Toyota a anunţat astăzi oficial că va iniţia o rechemare voluntară în service pentru 7.4 milioane de maşini care ar putea să fie afectate de o problemă la nivelul comutatorului geamurilor electrice. În Europa, numărul maşinilor afectate este de 1.39 milioane, fiind afectate o parte dintre modelele RAV4, Auris şi Corolla.
Cea mai afectată piaţă va fi cea din Statele Unite, unde Toyota va rechema în service-uri nu mai puţin de 2.47 de milioane de maşini. China - o piaţă pe care Toyota a scăzut cu aproape 48% în luna septembrie faţă de aceeaşi lună a anului trecut - se află pe acelaşi plafon cu Europa, 1.4 milioane de clienţi urmând să revină în service-uri pentru reparaţii.
CAUZA: APLICAREA NEUNIFORMĂ A UNUI LUBRIFIANT
"Am observat că anumite versiuni ale modelelor RAV4, Auris, Yaris, Corolla, Vios, Matrix, Camry, Highlander, Tundra, Sequoia, xB şi xD construite între 2005 şi 2010 sunt afectate la nivelul comutatorului de deschidere a geamului lateral al şoferului. Din cauza aplicării neuniforme a lubrifiantului, operarea acestuia poate deveni greoaie. Dacă operaţia este continuată fără reparaţiile necesare, comutatorul ar putea să se blocheze, iar geamul ar putea deveni inoperabil", se arată în comunicatul oficial emis de Toyota. Conform constructorului japonez, comutatorul are nevoie de lubricant special industrial, cele comerciale putând duce la supraîncălzirea şi topirea ansamblului de deschidere a geamului lateral.Toyota susţine că problema este una strict tehnică şi de confort şi că ea nu poate duce la rănirea ocupanţilor, recall-ul fiind strict precauţionar.
AL DOILEA RECALL CA MĂRIME ÎN ISTORIE
Recall-ul Toyota devine al doilea ca mărime din întreaga istorie auto, pe prima poziţie aflându-se Ford, cu 7.9 milioane de maşini rechemate în service în 1996. Constructorul japonez suferă în ultimii ani de a problemă acută a recall-urilor, totalul maşinilor rechemate de Toyota în service pentru reparaţii ajungând la 16 milioane din 2009 încoace.
Imediat după anunţul masivului recall, acţiunile Toyota la bursa din Tokyo au scăzut cu 2%.Toţi posesorii maşinilor potenţial afectate vor fi contactaţi personal de Toyota, aceştia urmând să se prezinte voluntar la service-urile constructorului japonez pentru o verificare. În cazul în care problema va fi confirmată, reparaţia va fi suportată integral de Toyota.
via Reuters
Insa si daca as vrea asa ceva pe o masina noua, nu mai gasesc. Acum cam toate au geamuri fata electrice in standard, inca de la nivelul de echipare de baza - exceptie Logan baza.
Ai articole foarte bune in general si le apreciez sincer dar te rog mai inceteaza cu "recall".
Sunt cuvinte in limba engleza care nu au traducere directa si pentru un om grabit ar fi greu sa caute echivalent folosit pe plaiurile noastre. Dar Mircea, ce naiba? Recall?
La subiect: nimic de comentat. Pana nu vad listele cu toate marcile nu mai zic nimic. Chiar si asa: nu e fabrica mea. Pentru ce sa ma cert cu colegii de forum?
Lada Niva are si un prezent geamurile electrice ca si doatare optionala. Mie imi place desi nu cred ca ti-ai cumpara-o doar din motivul asta -:)).
Si mie imi place Lada Niva pt robustete si mecanica curata, fara senzori, module si chip-uri. Daca ar fi baieti destepti, rusii (adica Renault) ar putea merge cu Niva pe calea deschisa de Beetle, Mini si Fiat 500, deoarece are ceva istorie in spate.
Legat de geam cu manivela, normal ca nu este un criteriu esential la alegerea unei masini noi, dar mi-ar placea sa pot alege geamul cu manivela (chiar si ca optional) si sa nu-mi fie bagat pe gat geamul actionat electric.
A fost candva....
In cazul Honda, nu e de vina comutatorul, am spus si eu asta, dar nu este un viciu de proiectare ca intra apa in usa? Intra din cauza chederelor sau din cauza usii in sine, dar de la Honda pleaca problema, bun nu este o problema grava, masina merge perfect si cu ceva apa in usa sau pe podea, dar in acest caz problema pleaca exclusiv de la Honda, scurtul de la comutatoare este o consecinta doar.
Inca nu s-a construit masina indestructibila, totul este relativ, fiecare marca si masina in parte are atuurile si defectele ei. Fiecare are felia ei de piata, deci un target diferit. Poate aceste target-uri (tinte Calingura-scuze dar uneori esti mai bine inteles pe engleza) se pot suprapune uneori, dar chiar si aici exista diferente si atuuri specifice care atrag clientela lor.
Daca esti multumit cu alegerea facuta, de ce cauti sprijin si suport emotinal pe site-uri auto? Din nou, vreun complex?
Poate pentru tine Beemer-ul tau SH din o-mie-nu-stiu- toamna e cea mai tare masina, insa iti spun sincer ca orice Honda, Tata, Kia sau Mercedes, noua, este inzecit mai buna decat gramada de fiare care o invarti.
Nu mai vorbi de complexe ca se pare ca tu esti mai complexat, daca spui ca Kia sau Tata este inzecit peste gramada mea de fiare. Complexe sunt la voi toti care nu puteti sa traiti si sa dormiti noaptea de marcile nemtesti, eu am repetat de multe ori asta, n-am nimic cu marcile japoneze, dar de fabulatii si frustrati ca tine cam am, iar daca tu esti multumit cu masina pe care o ai care e treaba de fapt? Ai Kia noua si tot nu iesi in fata sau cum? Si se spune "pe care o invarti" nu care o invart, gramada de fiare adica.
Esti un lider demn de urmat.
Deci cele doua firme au foarte mare grija de clientii lor. Cand e vorba de maruntisuri. La o problema cu adevarat serioasa, au strans cortul si-au disparut. Dar nu poti totusi sa nu te crucesti cat de seriosi sunt japonezii, cat sunt de corecti si de disciplinati. Mai ales pentru ca stau la coada la taxiuri si nu se imbulzesc la urcarea in tren.
Ideea este ca deocamdata tot ce iese din mana omului este supus distrugerii. Si in afara de Sfanta Treime, eu unul n-am auzit pe nimeni altcineva sa fie perfect.
Voi criticati pe cineva care ia niste masuri pentru niste erori marunte si in opinia mea acceptabila.
Am mai spus, nu e o rusine sa recunosti ca ai gresit si sa faci ceva in printa asta. E o rusine sa te faci ca nu vezi.
Zanersteanule, daca se punea problema de costuri cum zici tu, crezi ca Toyota nu dadea din coate sa scape de recall-uri? Totusi vorbim de multe milioane de masini. Imagineaza-ti cum ar reactiona constructori ca VW in Europa sau Chevrolet in State (sa nu uitam cum si-a aparat Chevrolet Volt-ul la atacurile cum ca ar fi o prostie de masina, scumpa si nerentabila).
Uite, asta e unul din motivele pentru care i-am apreciat mereu pe japonezi. Nu au alergat sa ajunga pe primul loc. Si-au creat locul lor pe piata si si-au vazut de treaba lor. Nu au alergat dupa performante extraordinare sau imagine si publicul i-a multumit in felul lui. Dupa cel mai mare recall din istorie si un tsunami Toyota e tot pe primul loc. Oare chiar asa de inchisi la minte sa fie cei care isi aleg in continuare japoneze? Nu cred. :)
Nu vreau sa jignesc pe nimeni, insa ma enervez cand vad cat subectivism se poarta pe aici. Apropo, sint fost posesor de golf 2005.
Daca nu stiai (nu e vina ta) sint un mare fan al modelului Golf, caci dupa mine, nu are rival, oricat ar incerca concurenta sa demonstreze
Iar corectia ta gramaticala mi se pare scuzabila zic eu in conditiile in care majoritatea de aici nu pot acorda subiectul cu predicatul. Daca vrei sa cauti nod in papura, se gaseste oricand. Dar chiar si asa, eu zic ca vorbesc mai corect romaneste in conditiile in care limba mea materna este tatara, nu romana.
Eu le-am condus pe amandoua cateva sute de km si zau ca singurul argument clar al lui Auris a fost faptul ca in 120 000 s-au facut doar revizii si s-au schimbat cateva becuri. Ori pentru multi asta nu e suficient. Dupa un drum de cateva sute de km cand cobori de la volanul unui Auris mie mi se pare ca nu te simti ca la volanul unui Golf.
Daca vrei o masina in primul rand fiabila alegi clar Toyota (sau o japoneza). Daca vrei ceva in care sa te simti mai bine si esti dispus sa dai si niste bani in plus exista multe alternative, adica un compromis intre fiabilitate si celelalte lucruri. Si se pare ca sunt multi care isi doresc asta.