Record de autonomie pentru Volkswagen ID.3 1st: 531 de kilometri parcurși în trafic real cu o singură încărcare a bateriilor

de Cornel Șocariciu
Marti, 25.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un exemplar Volkswagen ID.3 1st a parcurs în trafic real 531 de kilometri cu un singur plin al bateriilor. Autonomia oficială comunicată de nemți pentru ediția de lansare este de 420 de kilometri.

În urmă cu câteva zile, Hyundai anunța un record de autonomie pentru SUV-ul Kona Electric. Modelul a reușit să parcurgă 1.026 de kilometri cu o singură încărcare a bateriilor pe un circuit de teste în condiții speciale.

Acum a venit rândul celor de la Volkswagen să anunțe un record de autonomie. Modelul utilizat de nemți a fost un Volkswagen ID.3 în ediția de lansare 1st. Exemplarul ID.3 1st Pro Performance echipat cu motorul de 204 CP și 310 Nm, și cu bateria cu capacitate de 58 kWh are o autonomie WLTP de 420 de kilometri.

La volanul lui ID.3 1st s-a aflat Felix Egolf, specialist în teste de consum. Acesta a plecat de la uzina din Zwickau, Germania (locul unde Volkswagen produce ID.3) și a parcurs 531 de kilometri până în Schaffhausen, Elveția. Traseul a fost realizat cu un singur plin al bateriilor, iar distranța rulată a fost cu 26% mai mare comparativ cu valoarea autonomiei oficiale.

234 de kilometri au fost realizați pe autostradă, în timp ce restul de 297 de kilometri au fost rulați pe drumuri naționale.

Viteza medie cu care Egolf a ajuns la finalul călătoriei a fost de 56 km/h.

Volkswagen menționează că pe parcursul traseului, consumatorii auxiliari precum ecranul sistemului de infotainment și navigația, luminile de zi, sistemul audio și sistemul de climatizare au funcționat temporar sau în permanență.

Nemții au mai adăugat că alături de Felix Egolf s-a aflat și un cameraman, dar și echipamentele necesare acestuia din urmă, ceea ce s-a tradus prin aproximativ 250 de kilograme în plus. Pe parcursul traseului, Egolf a utilizat funcția de coasting a lui ID.3 1st, iar în anumite situații a ales să ruleze și în spatele vehiculelor mari pentru a beneficia de o rezistență mai mică la înaintare.

Comentarii (7)

  • andrei
    si dupa ce a terminat testul nu s-a mai putut intra in masina, asa putea a transpiratie de la mersul fara AC. mda, sunt satul de teste de neaplicat in realitate.
    21 11
  • Slabut,cu passat-ul b6 de 1.6diesel au reusit sa mearga cu un plin 2463km.O masina ca aia consuma pe bune,9-11l/100km in Bucuresti(mers alert) si e si puturoasarau. D'aia recordurile astea ma lasa rece,nu-mi spun nimic. Si un v10 de 6000cmc poate lua 8l/100km daca te tarasti cu masina pe drum si mergi la doborat recorduri de consum. Penibila autonomia electricei de la Vw.
    https://m.automarket.ro/stiri/record-mondial-de-eficien-2463-de-kilometri-cu-un-plin-33666.html
    15 13
  • Felix Egolf s-a nascut pentru a face teste pentru VW, si numele o spune :)
    22 1
  • Astea-s exact genul de "performante" facute sa prosteasca credulii. Cine citeste asa ceva si nu se pricepe deloc la masini ajunge rapid la concluzia ca toti cei 99% din restul cumparatorilor de masini sunt tzacanitzi ca-si iau masini cu combustie. "Ca uite domne cat de mult au evoluat astea cu baterii". Ar putea sa va fie un pic asa la obraz pentru campanii de genul asta...
    11 6
  • @PMC: Le zici bine, dar eu aș remarca și Vmedie a lui Herr E-Golf :-) de numai 56 km/h, cu aproape jumate din km. parcurși... la pas probabil pe autostradă !

    Ca practician al e-mobilității (peri)urbane -- spre deosebire de alți e-extaziați teoretic din zona AM -- constat că autonomia practică a power-e-scooter-ului meu trece acum un pic de jumate din aia declarată (nota bene, cu baterii noi, de calitate = LG coreene).
    Cu alea inițiale (tot LG) autonomia era sub jumate din cifrele oficiale, deci un progres oarecare se poate confirma.
    ...Dar nu vreunul epocal-bulversant, cum încearcă să ne convingă e-știrile.
    E-știri care curg într-un tsunami pentru care nu AM trebuie criticat, ele venind dintr-un *pool* bine coordonat de știm-noi cine, de unde rezultă 90% știri *electrice* pentru 1-2% vânzări BEV-uri.
    Trăim deci vremi gradual :-) mai distopice... și ăsta-i doar începutul.
    "You Ain't Seen Nothing Yet" , vorba trupeților Bachman-Turner Overdrive.
    14 5
  • Mai mergea, dar se terminase valea si batea si putin vantul din fata. :)
    7 4
  • intrebare
    si cand s-a terminat bateria a ramas in drum?
    Ca un pet de curent nu poate sa-i dea nimeni.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru