Skoda a început 2018 cum nu se putea mai bine. Cehii au anunțat că primele trei luni din acest an au însemnat un record istoric pentru companie.
În intervalul ianuarie-martie, Skoda a vândut 316.000 de unități la nivel global, în creștere cu 11.7% față de aceeași perioadă din 2017. Este cel mai bun prim trimestru de până acum pentru constructorul din Mlada Boleslav.
Skoda Octavia a rămas cel mai bine vândut model al companiei. Un rezultat notabil a fost înregistrat de SUV-ul Kodiaq, cu o creștere de 500% a vânzărilor în primele trei luni din 2018.
În Europa (cu excepția Rusiei), cehii au vândut aproape 200.000 de mașini în primul trimestru. România a avut una dintre cele mai mari creșteri din regiune, respectiv 25.8%, cu 2.700 de vehicule livrate în țara noastră.
Un top 3 al vânzărilor pe modele arată că Octavia este câștigătorul detașat (105.000 unități vândute în primele luni), urmat de Fabia (54.600) și Rapid (49.000).
Via Skoda
1. Skoda apreciata ca mașină de pensionari arată lipsa totală de cunostinte și informații legate pe de o parte de tradiția mărcii ca adresabilitate în istoria sa, de la care nu s-a îndepărtat niciodată indiferent de perioadă, iar pe de altă parte de target-ul de clientelă al său stabilit și comunicat de către grupul VAG decand acesta este deținătorul mărcii din Cehia.
2. Pe piata din Romania creșterea modelului în discuție este importantă și ar fi fost nemaipomenit ca pensionării noștri să dețină o pondere mare din nr de deținători ai modelului Octavia sau să crească și mai mult cotă de piață a mașinii dar din păcate nu este foarte accesibila fiind nevoie de un buget mediu + pentru a deține un astfel de model.
3. Creșterea este dată de 2 calități indiscutabile - raportul imbatabil preț/calitate/tehnologie și oferte de spațiu și organizare cu soluții practice și foarte riguroasă
4. Legat de punte ( discuție vechea dar de multe ori fără implicații determinante ) trebuiesc luate în calcul pe de o parte oferta producătorului ( cuprinde posibilitatea de opțiune ) precum și politica de necesitate ( simplitate plus reducere de costuri ) raportat la oferta de putere a motorizărilor.
2. comentariul meu are si substratul ca multi desi sunt tineri au mentalitate de pensionar
3. degeaba se face referire la istoria Skoda (foarte misto inainte de razboi si foarte anosta dupa), vorbim de prezent, un prezent dominat de o calitate relativ buna (totusi sa nu ridicam in slavi o masina mediocra) dar foarte anosta la design (parerea mea). Iar cum designul e relativ si tine de gusturi nu are rost sa dezvoltam subiectul.
Detin o Skoda Rapid in familie, chiar echipata bine, necumparata de mine, iar in rarele ocazii in care o folosesc ma plictiseste ingrozitor :)
Este în realitatea o marcă foarte corectă pe toate segmentele auto unde activează cu oferte ( indiferent de model și target ) nicidecum mediocră ( mediocritatea fiind atributul produselor lowcost sau simple/reduse conceptual sau create pe criteriul costului - nefiind cazul aici ) iar experiența sau opțiunea fie proprie fie de utilizare diferă de la un nivel la altul și de la o persoană la alta.
Fără să am nici cea mai mică intenție de răutate sau jignire când vorbim de actualul Rapid vorbim de modelul cel mai puțin atractiv al mărcii ( model de volum creat pentru cotă de piață pe piețe emergente ) deci nu putem caracteriza alte modele ale mărcii raportat la experiența cu acest model diferențele între un Superb L&K ( nava amiral a producătorului în varianta full ) și un Rapid fie el și bine echipat fiind URIAȘE poate de aici și diferența de senzație și încadrare.
Dar chiar la nivelul Rapidului , că element de comparare pe aceeași adresabilitate, exceptând modelul frate de la Seat, tot este cea mai buna alegere la oferta actuală....deci că și concluzie obiectivă Skoda știe să facă mașini bune indiferent de segmentul și tipul de cumpărător căruia i se adresează, bineînțeles cu diferențele de rigoare.