Conform raportului, în acţiunea de rechemare la service vor fi incluse versiuni cu transmisie automată DSG cu şapte trepte ale 21 de modele din portofoliu, printre care se numără Golf, Scirocco, Bora, Touran, Passat, Octavia sau Audi A3 construite între 2008 şi luna martie 2013. Analiza tehnică a problemei a relevat faptul că maşinile în cauză ar putea fi afectate de o pierdere a puterii în timpul acceleraţiei, fenomen care va duce la schimbarea cutiilor de viteză în cauză. Conform Automotive News, care citează un specialist al companiei LMC Automotive, recall-ul îi va costa pe cei de la Volkswagen mai mult de 450 de milioane de euro, costurile per maşină variind între 3000 şi 10.000 de yuani (350-1250 de euro).
CONTRE ÎNTRE GUVERNUL CHINEZ ŞI VW GROUP
"O problemă electronică la nivelul cutiei sau presiunea inadecvată ar putea rezulta în pierderea de putere, prezentând astfel o problemă legată de siguranţă", notează organizaţia guvernamentală chineză care se ocupă de analiza problemelor de calitate în companiile de retail.
Volkswagen a contrazis aceste afirmaţii, anunând prin vocea unui purtător de cuvânt faptul că problemele raportate de clienţi - zgomot, vibraţii şi imposibilitatea de a porni maşina în condiţii de umezeală sau căldură ridicată - nu sunt elemente care să afecteze siguranţa celui de la volan. "Nu vorbim în niciun caz de o problemă legată de siguranţă. Chiar dacă o defecţiune electronică sau lipsa presiunii uleiului ar putea duce la întreruperea transferului de putere, direcţia şi sistemul de frânare nu sunt afectate, ceea ce înseamnă că şoferul poate opri maşina în siguranţă", se arată în comunicatul emis de Volkswagen. Verificările şi anunţul acţiunii de rechemare în service vin după ce televiziunea naţională din China, controlată de stat, a anunţat că mulţi clienţi VW se plâng de vibraţii anormale, de pierderi de putere şi de sindromul accelerării involuntare. "Din câte ştim în acest moment, nu au existat accidente raportate din cauza problemei cu transmisia DSG", a declarat Christoph Ludewig, purtătorul de cuvânt Volkswagen China.PROBLEMA DSG - O DISCUŢIE MAI VECHE ÎN CHINA
Volkswagen nu se află în faţa primelor provocări de acest tip în faţa clienţilor din China, o piaţă extrem de importantă pentru constructorul german. În mai 2012, VW a anunţat că extinde garanţia aplicată sistemului de transmisie a maşinilor proprii în China de la doi la zece ani în urma unor plângeri care vizau limitarea responsabilităţii companiei în acest sens.
Decizia a venit după ce responsabilii guvernamentali chinezi care se ocupă de inspecţia calităţii începuseră să analizeze probleme tehnice la nivelul cutiilor de viteză ale unor modele.Recall-ul realizat de Volkswagen la cererea guvernului din China vine după ce în statul asiatic a fost introdusă o lege care creşte radical puterea pe care o are biroul de inspecţie a calităţii care funcţionează sub incidenţă guvernamentală. Volkswagen este primul constructor afectat de noile puteri ale instituţiei care poate să ceară imperativ investigaţii sau să dea amenzi companiilor care primesc plângeri din partea consumatorilor chinezi.
VAG, LOCUL AL DOILEA ÎN CHINA
Volkswagen Group este a doua mare companie ca volum de vânzări în China, germanii şi joint-venture-urile lor aflându-se în spatele General Motors în cea mai mare piaţă auto a lumii. Compania germană a vândut anul trecut în China 2.81 milioane de maşini, profitul operaţional înregistrat în 2012 în această ţară fiind de 3.7 miliarde de euro.
Credeau ca o sa le mearga cum le merge in Europa cu motoare si transmisii cu erori de fabricare?
Nu de alta dar in RO rechemari (sa va stea in gat limba romana - si o spun cu prietenie) nu se fac nici daca nu functioneaza franele.
Pe de alta parte aceasta stire e de citit in paralel cu cele legate de rechemarile Toyota si mai ales Honda. Cei care tranteau Honda de podea pentru rechemari la modele antice la oglinzi sau la ce erau sa ne explice acum cu ce e VW mai presus sau ce scuza au ei cand probleme par a fi tocmai la marea cutie DSG (iar pentru cei care nu m-au injurat deja le reamintes ca am si eu un DSG deci nu e vorba de ciuda pe VW)
PS: din respect pentru Calingura, am renuntat la englezisme :)))))
1. doar cutiile manuale imi plac
2. spre deosebire de ceea ce se poate intalni la alti constructori, cutiile manuale ale VAG sunt atat de placute in exploatare, incat nici sa fie pe gratis n-as alege DSG, PDK, EDC sau alte acronime de gen.
Iar tot ce este simplu si dintr-o bucata, desi nu este nici atragator, nici confortabil sau "la moda" este mai sigur in exploatare. O surubelnita obisnuita, manuala este cu mult mai fiabila decat una electrica, de exemplu. @BMW facea comparatie dpdv al performantei si al fiabilitatii intre o bucsa cu amortizor pe ulei si o bucsa simpla de cauciuc. N-am cum sa nu fiu de acord cu el.
Fac o paranteza pentru MNTSN dar si pentru mine insumi: ai condus 2-3 zile o automata oarecare?
Inainte sa conduc una gandeam ca e aberant sa vrei automata pentru ca nu mai exista farmec, nu mai te implici si la majoritatea mai te incarci si cu un consum sporit.
Conducand insa vreo 3 automate pana acum din care 2 ale mele am descoperit numai avantaje:
- te implica fix la fel de mult prin simplul fapt ca ele raspund inteligent la pedala. Poti schimba tu vitezele mai mult sau mai putin cand doresti doar din puterea cu care apesi pe pedala. In plus ai modul sport/franat si/sau cel manual.
- nu imi mai rup piciorul in ambreiaj cand fac o ora pana la servici intr-un abuteiaj continuu
- dozajul puterii la plecare.
- frana de mana devine inutila (la fel cum si auto-hold-ul e o gluma redundanta) (ex pentru bucuresteni sau pentru cei care au pante foarte inclinate in oras: la magazinul Victoria parcez Splashul ca si cand l-as pune cu mana. Dau inainte si inapoi in locuri stramte pana sunt eu multumit de pozitie. Imposibil sa iti scape in cel din spate)
- mai usor pentru incepatori sau femei (si nu pentru ca ar fi blege ci pentru ca multe au o problema cu ajunsul corect la abreiaj)
- arata mai bine maneta de DSG decat cea de manuala :)
NU SUNT TRANSPARENTI ca japonezii.....
ps - nu este nici o rusine sa recunosti ca ai gresit, dar nemtii nu inteleg asta.....
Nu stiu de ce ti se par asa minunati "japonejii" astia dar ma rog este opinia ta
HONDA face pe fata asa ceva, anunta din timp rechemarile si-si asuma greseala. Era o stire acum 2 ani despre o rechemare la Honda, publicata seara pe la ora 22:00 pe un site din Asia, iar pana dimineata, ZECI de site-uri/blog-uri auto au preluat-o si nimeni nu comenta nimic.....
Vorbiti si voi cu amicii din GE, sa vedeti ce si cum sta treaba pe acolo. daca nu se fac rechemari auto in public, asta nu inseamna cu ele nu exista.
uite un alt caz.... in GE erau rechemari la AUDI A 6, probleme la cutia de viteza, la EI se facea reparatia GRATIS, la noi se plateau 8.000 lei ( ~ 2.000 euro )
Am mers cu cateva automate de moda veche cat am stat in US, ca manuale nu prea gasesti acolo nici sa vrei, iar pe la noi, de asemenea am condus tot niste automate de conceptie clasica, mai vechi.
Din cele mai recente, am pus mana pe un Phaeton si un A6, dar am facut doar cate un drum scurt cu fiecare, nu cateva zile sa apuc sa ma edific in mai multe situatii. Erau asa-numitele cutii Tiptronic, daca iti mai aduci aminte. Altceva mai nou, gen dublu ambreiaj nu am apucat sa conduc si nu stiu care ar fi spilul cu ele. Dar daca ma refer la automatele despre care ti-am spus, intotdeauna prefer manuala.
Iti raspund tot pe puncte:
- nu prea poti controla turatia, tot timpul am senzatia ca sunt defazat cu turatia si sunt cazuri in care vreau turatie mai multa si nu-mi da sau mai putina si cutia nu vrea sa lase motorul mai jos in ture. Asta nu-mi place. La manuale ai mereu o plaja mai larga de turatie cu care te poti juca.
- da, in mersul bara la bara e mai comod. Eu personal evit masina in astfel de cazuri.
- tine doar de obisnuinta: si cu o manuala cu care esti bine obisnuit poti doza foarte exact.
- da, sa zicem, dar pe mine tot nu ma convinge
- pai scaunul nu e reglabil la toate masinile? Si inca ceva: daca esti incepator si te-ai obisnuit cu automata, nu mai treci apoi pe manuala....
- depinde de gusturi. Pt manuale, cele de serie sunt mai anoste, intr-adevar, dar daca pui un MOMO sau ceva, iti cam ia ochii.
Ce mi se pare foarte straniu este faptul ca nimeni in lume n-a avut probleme de genul celor anuntate de chinezi. Singura explicate ar fi ca transmisiile montate pe masinile lor sunt diferite de cele din Europa, America de Nord, etc. Fapt care mi se pare improbabil intrucat un producator isi diversifica gama, dar nu componente costisitoare cum ar fi motoarele sau cutiile de viteze. Am auzit de cutii de viteze care sa cedeze din varii motive, dar nu care sa piarda putere in momentul functionarii. Poate e vorba doar de o simpla problema la soft, desi intrebarea ramane. De ce doar in china si nu si in alte parti ale lumii?
Recall-ul asta, pardon, rechemearea pentru domnul Calingura :), ar putea avea alte mesaje cum ar fi: incordarea muschiuluir partidului conducator din china sau o imitatie subconstienta a recall-urilor din US odata cu mesajul "si la noi e calitate, nu doar in America" sau de ce nu, un fault "prietenesc" al concurentei prin oamenii "de bine" pusi in functiile de decizie ale partidului. Sincer sper sa fie doar un amarat de recall si nimic mai mult.
Oricat de "barbat" am vrut sa ma simt ani de zile conducand o masina cu transmisie manuala, odata ce te-ai spurcat la automate, nu prea mai e cale de intoarcere. Mai ales la cele din ziua de azi sau daca locuiesti intr-o mare aglomerare urbana.
"VAG in spatele GM"......Am recitit de cateva ori aceasta superba expresie; cine stie cand voi mai avea ocazia s-o aud in viitor :D
Cutii automate......Dupa cum bine stim cu totii, in graiul popular li se mai zice "hidramate", dar oare cati isi dau seama ca "hidramat" inseamna doar o adaptare vulgara a termenului original si corect "hydramatic", specific celei mai cunoscute familii de cutii automate a lui GM? Pe de alta parte, multi concetateni de-ai nostri inca mai califica drept "Jeep" ("jmekerii" o ard cu "jeepan") orice SUV.
Specialistii in cutii automate sunt, la ora actuala, doar doi: americanii de la GM si nemtii de la ZF, ambii producatori alimentand majoritatea companiilor auto la acest capitol. Incepand cu anii '90, BMW a inceput sa apeleze la GM (care i-a oferit cutii automate turnate in Franta), dar a mers in paralel si cu ZF. Acum nu stiu cum se mai prezinta situatia. Oricum, multi clienti BMW murmurau in trecut ca transmisiile GM ar fi prea sofisticate.
DSG este tot o creatie americana, cumparata legal de la BorgWarner.
Deci, cand vrem sa invocam etaloane in materii de cutii de viteze, trebuie sa le acordam meseriasilor recunoasterea valorica cuvenita: manuale - Toyota / automate - GM .
@Mafia, hai la o shaorma; mi s-a uscat gatul.
- apoi numai in china din aceleasi motive cu care s-au intalnit si "dragii" tai japoneji in sua. Dar tu ca un pupinvag(in)ist vezi numai genii povesti frumoase pagini stralucitoare si alte asemnea scarbosenii. Nu iti este greata cand scrii porcariile astea comunistoide?
WV este pus in fata unei probleme si o da la intors acum...Nici macar nu au bunul simt sa recunoasca, sa-si ceara scuze si sa mearga inainte. In acceptiunea astora pierdera de putere e egal zero. Adica daca sunt in depasire (sau o situate delicata) si folosesc la maximum puterea motorului si cutia, si aceasta din urma ma lasa, ma trezesc ca din WV-ul cu cutie de Veyron raman cu o binecunoscuta jarghina puturoasa.
Deci...
O iau pe scurtătură. Problema cu DSG-ul e minoră, nu schimbă aiurea, nu rămâne blocat, nu ia foc şi nu bubuie. Problema cu guvernul chinez e majoră, nemţălăii vând mai mult decât ar trebui şi se impun măsuri grabnice......măsuri POLITICE!
Un pic de istorie privind cutiile cu dublu-ambreiaj (DSG, PDK, Powershift sau alte denumiri)
http://auto.howstuffworks.com/dual-clutch-transmission3.htm
nu este nasol deloc cand pierzi puterea intr-o depasire pe la jumataea tirului si din fata vine al tir, este de-a dreptul mirific
Dupa cum vezi NIMENI nu vorbeste de CVT dar te-ai gasit tu sa o faci pe obiectivu'....
In Egipt si Orientul Mijlociu, VW Group a anuntat , in 2011,recall pt probleme la DSG , pentru 58000 de unitati Vw,Audi,Seat,Skoda ,produse ,ati ghicit,intre septembrie 2008 si august 2009
dar, please, continuua
" VW of America,Inc is recalling certain model year 2009 and 2010 passenger cars manufactured between september 2008 and august 2009.The wiring harness of a temperature sensor in the DSG may have connector wires that were insufficiently crimped.With insufficiently crimped connector wires, a temperature sensor has the potential to falsely detect a high gearbox oil temperature, causing the transmission
to abruptly shift to neutral.
Consequence: the abrupt shift to neutral could lead to a crash without warning."
Deci stati linistiti ca VW face destule recall-uri (inclusiv la 1.2 si 1.4 TSI a facut). Diferenta fata de japonezi este insa ca nu le face publice, ci prin scrisori cu invitatii in service sau la telefon.
....chinezu mic se va uita in vitrina si o sa zica :sa le ia dracu de nemtisme(numa ca uita ca acel produs are 70-80% componente chinezesti..ha ha ha ha )
DCT (dual clutch transmission) are 7 trepte fata de clasica (si mai simpla) DSG cu 6. DCT a fost dezvoltata sub directa supraveghere a VW de catre Ricardo iar experienta acumulata a fost transferata la DSG, existand de-a lungul timpului mai multe imbunatatiri. Cutia de viteze de pe Veyron este diferita de cea de pe VW din cateva puncte de vedere. DCT costa $120 000 pe cand una de pe VW intre 2-5000 (depide de piata de desfacere). Nu se compara de-asemenea rapiditatea schimbarii, liniaritatea, rezistenta mecanica (cuplul transmis) si materialele folosite. DSG nu e departe, dar ca sa ajungi la diferentele existente costurile cresc exponential.
@mararu, recall-uri or fi fost, dar n-am stiut de ele. Punct. Nu ma intereseaza in mod deosebit VW si nici n-am auzit pe nimeni la Zarnesti sa se planga de DSG. Stiu doar ca transmisiile automate de pe Golf si Jetta pica mai repede decat cele de pe Passat pentru ca sunt dimensionate in functie de masa masinii si din cauza asta nu sunt atat de fiabile. Admit fara discutii ca e foarte periculos sa ramai fara acceleratie intr-o intersectie aglomerata, intr-o depasire la limita sau in orice alta situatie dificila. Din textul postat de tine reiese ca un conector n-a fost suficient de bine strans pe cablu si de aici senzorul de temperatura a neutralizat masina in mod eronat. Asta nu inseamna ca ansamblul cutiei de viteze e gandit si proiectat gresit. E vorba de o eroare de asamblare. Da, o eroare care poatea avea consecinte fatale si care a fost tratata ca atare. Prin recall.
Astora care injurati de zor VW, vreau sa va pun urmatoarea intrebare: din 2000 si pana in prezent cate recall-uri ati auzit de la honda-taiota, care sunt campioni la transmisii distruse? Va arunca praf in ochi cu stergatoare de 50 de centi sau motorase electrice de 5-6 dolari dar cand e vorba de o cutie de viteze de mii de dolari/euro plus manopera, isi lasa clientii cu ochii in soare! Cine e mai corect? VW care tace si face, sau orezul care se umfla si se sparge ca un balon de sapun?
Inca ceva mararule ... Dezvoltarea DCT a inceput in 1998 iar Veyron a fost expus la Tokio prima data in 1999 sau 2000, nu mai tin minte exact. Ca a aparut pe piata in 2003 e altceva. O alta precizare, o cutie de viteze este diferita de o transmisie. De dragul contextului, si evitarii repetitiei am folosit ambele formulari pentru cutia de viteze.
O precizare insa: DSG are si 7 trepte pe anumite motoare.
Cu totii invatam cate ceva in viata in fiecare zi, din lucruri mai mari sau mai mici. Daca in Zarnesti vorbesc cu placere si civilizat in fiecare zi, de ce n-as face-o si din spatele monitorului? Nu sunt mai acid sau mai bazic decat in mod obisnuit :)
Faptul ca un tip care ajunge brusc la bani si-si cumpara un Lambo dar n-are bunul simt sa faca un curs de cum se conduce o astfel de masina, nu cred ca e vina lui VW. E plin internetul de exemple de genul asta.
Altceva?
"Se innumara"? Zi-mi si mie care saracie e mai rea. Cea materiala sau cea intelectuala?
Mie mi se pare ca VW fuge de responsabilitate. Guvernul chinez impune, insa concernul german refuza, sau ma rog, ˝striga˝.
In comparatie cu celelalte marci, nu dau nume, care la randul lor au avut probleme, mi se pare ca aici nu exista responsabilitate. VW stie de problema, dar refuza sa o rezolve. Pe cand ailalti, parca abia asteptau ceva si gata cu rechemarea in service.
pe cand cei la VW exact cum spune MarchenM, pt. ca nu este singura tara unde au probleme, dar cred ca este singura care a avut curajul sa se ia de ghermania
Imi amintesc ca acum vreo 10 ani Mercedes Clasa E si SL au avut probleme cu franele. S-a facut un recall la cateva zeci de mii de masini intr-o "liniste" ca de mormant (nu stiati asta, bat campii, asa-i?). Ei bine nici pana in ziua de azi Mercedes nu recunoaste acel recall. Iar in Franta au "cumparat" presa, conform gurilor barfitoare, cu vreo 5 milioane de euro. Va dati seama cum explodau vanzarile la Seria 5 si A6 daca Mercedes isi recunostea greseala? ;)
unii o tin cu pedala care putea sa omoare mii de oameni (dar nimeni nu a stat sa inteleaga ce pretindeau aia ca s-ar fi intamplat. Covorasul nu se misca asa usor si chiar si asa el nu poate bloca pedala. Dar cand la picioare ai 10 cutii de big mac, 4 sticle de cola si un munte de gunoaie....te mai miri?) altii o tin cu rechemarile ascunse de ochii publicului.
Mai toti le ascund si chiar si cand nu o fac nu o fac de grija noastra ci de a lor.
Sa nu confundam rechemari discrete cu zero rechemari. La Toyota cand a fost scandalul inventat cu pedala s-au refacut chemari la nivel mondial. La noi ce mi-au spus? Lasat ca o schimbam cand veniti la revizie :)))))
Si daca nu veneam pentru ca nu aveam bani sa o fac la an? Sau cand am venit chiar au schimbat? Sa fim seriosi.
E o lupta de imagine constanta si rareori purtata corect. In cazul de fata adevarul poate fi oricare din cele dezbatute mai sus. Sa speram doar ca nu ne nimerim noi cu o problema grava la masini.
VW are o problema majora, NU VOR SA O RECUNOSCA.
Mandrie sau Prostie.
Credeti ca umiditatea sau caldura pot influenta functionarea DSG(vezi articol din automarket)
VW nu a fost NICIODATA cea mai buna masina. Presa este una , Viata a demonstrat altceva.
NU EXISTA MASINA PERFECTA.
NU sunt fan VW si ma deranjeaza din ce in ce mai mult acreditarea ideii ca ar fi cea mai buna masina.
As ruga salariatii PORCHE Romania sa nu mai scrie pe net OSANALE.