Potrivit datelor oficiale, în Europa s-au comercializat 193.000 de maşini electrice şi hibride, de aproape două ori mai multe decât în 2014, iar cota de piaţă a acestora a ajuns la 1.25%. De altfel, şi România respectă acest progres, întrucât numărul de maşini electrice şi hibride s-a dublat într-un singur an.
La fel ca şi în 2014, Mitsubishi Outlander PHEV şi-a păstrat titlul de cea mai vândută maşină cu propulsie electrică sau hibridă de pe Bătrânul Continent. De data aceasta, modelul japonez s-a vândut în 31.340 unităţi şi a acaparat 16% din piaţă, de aproape două ori mai mult decât orice altă maşină.
În schimb, lupta pentru locul doi a fost una extrem de echilibrată, iar Renault Zoe a câştigat "la mustaţă" această poziţie în dauna lui Volkswagen Golf GTE (18.670 vs. 17.282).Chiar dacă este disponibil într-un număr limitat de ţări europene, Tesla Model S a reuşit să urce pe locul patru în top cu 16.455 unităţi comercializate, cu doar 1.000 mai multe decât Nissan Leaf. De altfel, şi la nivel mondial, Model S a întrecut Leaf în topul celor mai vândute maşini electrice din lume.
Analiştii avertizează că repetarea acestor performanţe în 2016 va fi dificilă, întrucât mai multe ţări europene au întrerupt programele de bonusuri acordate pentru achiziţionarea de maşini electrice şi hibride.
Loc | Model | Unitati |
1 | Mitsubishi Outlander PHEV | 31.340 |
2 | Renault Zoe | 18.670 |
3 | Volkswagen Golf GTE | 17.282 |
4 | Tesla Model S | 16.455 |
5 | Nissan Leaf | 15.515 |
6 | BMW i3 | 11.820 |
7 | Audi A3 e-Tron | 11.711 |
8 | Volkswagen e-Golf | 11.124 |
9 | Volvo V60 Plug-In | 6.952 |
10 | Kia Soul EV | 5.800 |
11 | Mercedes C350e | 5.069 |
12 | Volkswagen Passat GTE | 4.686 |
13 | Renault Kangoo ZE | 4.328 |
14 | Porsche Cayenne Plug-In | 3.350 |
15 | Nissan e-NV200 | 3.049 |
16 | Volkswagen e-Up! | 2.769 |
17 | Mercedes B-Class ED | 2.760 |
18 | Volvo XC90 T8 PHEV | 2.653 |
19 | Renault Twizy | 1.917 |
20 | BMW i8 | 2.027 |
21 | Smart Fortwo ED | 2.013 |
22 | BMW X5 40e PHEV | 1.649 |
23 | Peugeot iOn | 1.566 |
24 | Ford C-Max Energi | 1.230 |
25 | Bolloré Blue Car | 1.166 |
26 | Citröen C-Zero | 1.118 |
27 | Mercedes S500e | 807 |
28 | Mitsubishi I-Miev | 708 |
29 | Toyota Prius Plug-In | 704 |
30 | Porsche Panamera Plug-In | 606 |
Via EV Sales
daca totusi Germania se va alatura in sfarsit tarilor "normale" consumatorii vor accepta si mai bine tehnologia.
trecand peste mentalitati de babuini sau din motive de costuri, electricele.hibrizii, nu am nici o indoiala, ca vor deveni o prezenta din ce in ce mai notabila.
- institutii si organizatii ale statului
700 vs 18.000?
e o diferenta enorma, pana si Bolorre e mai bine vandut si care probabil isi face veacul mai mult prin Franta.
In schimb ma surprinde placut ZOE. Un model atat de injurat (au mai rezolvat ceva fatucile alea care se simteau jignite de numele masinii?) si atat de hulit (ba ca e prea feminin, ba ca nu are autonomie, ba ca e frantuzeasca, ba ca e renault) su uite ca e 2 a
Uitandu-ma la clasament in primii 5 vezi cam toate tipurile de masini: SUV, urban, hatchback, sedan clasic si o ciudatenie :). Urmeaza iarasi un urban cu design muncit (i3) si apoi versiuni pe aceeasi tema. Pana acum, plug-in-urile si electricele acopera intregul spectru de dimensiuni si design neparand sa existe vreo preferinta (foarte clara) pentru o anumita configuratie sau clasa.
am incercat, atunci, sa identific potentialul cumparator si mai degraba as crede ca e vorba de institutii care ar putea sa aiba niste beneficii din achizitia unui model gen iMiev.
In fine aici ar trebui sa ii includem si pe fratii intru'suferinta, iON si C-Zero care, ciudat, bifeaza mai bine.
Si da, ai dreptate, niponul se tine se tine bine cu toate ca pare sa fi fost un proiect grabit si lasat sa se stinga incet si in liniste.
@ioi...specialistu' satului plin de "profesionalism auto" ( ce dracu intelege prin asta numai el stie) nu abordeaza chestiuni atat de...plictisitoare. Deci, neahhh...