Sunt multe preocupări legate de vehicule electrice și incendii, dar iată o problemă pe care nu am întâlnit-o până acum. Volkswagen se vede nevoită să recheme în service 23.883 de modele ID.4, fabricate între anii 2023-2024, deoarece parasolarele lor ar putea să nu fie suficient de rezistente la foc.
Nu e vorba că parasolul pentru acoperișul panoramic al mașinii va prinde flăcări în mod spectaculos, ci de faptul că, în cazul unui incendiu, viteza de ardere a materialului poate uneori să depășească limita maximă admisă, conform declarațiilor înregistrate de Volkswagen la Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier.
Sigur, nu vrei să te afli la volanul unei mașini care să pară a fi construită din lemn de brad, dar detaliile precise ale acestei retrageri și faptul că producătorul german menționează că materialul nu îndeplinește cerințele de performanță dau întregii situații o notă nesigură.
Cu toate acestea, regulile sunt reguli.
Volkswagen susține că a aflat despre această problemă în luna mai, când a efectuat un test intern și a constatat că parasolul ar putea să nu corespundă reglementărilor. A contactat furnizorul său, Automotive Mexico Body Systems, cu care a efectuat teste de laborator. Desigur, materialul a fost supus testelor înainte ca ID.4 să intre în producție, iar atunci s-a constatat că îndeplinește cerințele standard.Totuși, analiza mai recentă a arătat rezultate inconsistente, astfel că Volkswagen susține că încă nu știe care este sursa acestei probleme. În același timp, Volkswagen a anunțat că vara aceasta a reorientat materialul în procesul de producție, astfel încât partea exterioară să fie acum îndreptată spre interior, ceea ce, se pare, a rezolvat problema.
Între timp, pentru ID.4-urile fabricate între 2023 și 2024 și care sunt deja pe șosea, a fost inițiată o retragere, iar proprietarii vor fi contactați începând cu 5 ianuarie. Aceștia vor fi rugați să-și aducă mașinile la un dealer local, unde un material ignifug va fi aplicat pe parasolarul rulant.
Până în prezent, Volkswagen nu are cunoștință de incidente sau accidente legate de această problemă.
Mazda cred că va fi prima care va reuși să vândă la final de 2024 modele 2026.
Un model “stă” pe piața între 7-9 ani, depinde de succes, cu un face lift major aprox. la jumătatea intervalul.
In plus la fiecare 6 luni (in general) se fac ajustări tehnice in marea majoritate “invizibile”.
2. modul de "notare" al automobilelor in USA este diferit de cel european
3. adaptare a textului deficitara
4. sifonarea inutila a userilor
concluzie:
VW o da la intors...la propriu