Obișnuiți de obicei cu rechemări în service care afectează sute de mii sau chiar milioane de mașini la nivel mondial, o operațiune de recall inedită care vine din Statele Unite ne face să zâmbim. Pe de o parte pentru că ne arată cu câtă importanță este văzută o astfel de acțiune în SUA, iar pe de altă parte pentru că ne explică involuntar cât de exact este procesul de fabricație al mașinilor produse de mărcile auto în era digitală.
NHTSA, autoritatea de stat care se ocupă de siguranța șoselelor de peste Ocean, a inițiat un recall pentru un singur exemplar al celei mai noi generații BMW X3. Motivul: una dintre mufele de contact care face ca servodirecția electronică să funcționeze nu a fost construită corect, ceea ce ar putea duce la scurtcircuit și la un eventual incendiu. Conform celor de la NHTSA, riscul se menține chiar și dacă mașina este parcată și cu cheia scoasă din contact.
Evident, proprietarul mașinii produse în 7 iulie 2016 - un X3 xDrive 28i - va fi convocat la service printr-un mesaj personalizat, iar problema va fi rezolvată gratuit.
via NHTSA
Îți dai seama că recall-urile nu sunt chestiuni voluntare inventate de mărcile auto, ci operațiuni impuse de autorități, în cazul ăsta NHTSA-ul din SUA, da?
probabil ca mufele si contactul in sine este nu construit ci mestesugarit de unul dintre angajatii BMW care, aflat in prag de pensie si din motive de sanatate, aka ochelarii din dotare fusesera uitati acasa a dat buleala.
evident, contactele alea nu sunt facute in zeci de mii de exemplare pe linie...
in acest caz NHTSA a folosit tehnica deja cunoscuta "punct ochit punct lovit", si fara colaterale, ca doar se pricep la asta
da, aici e vorba de putin marketing, macar putin...dar e
lasand la o parte mistocareala. Daca NHTSA a luat un X3 de pe piata si a identificat eroarea...ea, eroarea, nu poate aparea sa la alte exemplare? Mie greu sa NU cred asta.