "live" a acesteia cu șase ore întârziere din cauza potențialelor amenințări din partea grupării teroriste Boko Haram.
A doua încercare a lui Jan Kalmar
Încercarea din acest an a fost a doua pentru danezul Jan Kalmar, care anul trecut a fost nevoit să abandoneze tentativa de doborâre a recordului după ce mașina sa - același Porsche Cayenne - a lovit o gazelă în timp ce traversa Etiopia.
Cu partea frontală distrusă, mașina a fost transportată în Lituania, unde a fost reconstruită pentru recordul doborât în acest an.
in al n'spe-lea rand .. bine ca nu au trecut pe valea oltului ca faceau 2luni pe drum
Probabil că într-o lume ideală poți să mergi non-stop cu un Logan 17.500 de kilometri și să faci peste 2000 de kilometri pe zi fără probleme. Dar când lăsăm deoparte Google Maps și ne gândim că se traversează Africa, lucrurile nu mai merg chiar ca la carte.
Egipt sau Sudan probabil. Văd că în Egipt le-au dat și numere speciale de tranzitat teritoriul țării.
Nu trebuie sa fii mitocan si sa insulti. Mircea ti-a spus punctul lui de vedere. Si asa cum ti-a spus, e vorba de Africa. N-om avea noi drumuri bune, dar te invit sa faci un drum In Republica Moldova maca si ai da-ti schimbi fundamental optica despre ce inseamna drum bun. Daca la asta mai pui ca traseul despre care se vorbeste in articol presupune caldura si foarte mult praf, poate iti mai tempereze avantul. Nu are nimeni nimic cu Loganul. Dimpotriva este o masina excelenta daca ne raportam la scopul pentru care a fost facuta. Dar nu-i nici pe departe monumentul de fiabilitate pe care ti-l imaginezi tu!
Inca odata ma surprinde modul in care intelegeti voi cenzura. Mie mi-ati sters comentarii in care va ironizam pentru greseli de exprimare sau pentru lipsa unor detalii. Nu-mi aduc aminte sa va fi insultat vreodata.... In aceste conditii, astuia, care va jigneste pe fata, de ce-i tolerati magaria?