2023 a fost un an foarte bun pentru Volvo, mai ales din punct de vedere al vânzărilor. Constructorul suedez de automobile a comercializat, în total, 708.716 mașini, cu 15% mai multe decât în 2022.
Deși a debutat în 2017 și de atunci nu a primit foarte multe îmbunătățiri, SUV-ul XC60 a fost de departe cel mai popular model Volvo, cu 228.646 de unități vândute. Ca o comparație, în 2022, XC60 a fost ales de 195.338 de clienți.
Astfel, SUV-ul l-a întrecut pe fratele său mai mic și mai accesibil, XC40 (200.670 exemplare), dar și pe fratele mai mare XC90 (107.549 unități).
Totodată, Volvo raportează o creștere cu 70% a vânzărilor de modele electrice. Anul trecut, suedezii au comercializat 113.419 mașini cu zero emisii. Mai mult, cererea pentru modelele plug-in hybrid ale companiei au crescut cu 10%, la 152.561 de unități.
În Europa, Volvo a livrat 294.794 de mașini, cu 19% mai multe decât în 2022. În China, livrările au crescut cu 5%, la 170.091 exemplare, iar în SUA cu 26%, la 128.701 unități.
via Volvo
Dar ține-te bine ca acum vine rocket science, calcul diferențial, integrale Riemann.
1 an - 70% creștere la 113419 = 192812
2 ani - 327780
3 ani - 557226
4 ani - 947285
Te-ai prins?
Eventual ia şi un MRM (face bine la sănătate).
PS. Dacă vrem să învăţăm matematică, ne ducem/apelăm la profesori, nu la oamenii de (ne)ştiinţă ajunşi “feldmareşali” doar fiindcă lustruiesc impecabil cu limba (primordial clanţele de la iu-es-embăsi, dar şi placa din spate a Dulapului).
Hai, vezi că vine tanti asistenta cu pilula de după-amiază.
Right now…I just piss on you!
Apropo, nu mai ţin minte cum se numea acea piesă de teatru în care Valentin Teodosiu juca rolul unui torţionar/securist postdecembrist care exulta: “Cu alde noi veţi intra în UE şi în NATO” (printre puţinele cazuri în care viaţa n-a bătut filmul, ci l-a…urmat).
Iti pierzi vremea....clovnul trepanat cade in abis cu fiecare postare...
Faptul ca Volvo o duce bine reflecta cred eu o orientare relativ conservatoare pentru design interior si exterior, fără prea multe briz-briz-uri si kitch-uri.
Chiar dacă Volvo are volume anuale mici pentru un producător de volum (aprox 700.000 mașini/an) a avut un 2023 de succes. La partea de electrice creșterea de 70% este doar marketing ieftin pentru că au vândut foarte puțin în 2022.
Chiar surprinzătoare problema cu discurile. Tot pe la 60-70.000 km se invârte și Volvo-ul și tot T6 din familie, dar fără nicio problemă. Iar service-ul din zona mea pot spune că este impecabil, din punctul meu de vedere, și este a treia mașină servisată de ei, prin familie trecând toate cele trei mărci pe care le reprezintă.
Uite un calcul mai simpla, la fel de "realist" ca al tau, care nu necesita matematici speciale: Daca electricele sunt 16% din productia Volvo si in 4ani cu +70% anual, ajung la 950 mii, rezulta ca in 2028 volvo va produce cca 6 milioane de masini. Deja tremura
nadragii pe Toyota.....
Cat priveste service'ul oficial, daca nu ai o pensie speciala sau nu faci afaceri cu statul, singura sansa este un credit ipotecar+ acatiste sa iei masina cu toate piesele pe ea (am patit-o de 2x, pana am gasit service'ul lui vadim).
Am un XC90 PHEV importat din Suedia.
Am facut peste 100000 km si nu am schimbat nici discurile si nici placutele de frana. Cred ca tine si de sistemul de regenerare a energiei, dar e bine sa poti circula cu o masina de 2,3 tone cu placutele si discurile din fabrica si la peste 100000 km.
Treaba e diferita pentru ca Volvo are alt public tinta la clienti.
Cocalarii fani DIZAL se duc la Bemveu import Germania.
La Volvo e altceva, lumea vrea siguranta si confort pentru familie.
Smenarii vor figuri si luniute.
Acum nu te intreb in cat face suta un C40, XC40, sau noul EX30, ca nu la asta vezi reclamele Volvo. Dar pot sa te lase cu mult in urma daca vor.
Nu uita Volvo nu e Bemveu!
Astia cu Volvo au destui bani ca sa le cumpere NOI oricum.
Avand in vedere ca isi da cu parerea unul care nici un sh bun nu isi permite, nu bagam in seama:))
Tu esti fan troace SH importate si cu istoric necunoscut, dar sigur cu km reali si toate bune.
Mai bine comentezi la articolele despre piata SH in Romania care este in floare si nici nu prea baga in seama Volvo.