Hyundai a efectuat recent un experiment pentru a demonstra că mașinile electrice sunt capabile să atingă autonomii impresionante.
Constructorul sud-coreean a utilizat trei unități Kona Electric pe circuitul de teste Lausitzring din Germania cu scopul de a identifica autonomia maximă posibilă a SUV-ului electric.
Regulile pentru teste au fost destul de stricte: cele trei echipe și-au schimbat periodic șoferii, utilizarea sistemelor de asistență a fost interzisă, iar sistemele de infotainment nu au fost utilizate deloc.
În plus, șoferii au ales să nu utilizeze deloc sistemul de aer condiționat, în ciuda faptului că temperatura aerului a fost de până la 29 de grade. Practic, șoferii au folosit doar luminile de zi, pentru a respecta astfel legislația în vigoare.
În cazul versiunii cu acumulator de 64 kWh, autonomia oficială a lui Kona Electric pe baza testelor WLTP este de 484 de kilometri, cu un consum mediu de 14.7 kWh la 100 de kilometri.
Totuși, pe baza numeroaselor restricții din timpul testului, toate cele trei unități Kona Electric au reușit să parcurgă peste 1.000 de kilometri înainte ca bateria să se golească.
Cea mai bună performanță a fost o autonomie de 1.026 de kilometri, corespunzătoare unui consum mediu de numai 6.24 kWh la 100 de kilometri, în timp ce celelalte două unități de test au parcurs 1.024 și, respectiv, 1.018 kilometri.
Viteza medie în cadrul testului a celor trei echipe a oscilat între 29 km/h și 31 km/h, în contextul în care șoferii au încercat să simuleze cât mai bine condusul în oraș, caracterizat și prin perioade de trafic intens și semafoare.
"Prin acest test, Kona Electric și-a demonstrat potențialul de SUV de lifestyle prietenos cu mediul și eficient. electrice, fenomenul de "range anxiety" este de domeniul trecutului", afirmă Jürgen Keller, directorul executiv al Hyundai pentru piața germană.
Asta arată că este potrivit pentru utilizarea de zi cu zi și că, atunci când vine vorba despre vehiculeVia Hyundai
https://m.automarket.ro/stiri/record-mondial-de-eficien-2463-de-kilometri-cu-un-plin-33666.html
P.S. cu 25Km/h este trafic de oras (adevarat..nu aglomerat)...dar si asa...cu o masina normala...in conditii relativ asemanatoare...consumul creste dramatic. Sa nu uitam, la electrice, cu cat ai viteaa medie mai mica...cu atat esti mai economic (de asta, nu ma mira daca as veadea in oras o autonomie de 600km intr-o electrica). La cele cu ardere interna...consumul minim il ai in ultima treapta pe la 1000 rpm...si sa vad eu cine conduce cu 40km/h in tr a V-a...
https://m.automarket.ro/stiri/test-de-consum-cu-honda-civic-16-diesel-doar-29-litri-pe-ruta-bucuresti-sinaia-bucuresti-64691.html
Cine conduce in oras 30 ore fara aer conditionat, si fara muzica, telefon, lumini.
Daca pornim climatizarea si infotainmentul, in situatie de trafic bara la bara se va dubla consumul de curent.
Incet incet progresam.