Kenjiro Shinozuka, primul japonez care a triumfat în Raliul Dakar, în 1997, alături de alţi trei temerari, au stat, pe rând, la volanul maşinii electrice cu o autonomie impresionantă. Cobaiul a fost un Suzuki Every, vehicul utilitar, comercializat pe piaţa din Japonia, care a beneficiat de un motor electric şi de o uriasă baterie litiu-ion.
Se pare că energia înmagazinată aici a fost suficientă pentru a acoperi 1300 de kilometri, cu 300 de kilometri mai mult decât recordul anterior.Cei patru membri ai echipajului au condus zi şi noapte pe un traseu lung de 25 de kilometri, creat pe străzile satului Ogata din Japonia. Viteza medie s-a situat undeva la 30 de km/h. În prezent, cei patru japonezi aşteaptă omologarea Guineess Book of World Records.
Din contra, Tesla Model S are 5 metri si masa de ~2 tone, pe cand Suzuki Everye la 3.7 m lungime si ~1 tona masa totala in varianta conventionala. In varianta electrica e cu 180 kG mai grea. SI TOT E MAI USOARA DECAT TESLA !
Deci mai spune-mi odata, cine poate incarca si distribui bateriile pe o suprafata mai mare?
Sa scoata o masina de serie electrica cu autonomia asta daca sunt asa buni.Au incarcat o duba cu baterii si apoi au mers cu 30km/h.
De tot rasul...
Vezi ca ai citit specificatiile unui Every electric clasic, care duce doar vreo 60 km. De struto-camila asta nu gasesti nici o informatie cu privire la greutate.
Vorba lui zarnesteanu, asa umplu si eu un tir cu baterii si fac inconjurul lumii cu o singura incarcare mergand cu 30 km/h.
Pe de alta parte, nu le mai plangeti de mila japonezilor loviti de ... tsunami si alte cele, pentru ca ei ca natie, sunt mult diferiti de noi, romanii - care intre noi fie vorba mai bine de 80% sunt convinsi ca aspargilus+aflatoxina + laptele de vaca = moartea si/sau ca anvelopele de iarna e bine sa fie obligatorii la noi (cu clima temperat continentala, la jumatatea distantei dintre polul N si ecuator, etc. unde km de deszapezit costa >6000Euro ..)
Iarasi, nu mai judecati la "bara din fata" pentru ca daca va uitati in computerele de bord ale masinilor voastre, o sa observati cu uimire ca mediile orare atinse pe ultimii (sa zicem) 5000km rulati, nu sunt mai mari de ... 38kmh!!!! Si culmea ca probabil oti mai fi facut si drumuri prin afara, pe unde o-ti mai fi ars-o pe "cumatra" masina si la mai mult de ... 130kmh ...
Ceea ce au realizat japonezii este un lucru demn de lauda, pregatind un viitor al masinilor electrice, mai apropiat decat credem noi ... Cel putin in lumea civilizata ...
Hai sa fiti sanatosi!