Despărțirea cu năbădăi a mărcii Volvo de Ford, realizată acum 8 ani, pare să fi fost unul dintre cele mai bune episoade întâmplate în istoria de peste 90 de ani a mărcii scandinave. După ce brandul nordic a fost achiziționat de chinezii de la Geely, Volvo își bate an de an recordurile de vânzări, reușind să ajungă la cifre care altădată păreau imposibile.
S-a întâmplat și în 2017, an în care marca suedeză a raportat o creștere de 7% a vânzărilor la nivel global, depășindu-și astfel recordul absolut stabilit cu doar un an înainte. În total, Volvo a reușit să convingă 571.577 de clienți din toată lumea să aleagă modelele sale în defavoarea rivalilor premium germani, britanici sau japonezi.
Volvo a crescut pe toate piețele pe care activează, cu excepția celei din SUA (1.5%, 81.504 unități). În rest, marca suedeză a înregistrat creșteri majore în China, pe cea mai mare piață a lumii (+25.8%, 114.410 unități). În același timp, EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) rămâne cea mai importantă piață de desfacere pentru Volvo, cu 320.988 de unități în 2017 (+3.3%).
În Suedia, țara de origine a mărcii, Volvo a reușit să vândă 74.397 de mașini în cursul anului trecut (+5.9%).Prognozele analiștilor arată că Volvo va continua să crească la nivel de vânzări și în următorii ani pe măsură ce gama suedezilor va deveni omogenă în toate segmentele. În 2017, Volvo a lansat SUV-ul de segment mediu XC60 și, spre finalul anului, a prezentat oficial noul XC40 (testul Automarket poate fi citit aici), un SUV compact care dă startul unei reorganizări a gamei în zona segmentelor inferioare.
Pe măsură ce cele două SUV-uri vor începe să adune clienți în 2018, vânzările Volvo vor urca spre 715.000 de unități în 2019, în timp ce anul 2021 va aduce în jur de 750.000 de unități pentru Volvo. Informațiile vin din partea specialiștilor de la IHS Markit.
Deși cifrele celor de la Volvo sunt recorduri absolute pentru marca suedeză, brandul nordic se află încă la distanță mare de principalii rivali de pe piață, mărcile germane premium Mercedes-Benz, BMW și Audi, ale căror vânzări se învârt în jurul bornei de două milioane de unități pe an la nivel mondial.
Rezultatele zonei premium până inclusiv în luna noiembrie 2017 pot fi analizate aici.Vă reamintim faptul că Volvo a anunțat oficial că fiecare model Volvo va avea o versiune 100% electrică, apariția primului model de acest tip în gama suedezilor urmând să aibă loc în 2019.
via Volvo
În câțiva ani pot ajunge chiar și la un milion de unități, dacă o țin așa. Știu, nu va mai fi exclusivist, dar astăzi este echivalentul falimentului, mai mult ca oricând.
A doua marcă europeană de tradiție, pe care o vedeam după Jaguar, ca revenire, era Alfa, dar îmi dau seama că are din ce în ce mai mici șanse pe viitor.
În privința exclusivismului, trebuia să folosesc ghilimele, sunt mulți fani care preferă ca marca lor preferată să nu se vândă prea bine, să nu vadă prea multe pe stradă, lucru pe care îl înțeleg, dar asta va însemna dispariția acelei mărci, cel mai bun exemplu fiind Saab.
Jaguar nu are ce cauta in aceeasi liga cu Volvo ! Chiar daca poti alege un Volvo la fel de scump ca un JAG, e doar o prostie sa faci asta. JAG e premium - luxury....Volvo nu e nici macar premium. Sau hai sa ii spunem premium cu noua gama care e mai ok decat ce a fost Volvo pana acum. Dar cam atat. JAG concureaza cu Porsche ca si marca. E mai sus chiar si fata de Audi, BMW, Mercedes.
Nu stiu cat de premium sau nu este Volvo, dar S90 si XC90 se incadreaza, nu este o intamplare parcursul bun din ultimii ani.
Volvo e cam ce erau Buick, Mercury si Chrysler in cadrul Big Three-ului in anii '50. Branduri care faceau legatura cu the real premium - Caddy, Lincoln si Imperial.
In ziua de azi vezi elemente premium cu duiumul inclusiv pe modele de volum gen 3008 care e mai apropiat de Q3/Q5 ca materiale si finisari decat de Karoq sau Tiguan.
dar macar tu esti mai rezonabil decat adrian copilu minune
Jaguar nu a fost si nici nu este in prezent cu nimic peste Volvo. Chiar zilele trecute ma uitam la preturile unor SUV-uri premium noi si F-Pace e chiar cu ceva mai ieftin decat noul XC 60, cel putin in ofertele dealerilor. In orice caz, in prezent Volvo, Jaguar si toate marcile premium din Europa au modele foarte similare tehnologic cam pe toate segmentele, doar ca Jaguar se concentreaza mai tare pe sportivitate iar Volvo pe comfort si siguranta.
Volvo nu mai este Suedez ci Chinez.
Chiar asa frica de realitate va este?
JAGUAR e pe la nivelul AUDI, MERCEDES, BMW, LEXUS
PORSCHE e pe la nivelul ASTON MARTIN, LAMBO, FERRARI, MASERATI
Parerea mea de habarnist... chiar daca se mai intersecteaza unele modele printre clase...
Deocamdata nici nu ajung pe volvo la nivelul tehnologiei, nu mai vb de siguranta si alte cele.