La începutul lunii martie, Grupul Volkswagen a anunțat semnarea unui parteneriat cu Tata Motors care prevede dezvoltarea unei game de modele accesibile pentru piețele emergente, în special India. Acordul prevede că Grupul Volkswagen va folosi platforma Advanced Modular Platform și motoarele celor de la Tata pentru noua gamă de modele, în timp ce germanii vor furniza sistemele electronice.
Între timp, Grupul Volkswagen a decis și care dintre numeroasele branduri pe care le deține va produce efectiv noile modele, iar lozul câștigător a fost tras de Skoda. "Știu de ce este capabilă Skoda și a fost destul de clar că ar trebui să le oferim conducerea acestui proiect. Suntem confortabili și fericiți că Skoda a acceptat această responsabilitate. Nu este o sarcină ușoară, dar o vor îndeplini cu pasiune", spune Matthias Mueller, CEO-ul Grupului Volkswagen.
Grupul Volkswagen a luat această decizie ca urmare a faptului că Skoda a obținut în 2016 o marjă de profit de 8.7%, sensibil mai mare decât cea înregistrată de constructorul premium Audi, care s-a oprit la 8.2%.
Performanța a venit în ciuda faptului că, în mod tradițional, producătorii premium au marje de profit semnificativ mai mari decât mărcile accesibile. De altfel, Skoda a devenit al doilea brand al Grupului după marja de profit, o performanță mai bună fiind înregistrată doar de Porsche.În plus, Skoda poate aloca bani pentru acest proiect, întrucât are rezerve de cash de un miliard de euro, adică circa un sfert din rezervele totale de cash ale Grupului german.
Via Automotive News
Audi a scazut sub Skoda probabil pentru ca investeste in chestii precum virtual cockpit (de exemplu) care mai apoi e preluat de Skoda Karoq ... pe degeaba.
Oricum ar fi fost culmea sa se asocieze Audi cu Tata pentru masini de buget.