Record mondial: cea mai rapidă mașină pe două roți a atins o viteză maximă de 186 km/h

de Bogdan Mirică
Joi, 27.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un finlandez a reușit să stabilească un nou record mondial de viteză pentru o mașină care merge pe două roți. Cu ajutorul unor anvelope speciale Nokian, finlandezul a atins o viteză de 186 km/h.

Cartea Recordurilor a mai bifat o performanță mondială în domeniul auto. Un cascador finlandez și-a dorit să stabilească un record mondial pentru cea mai mare viteză cu care a rulat o mașină doar pe două roți și a reușit.

Vesa Kivimaki a reușit să atingă o viteză de 186.2.9 de km/h doar pe două roți. A avut nevoie de propriul BMW 335i Coupe și de un set de anvelope speciale, create de cei de la Nokian.

Practic, anvelopele au fost cele care au contribuit decisiv la stabilirea recordului mondial, pentru că au fost construite cu ajutorul fibrei sintetice numită aramidă, folosită de tot mai mulți producători de anvelope cu scopul de a crea flancuri extrem de dure, capabile să facă dintr-un cauciuc normal, unul run-flat.

Esential 186 de km/h este noul record de viteză.
181 de km/h era vechiul record de viteză pe două roți.
Anvelopele destinate recordului au dus însă această rețetă mai departe, fiind nevoie de o rezistență și mai mare pentru ca flancul să suporte greutatea mașinii la asemenea viteze.
Pentru ca recordul să fie omologat, finlandezul a trebuit să parcurgă pe două roți cel puțin 100 de metri cu viteza maximă. În plus mașina trebuia să ruleze și pe o parte și pe cealaltă.

Vechiul record mondial era stabilit tot de un nordic, suedezul Goran Eliason, care a mers pe două roți cu mașina sa până la o viteză de 181 de km/h. Asta se întâmpla în anul 1997, deci doborârea unui astfel de record este destul de dificilă.

Comentarii (2)

  • Intamplator am si eu Nokian pe masina. Cred ca ma voi grabi sa dobor acest record, pana nu sunt obligat de lege sa trec la Continental-urile de iarna.
    3 1
  • Petronel Ismail
    Interesant ! Dar masina a fost si ea modificata pt aceasta demonstratie ..Ceea ce remarc cu stupoare este faptul ca au renuntat la acele duze de spalat parbrizul puse ineficient pe capota precum la Dacia pt a reduce din costuri. Un mare pas pt Bemve .Daca ar renunta si la suspensia de caruta , atunci s-ar mai putea macar compara cel mult cu modele premium de la Toyota gen : Camry, Avalon, etc, fiindca cu Lexus nici o sansa
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru