Esential
27 | de ore a durat stabilirea recordului de autonomie. |
1003.18 | kilometri a parcurs Daihatsu Coure cu o singură încărcare. |
40 | de km/h este viteza constantă cu care s-a rulat pe parcursul testului. |
27 | de ore a durat stabilirea recordului de autonomie. |
1003.18 | kilometri a parcurs Daihatsu Coure cu o singură încărcare. |
40 | de km/h este viteza constantă cu care s-a rulat pe parcursul testului. |
Toţi marii constructori de automobile se laudă cu tehnologia hibridă sau electrică şi cu banii investiţi în cercetarea de acest tip. Puţini ştiu însă că cineva le-a luat-o cu mult înainte, un outsider pe care nimeni nu îl considera o reală ameninţare. Este vorba de Daihatsu, care a anunţat oficial un nou record de autonomie pentru un vehicul electric.
Eroul japonezilor se numeşte Mira sau Cuore, în Europa, şi a fost modificat cu ajutorul companiei de produse electronice Sanyo, care a dezvoltat un set de baterii speciale litiu-ion. Mini electricul Daihatsu a reuşit astfel să parcurgă o distanţă de peste 1000 de kilometri cu o singură încărcare completă.
Pentru a putea parcurge cei 1000 de kilometri, Daihatsu Coure a rulat cu o viteză constantă de 40 de km/h, ceea ce a făcut ca testul să se întindă pe durata a 27 de ore şi să solicite experienţa a 17 piloţi.
Recordul stabilit de Daihatsu a fost plănuit de o organizaţie dedicată vehiculelor electrice, botezată Japan Electric Vehicle Club.
Aceştia au decis ca testul să se desfăşoare pe circuitul de la Shimotsuma.Japan Electric Vehicle Club încearcă în prezent să obţină omologarea celor de la Guinness World Records pentru cea mai lungă distanţă parcursă de un vehicul electric . Vechiul record de autonomie aparţinea aceleiaşi organizaţii şi a fost stabilit în luna noiembrie a anului trecut, când un vehicul electric a parcurs 555 de kilometri cu o singură încărcare.
via | autocar
ce autonomie REALA imi poate oferi masina asta?? pentru ca nu va fi 1000 km cu siguranta...
Oricum mediul urban implica accelerari si decelerari ce afecteaza autonomia, asa ca discutia nu-si are rostul din moment ce nu au facut un test pt asa ceva... te inseli amarnic daca tu crezi ca ai autonomie 1000 km in oras...
@edi80 cum imi scrii tu in calitate de insider in cadrul "forurilor superioare" =))))))) wow! ce interesant esti ! =)) Treaba e ca eu spre deosebire de voi nu joc la pariuri sportive, deci prefer sa vad un test facut de Daihatsu in oras si pe urma vbim...
Sigur o sa ziceti ca e pentru oras. Dar cine ia o masina doar pentru oras? Oare nu te gandesti ca poate o sa mai iesi cu ea din oras?
Cred ca imboldul pentru masinile electrice a fost dat de catre TESLA care a facut o masina rapida si frumoasa. Daca rezolvau si timpul de incarcare se termina cu masiniile pe combustie sau hibride.
De altfel,umpland portbagajul unei masini mici cu baterii "speciale" si ruland cu 40KM/H,este perfect normal sa mergi 1000 de km.
Oricum este un pas in fata,desi unii producatori de masini sunt sceptici in privinta masinilor electrice.
De la primul model de Ford T si pana la Ferrari 458 Italia au trecut 100 si ceva de ani! Ring a bell? Degeaba se agita ecologistii, tehnologiile mult superioare a ceea ce vi se da acum cu picatura (vezi hibrizi si/sau electricele) probabil ca exista dar sant incuiate si bine pazite.
Spunei tu lu' Ali-Ahmed-Mohamed-al-Whatever ca de maine faci ceva pe petrolul lui, ca de maine o sa stea cu fundul pe o bucata de nisip nefolositor si arid murind incet de foame si apoi roaga'te sa nu declanseze Jihadul!
2.-Autoturilmele electrice au o caracteristica mai ciudata la prima vedere dar perfect explicabila - consumul in mediul urban este mai mic decit cel pe sosea si mult mai mic decat cel pe autostrada. De ce? Pentru ca atunci cand stau la semafor nu consuma , atunci cand franeaza recupereaza energie pe care o folosesc la urmatoarea pornire de pe loc , si nu in ultimul rand pentru ca randamentul energetic al motoarelor electrice este aproape constant , indiferent de turatie la fel ca si cuplul motor care este maxim inca de la prima rotatie spre deosebire de motoarele cu combustie interna care ating randamentul maxim doar in zona de cuplu maxim ( motiv petru care la ele creste consumul si cand mergi prea incet , nu numai cand mergi prea tare) Din acesta cauza consumul in cazul masinilor electrice este influentat mai mult de viteza decat de succesiunea de porniri-opriri , forta necesara invingerii frecarii cu aerul crescand direct proportional cu CUBUL vitezei - la 120km/h , pentru invingerea frecarii cu aerul se consuma de opt ori mai multa energie decat la 60 km/h si de douazeci si sapte ( da , 27) ori mai multa energie decat la 40km/h.La 120 km/h aprohimativ 75% din consum se duce in aceasta directie.
Încă o dată, mulţumesc!