În urmă cu câteva zile, Hyundai anunța un record de autonomie pentru SUV-ul Kona Electric. Modelul a reușit să parcurgă 1.026 de kilometri cu o singură încărcare a bateriilor pe un circuit de teste în condiții speciale.
Acum a venit rândul celor de la Volkswagen să anunțe un record de autonomie. Modelul utilizat de nemți a fost un Volkswagen ID.3 în ediția de lansare 1st. Exemplarul ID.3 1st Pro Performance echipat cu motorul de 204 CP și 310 Nm, și cu bateria cu capacitate de 58 kWh are o autonomie WLTP de 420 de kilometri.
La volanul lui ID.3 1st s-a aflat Felix Egolf, specialist în teste de consum. Acesta a plecat de la uzina din Zwickau, Germania (locul unde Volkswagen produce ID.3) și a parcurs 531 de kilometri până în Schaffhausen, Elveția. Traseul a fost realizat cu un singur plin al bateriilor, iar distranța rulată a fost cu 26% mai mare comparativ cu valoarea autonomiei oficiale.
234 de kilometri au fost realizați pe autostradă, în timp ce restul de 297 de kilometri au fost rulați pe drumuri naționale.
Viteza medie cu care Egolf a ajuns la finalul călătoriei a fost de 56 km/h.Volkswagen menționează că pe parcursul traseului, consumatorii auxiliari precum ecranul sistemului de infotainment și navigația, luminile de zi, sistemul audio și sistemul de climatizare au funcționat temporar sau în permanență.
Nemții au mai adăugat că alături de Felix Egolf s-a aflat și un cameraman, dar și echipamentele necesare acestuia din urmă, ceea ce s-a tradus prin aproximativ 250 de kilograme în plus. Pe parcursul traseului, Egolf a utilizat funcția de coasting a lui ID.3 1st, iar în anumite situații a ales să ruleze și în spatele vehiculelor mari pentru a beneficia de o rezistență mai mică la înaintare.
https://m.automarket.ro/stiri/record-mondial-de-eficien-2463-de-kilometri-cu-un-plin-33666.html
Ca practician al e-mobilității (peri)urbane -- spre deosebire de alți e-extaziați teoretic din zona AM -- constat că autonomia practică a power-e-scooter-ului meu trece acum un pic de jumate din aia declarată (nota bene, cu baterii noi, de calitate = LG coreene).
Cu alea inițiale (tot LG) autonomia era sub jumate din cifrele oficiale, deci un progres oarecare se poate confirma.
...Dar nu vreunul epocal-bulversant, cum încearcă să ne convingă e-știrile.
E-știri care curg într-un tsunami pentru care nu AM trebuie criticat, ele venind dintr-un *pool* bine coordonat de știm-noi cine, de unde rezultă 90% știri *electrice* pentru 1-2% vânzări BEV-uri.
Trăim deci vremi gradual :-) mai distopice... și ăsta-i doar începutul.
"You Ain't Seen Nothing Yet" , vorba trupeților Bachman-Turner Overdrive.
Ca un pet de curent nu poate sa-i dea nimeni.