Mașina aleasă pentru acest traseu este un BMW 520d facelift cu xDrive, iar versiunea respectivă are un consum mixt de 4.9 litri la sută în ciclul NEDC. Modelul folosit în cadrul testului nu a primit nicio modificare, singura diferență față de standard fiind echiparea cu un set de anvelope Goodyear EfficientGrip și umflarea acestora la presiunea maximă recomandată de constructorul german în cazul în care mașina are cinci pasageri la bord plus bagaje.
Provocarea acestui test de consum? Pentru a reuși parcurgerea celor 1.550 kilometri cu un plin de motorină, respectiv 70 de litri, consumul obținut de mașină trebuia să fie de maximum 4.39 litri la sută. Testele anterioare realizate de pilotul Claudiu David le-au arătat celor de la BMW că este posibilă parcurgerea acestui traseu, mașina prezentând un consum situat între 4.1 și 4.3 litri la sută. În weekend-ul în care tentativa era programată, echipa a avut în față un nou inamic, pe lângă infrastructura românească și șoferii imprudenți: vremea capricioasă. Așadar, testul de consum cu BMW 520d xDrive a fost realizat aproape integral în ploaie. Piloții au plecat la drum îngrijorați cu privire la șansele lor de reușită, din moment ce ploaia duce la creșterea consumului de carburant. Traseul era planificat fără nicio oprire în afară de schimbul de șoferi, acest obiectiv nefiind realizat din cazul unui accident derulat pe traseu în fața pilotului Claudiu David, incident care a dus la o întârziere de o oră și jumătate. La sosirea în București, computerul de bord al modelului prezenta un consum mediu de 4.0 litri la sută și o viteză medie de 69 km/h.Realizarea echipei alese de BMW România este cu atât mai impresionantă prin faptul că becul de rezervă nu s-a aprins nici la sosire. Potrivit lui Claudiu David, pilotul care a condus mașina pe traseul București-Arad-București, testul a fost mai provocator decât pare la prima vedere, implicând mai mult decât mersul încet până la destinație. Pilotul s-a concentrat să nu acționeze frânele decât în cazul în care nu exista altă soluție, încercând să folosească frâna de motor pentru a încetini și să-și dozeze cu atenție apăsarea pedalei de accelerație, împreună cu anticiparea traficului.
Foto | BMW
Poate putin mai mare ca a unui motor mentinat mai sus, dar daca ne gandim ca este si 4x4, jos palaria !
Iar in final fac o generalizare la ce vroiam de fapt sa spun:
1. Consumu de motorina NU DEPINDE DOAR DE VOLUM
2. Puterea raportata la volum, nu e un indice de performanta deoarece e posibil ca un motor cu volum mai mic sa arda un volum mai mare de motorina = ca sa faca multa putere. De asemenea existența turbinelor/compresoarelor mecanice face ca acest raport sa nu aiba o valoare.
3. Mulți Cai Putere = viteza maxima inalta
4. Cuplu ridicat = capacitatea de a varia viteza arborelui cotit intr-un timp scurt respectiv de a tracta greutăți mai mari (acceleratie altfel zis, fiidca puterea caracterizeaza DOAR un moment, reieșind din definiția ei din fizica)
5. Un motor turbo pe motorina cu o cilindree mai mica dar cu mai multa putere e mai problematic decit unul cu putere mai mica dar cu volum ridicat, fiindca conform (1) și (2) , consumul ramane practic acelasi la aceeasi putere.
In plus un hybrid, nu consuma nici macar un gram de carburant daca mergi in oras cu 30km/h BARA-LA-BARA in continu, si in acelasi timp franezi si decelerezi non-stop bateriile se incarca, ceea ce inseamna zero litri de carburant.
Imi place f mult bmw , insa prefer 530 xd, iar la hibride am 2 preferinte : LEXUS IS 300h sau GS450h.
O masina pe care as cumpara-o pt. ROMANIA este noul LEXUS IS 300h pe culoare ext. ROSU ( ca sangele) , insa nu acum datorita pretului cam mare .
@comentatori - nu prea inteleg de ce vi se pare asa o chestie "imposibila" sau "extraordinara" (depinzand, evident, daca esti fan sau hater). Masina asta are o mecanica de ultima generatie, are un motor de ultima generatie, a avut in rezervor cea mai buna motorina posibila (ca nu cred ca au alimentat dintr-o statie cu preturi suspect de mici) si, cel mai important, a avut la volan doi soferi care aveau un singur lucru in gand - CONSUMUL.
.. in plus, consumul asta de 4% nu prea este ceva extraordinar ... al meu mergedes cu motor de 2l din 2002-2003 (sau cand o fi fost el conceput) scoate sub 4% daca nu ma dau la el, in aceleasi cinditii de viteza medie de ~70km/h... si nu este ceva extraordinar (chiar avand in vedere ca W169 nu este tocmai aerodinamic si mai are si 1400kg)
@unckle
W169, chiar daca are 1400 de kg, tot sunt cu cateva sute mai putin decat un 520d xdrive f10, desigur nu este o asa mare minune, dar pt faptul c-a fost mai mult pe ploaie, lumini aprinse, sisteme, e o masina care are multi consumatori, mult mai multi decat W169, este totusi ceva.
Depinde pe care model, pe un model mai mare si mai greu nu cred, pe A4 sau Passat e posibil, dar care e puterea de pe hartie? Exista 1.9 tdi cu 103 cai daca nu ma insel, deci in realitate cat de mare poate sa fie puterea? Oricum, cu asemenea putere este posibil si-un consum mai mic, dar nu cu-o medie orara de 69 km/h.
Am mai avut un cometariu dar se pare ca mi-a fost sters.
Nu mai comentati fratilor, daca sunteti paraleli cu lumea auto si stiti numai sa va revarsati frustrarile. Nu faceti decat sa va confundam cu meltenii.
Nu mai comentati fratilor, daca sunteti paraleli cu lumea auto si stiti numai sa va revarsati frustrarile. Nu faceti decat sa va confundam cu meltenii.
Rectificare....
Nu mai comentati fratilor, daca sunteti paraleli cu lumea auto si stiti numai sa va revarsati frustrarile. Nu faceti decat sa va confundam cu meltenii.
Poate nu conteaza pentru un ghertoi de bani gata, care oricum nu-si va lua beemveu cu motor asa de mic, dar pentru un om de afaceri normal, cu o afacere dezvoltata cu greu, in timp, costurile chiar conteaza. Un astfel de om isi ia un 520 in primul rand pentru imagine, apoi pentru comfort/performante, pentru ca totusi prinde suta in 8 secunde si ceva, si un om normal chiar nu are nevoie de mai mult. Pentru un om normal, chiar nu este justificata diferenta de pret dintre 520 si 530 de exemplu. Diferenta asta fata de un motor aproape inutil mai degraba o investeste in optionale de confort si economiseste si combustibil, impozit, asigurare, etc... Un om normal, care munceste pentru fiecare banut (nu ma refer aici la lopata si tarnacop) nu-si permite sa arunce chiar asa cu banii, doar pentru ca ii are...
Repet, nu intra in categoria asta milionarii de carton, pentru ei e "prea putin" si un 535d...
Ma refeream la un om de afaceri care are o afacere normala, reala (nu tunuri imobiliare/ contracte cu statul, etc), un restaurant, o pensiune, etc. Un motor mare nu inseamna doar consum de carburant mai mare, ci si alte costuri de intretinere / taxe. Plus valoarea la revanzare care scade cu cat motorul e mai mare.
Dar na, e plina lumea de specialisti...
Si ar trebui sa fii constient ca marea majoritate a masinilor din aceasta clasa sunt luate pe firme prin leasing / credit, pentru ca nimeni nu-si permite sa blocheze deodata 60 de mii. Vorbim aici bineinteles de firmele cu o cifra de afaceri medie, nu de giganti economici.
Si, nu, un seria 5 nu e un seria 3 mai scump! Seria 3 e pentru tineri, seria 5 e pentru oameni mai asezati, trecuti de prima tinerete. Un barbat de 50 de ani si 100kg nu isi va inghesui partenerii de afaceri intr-un seria 3.
1. Consumu de motorina NU DEPINDE DOAR DE VOLUM
2. Puterea raportata la volum, nu e un indice de performanta deoarece e posibil ca un motor cu volum mai mic sa arda un volum mai mare de motorina = ca sa faca multa putere. De asemenea existența turbinelor/compresoarelor mecanice face ca acest raport sa nu aiba o valoare.
3. Mulți Cai Putere = viteza maxima inalta
4. Cuplu ridicat = capacitatea de a varia viteza arborelui cotit intr-un timp scurt respectiv de a tracta greutăți mai mari (acceleratie altfel zis, fiidca puterea caracterizeaza DOAR un moment, reieșind din definiția ei din fizica)
5. Un motor turbo pe motorina cu o cilindree mai mica dar cu mai multa putere e mai problematic decit unul cu putere mai mica dar cu volum ridicat, fiindca conform (1) și (2) , consumul ramane practic acelasi la aceeasi putere.
In plus un hybrid, nu consuma nici macar un gram de carburant daca mergi in oras cu 30km/h BARA-LA-BARA in continu, si in acelasi timp franezi si decelerezi non-stop bateriile se incarca, ceea ce inseamna zero litri de carburant.
@dan_grc, te credeai fizician...ce fel de fizician daca ziceai odata ceva de genul "cai sătui la 6000RPM, și cai flaminzi la 2000RPM" ??
Calul putere are o singura valoare in fizica, in caz ca nu stiai, daca nu ma gresesc: 1CP= 746KW, deci prin urmare nu exista (x KW satui) și (x KW flaminzi), din cauza ca x=x !!!
E ca și cum ai zice 1 kg de vata e mai usor decat un kg de metal!!!
Stie el fizica...elementar logic nu stii...
Oameni buni : cuplul - este forta care roteste !!! Atunci cand dai la teasc , de ce invirtesti la o distanta mai mare ?? - ca e mai usor , adica Cuplul generat creste fiidca M= F * r , unde M- momentu (cuplu) , F- este forta aplicata, iar r - distanta de la punctu de rotatie pina la punctu de aplicare a forței...asta e tot, mai clar ca "buna ziua", ceea ce este in stirea de fata este BASCALIE PURA, voi nu vedeti ca va BADJOCORESTE pe fata ? Fiindca sunteti prea BATUTI INCAP unii dintre voi. Este PACALELEALA pe fata , BMW mereu a MASLUIT oamenii.
In ceea ce priveste masluiala ... da si tu un nume de constructor care nu masluieste datele ... mda...
(poate te referi la masluiala puterii motoarelor, la care BMW este cunoscut cum ca spune mai putini cai decat in realitate...)
Astfel un raport cai/consum mai bun decat la acel 525xd, dar asta e marketing. Adevarul este ca fie 520d sau 535d pt a merge constant la viteze mici, niciunul din ele nu foloseste mai mult de 50-60 cai.
Real vorbind cam cu orice diesel mergand cu max 110 scoti consumuri mici, in special daca ai anvelope optimizate pt consum si nu performanta.