Recall pentru mărcile VW Group în China: 385.000 de maşini cu DSG sunt afectate

de Mircea Meșter
Joi, 21.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Statul chinez i-a impus Grupului Volkswagen să recheme în service 384.181 de maşini din cauza faptului că transmisia DSG poate genera pierderi de putere cauzate de o disfuncţie electrică.

Esential 384.181 de maşini cu DSG cu 7 trepte sunt afectate de problema tehnică care a dus la anunţarea recall-ului.
450 de milioane de euro este costul prognozat pentru înlocuirea cutiilor de viteză în cauză.
2.810.000 de maşini a vândut VAG în China în cursul anului 2012.
Volkswagen Group (VAG) va iniţia în China un recall-record pentru compania germană. Aproape 385.000 de maşini vor lua calea service-urilor chineze după ce inginerii companiei germane au descoperit, cu ajutorul autorităţilor chineze, o problemă la nivelul cutiilor de viteză montate sub capotele mai multor modele pe care VW şi alte mărci din Volkswagen Group le promovează şi vând în China.

Conform raportului, în acţiunea de rechemare la service vor fi incluse versiuni cu transmisie automată DSG cu şapte trepte ale 21 de modele din portofoliu, printre care se numără Golf, Scirocco, Bora, Touran, Passat, Octavia sau Audi A3 construite între 2008 şi luna martie 2013. Analiza tehnică a problemei a relevat faptul că maşinile în cauză ar putea fi afectate de o pierdere a puterii în timpul acceleraţiei, fenomen care va duce la schimbarea cutiilor de viteză în cauză. Conform Automotive News, care citează un specialist al companiei LMC Automotive, recall-ul îi va costa pe cei de la Volkswagen mai mult de 450 de milioane de euro, costurile per maşină variind între 3000 şi 10.000 de yuani (350-1250 de euro).

CONTRE ÎNTRE GUVERNUL CHINEZ ŞI VW GROUP

"O problemă electronică la nivelul cutiei sau presiunea inadecvată ar putea rezulta în pierderea de putere, prezentând astfel o problemă legată de siguranţă", notează organizaţia guvernamentală chineză care se ocupă de analiza problemelor de calitate în companiile de retail.

Volkswagen a contrazis aceste afirmaţii, anunând prin vocea unui purtător de cuvânt faptul că problemele raportate  de clienţi - zgomot, vibraţii şi imposibilitatea de a porni maşina în condiţii de umezeală sau căldură ridicată - nu sunt elemente care să afecteze siguranţa celui de la volan. "Nu vorbim în niciun caz de o problemă legată de siguranţă. Chiar dacă o defecţiune electronică sau lipsa presiunii uleiului ar putea duce la întreruperea transferului de putere, direcţia şi sistemul de frânare nu sunt afectate, ceea ce înseamnă că şoferul poate opri maşina în siguranţă", se arată în comunicatul emis de Volkswagen.

Din datele noastre nu există accidente cauzate de problema DSG.

Christoph Ludewig
Purtător de cuvânt VW China
Verificările şi anunţul acţiunii de rechemare în service vin după ce televiziunea naţională din China, controlată de stat, a anunţat că mulţi clienţi VW se plâng de vibraţii anormale, de pierderi de putere şi de sindromul accelerării involuntare. "Din câte ştim în acest moment, nu au existat accidente raportate din cauza problemei cu transmisia DSG", a declarat Christoph Ludewig, purtătorul de cuvânt Volkswagen China. 

PROBLEMA DSG - O DISCUŢIE MAI VECHE ÎN CHINA

Volkswagen nu se află în faţa primelor provocări de acest tip în faţa clienţilor din China, o piaţă extrem de importantă pentru constructorul german. În mai 2012, VW a anunţat că extinde garanţia aplicată sistemului de transmisie a maşinilor proprii în China de la doi la zece ani în urma unor plângeri care vizau limitarea responsabilităţii companiei în acest sens.

Decizia a venit după ce responsabilii guvernamentali chinezi care se ocupă de inspecţia calităţii începuseră să analizeze probleme tehnice la nivelul cutiilor de viteză ale unor modele.

Recall-ul realizat de Volkswagen la cererea guvernului din China vine după ce în statul asiatic a fost introdusă o lege care creşte radical puterea pe care o are biroul de inspecţie a calităţii care funcţionează sub incidenţă guvernamentală. Volkswagen este primul constructor afectat de noile puteri ale instituţiei care poate să ceară imperativ investigaţii sau să dea amenzi companiilor care primesc plângeri din partea consumatorilor chinezi.

VAG, LOCUL AL DOILEA ÎN CHINA

Volkswagen Group este a doua mare companie ca volum de vânzări în China, germanii şi joint-venture-urile lor aflându-se în spatele General Motors în cea mai mare piaţă auto a lumii. Compania germană a vândut anul trecut în China 2.81 milioane de maşini, profitul operaţional înregistrat în 2012 în această ţară fiind de 3.7 miliarde de euro.

Comentarii (59)

  • Norbert
    Foarte interesant articolul. Ma voi gandi mai bine daca optez pentru o transmisie DSG. Nu am stiut ca au asemenea probleme.
    30 26
  • Razica
    poate fac si un recall pentru 1.2 tsi.
    27 28
  • antiqua
    daca-i vorba doar de o disfunctie electica...nu cred ca-i asa mare problema.vreo comanda intarzaiata(un mic decalaj intre electronica si partea mecanica)...poate.oricum tehnologia avanseaza insa sa nu uitam, tribut se plateste chiar si in acest caz.de ce spun asta?pai in urma cu doi trei ani in fata casei mele a ramas untip cu un bmw m....si efectiv nu l-a mai pornit nici cu slujbe,masina era in regula ,o eroare la computer si .....bibelou a fosy 4 zile pana si-a rezolvat trailer s-o duca in reprezentanta.
    28 7
  • Poate fac si la noi in Europa un recall la toate masinile produse de ei ca sunt varza la fiabilitate.
    Credeau ca o sa le mearga cum le merge in Europa cu motoare si transmisii cu erori de fabricare?
    27 34
  • Intrebarea ar fi daca acele modele se produc in China sau doar chinezii fac scandal?

    Nu de alta dar in RO rechemari (sa va stea in gat limba romana - si o spun cu prietenie) nu se fac nici daca nu functioneaza franele.

    Pe de alta parte aceasta stire e de citit in paralel cu cele legate de rechemarile Toyota si mai ales Honda. Cei care tranteau Honda de podea pentru rechemari la modele antice la oglinzi sau la ce erau sa ne explice acum cu ce e VW mai presus sau ce scuza au ei cand probleme par a fi tocmai la marea cutie DSG (iar pentru cei care nu m-au injurat deja le reamintes ca am si eu un DSG deci nu e vorba de ciuda pe VW)
    35 10
  • mircea
    Calingura, ştiu ce zici. E doar vorba de alternanţă în text, pentru a evita redundanţa. :)
    22 1
  • Cand am citit titlul, mi-am zis ca ˝gata, s-au facut si ei baieti seriosi˝. Insa la articol sa citesc ca le-a fost fortata mana sa faca rechemarea asta. Pai cand, nu mai stiu exact Honda sau Toyota fac rechemari pentru chedere sau stergatoare la masini de 10 ani vechime, ce poti sa mai crezi de VW care se codeste sa faca o rechemare pentru o problema la cutia de viteza!!! Mie mi se pare destul de importanta, sa nu zic altfel.

    PS: din respect pentru Calingura, am renuntat la englezisme :)))))
    27 20
  • Aceste cutii automate cu 2 ambreiaje DSG ale VW merita felicitari pentru faptul ca au fost primele de acest tip care au aparut pe piata, foarte performante si foarte rapide fara a influenta absolut deloc consumul de carburant. In rest, cum am mai spus de atatea ori, orice componenta sau subansamblu atat de sofisticat este din start insotit de sanse mai mari de a i se defecta ceva la un moment dat. Chiar daca nu ar fi aparut stirea asta, eu nu mi-as lua DSG, cu toate ca schimba mai repede decat o manuala, din 2 motive:
    1. doar cutiile manuale imi plac
    2. spre deosebire de ceea ce se poate intalni la alti constructori, cutiile manuale ale VAG sunt atat de placute in exploatare, incat nici sa fie pe gratis n-as alege DSG, PDK, EDC sau alte acronime de gen.
    31 20
  • Si acum nu neaparat ca sa-i fac pe plac lui @BMW, dar avea dreptate intr-o privinta: o masina, cu cat este mai sofisticata, cu atat este mai predispusa sa aiba undeva candva o eroare, un defect, o disfunctionalitate in ciuda testelor si scenariilor de aparitie a erorilor pe care toti constructorii (seriosi) le deruleaza.

    Iar tot ce este simplu si dintr-o bucata, desi nu este nici atragator, nici confortabil sau "la moda" este mai sigur in exploatare. O surubelnita obisnuita, manuala este cu mult mai fiabila decat una electrica, de exemplu. @BMW facea comparatie dpdv al performantei si al fiabilitatii intre o bucsa cu amortizor pe ulei si o bucsa simpla de cauciuc. N-am cum sa nu fiu de acord cu el.
    28 4
  • Multumesc. Ma simt mai bine pe limba noastra :)

    Fac o paranteza pentru MNTSN dar si pentru mine insumi: ai condus 2-3 zile o automata oarecare?
    Inainte sa conduc una gandeam ca e aberant sa vrei automata pentru ca nu mai exista farmec, nu mai te implici si la majoritatea mai te incarci si cu un consum sporit.

    Conducand insa vreo 3 automate pana acum din care 2 ale mele am descoperit numai avantaje:
    - te implica fix la fel de mult prin simplul fapt ca ele raspund inteligent la pedala. Poti schimba tu vitezele mai mult sau mai putin cand doresti doar din puterea cu care apesi pe pedala. In plus ai modul sport/franat si/sau cel manual.
    - nu imi mai rup piciorul in ambreiaj cand fac o ora pana la servici intr-un abuteiaj continuu
    - dozajul puterii la plecare.
    - frana de mana devine inutila (la fel cum si auto-hold-ul e o gluma redundanta) (ex pentru bucuresteni sau pentru cei care au pante foarte inclinate in oras: la magazinul Victoria parcez Splashul ca si cand l-as pune cu mana. Dau inainte si inapoi in locuri stramte pana sunt eu multumit de pozitie. Imposibil sa iti scape in cel din spate)
    - mai usor pentru incepatori sau femei (si nu pentru ca ar fi blege ci pentru ca multe au o problema cu ajunsul corect la abreiaj)
    - arata mai bine maneta de DSG decat cea de manuala :)
    31 3
  • @mntsn eu unul prefer automata oricand daca as avea posibilitatea asta daca ar fi masina noua, la automata depinde si ce giorlan o conduce ca daca e pus pe distrus nu ii scapa nimic. Eu zic ca DSG isi arata experienta si nu am auzit sa aibe defecte serioase cum este CVT pe care daca s-a defectat o schimbi este mult prea complicata
    22 1
  • Macar HONDA si TOYOTA au bunul simt si anunta public rechemarile........ cei din VW GRUP fac rechemari la greu in Germania fara sa faca public asa ceva....... nu te joci cu americanii/chinezii, daca ii inseli, e naspa.....
    16 26
  • @LEE Si cum ii cheama pe posesori ii asteapta in scara blocului? E cam penibil ce spui
    26 6
  • @ala = se foloseste telefonul, plicul prin posta/curier, e-mail.
    NU SUNT TRANSPARENTI ca japonezii.....

    ps - nu este nici o rusine sa recunosti ca ai gresit, dar nemtii nu inteleg asta.....
    13 22
  • Am inteles pct tau. Si de unde stii tu asta? Ai primit un plic sau telefon?
    Nu stiu de ce ti se par asa minunati "japonejii" astia dar ma rog este opinia ta
    25 13
  • Am vorbit cu amicii din Germania.
    HONDA face pe fata asa ceva, anunta din timp rechemarile si-si asuma greseala. Era o stire acum 2 ani despre o rechemare la Honda, publicata seara pe la ora 22:00 pe un site din Asia, iar pana dimineata, ZECI de site-uri/blog-uri auto au preluat-o si nimeni nu comenta nimic.....
    Vorbiti si voi cu amicii din GE, sa vedeti ce si cum sta treaba pe acolo. daca nu se fac rechemari auto in public, asta nu inseamna cu ele nu exista.

    uite un alt caz.... in GE erau rechemari la AUDI A 6, probleme la cutia de viteza, la EI se facea reparatia GRATIS, la noi se plateau 8.000 lei ( ~ 2.000 euro )
    10 20
  • @Calingura
    Am mers cu cateva automate de moda veche cat am stat in US, ca manuale nu prea gasesti acolo nici sa vrei, iar pe la noi, de asemenea am condus tot niste automate de conceptie clasica, mai vechi.

    Din cele mai recente, am pus mana pe un Phaeton si un A6, dar am facut doar cate un drum scurt cu fiecare, nu cateva zile sa apuc sa ma edific in mai multe situatii. Erau asa-numitele cutii Tiptronic, daca iti mai aduci aminte. Altceva mai nou, gen dublu ambreiaj nu am apucat sa conduc si nu stiu care ar fi spilul cu ele. Dar daca ma refer la automatele despre care ti-am spus, intotdeauna prefer manuala.

    Iti raspund tot pe puncte:
    - nu prea poti controla turatia, tot timpul am senzatia ca sunt defazat cu turatia si sunt cazuri in care vreau turatie mai multa si nu-mi da sau mai putina si cutia nu vrea sa lase motorul mai jos in ture. Asta nu-mi place. La manuale ai mereu o plaja mai larga de turatie cu care te poti juca.
    - da, in mersul bara la bara e mai comod. Eu personal evit masina in astfel de cazuri.
    - tine doar de obisnuinta: si cu o manuala cu care esti bine obisnuit poti doza foarte exact.
    - da, sa zicem, dar pe mine tot nu ma convinge
    - pai scaunul nu e reglabil la toate masinile? Si inca ceva: daca esti incepator si te-ai obisnuit cu automata, nu mai treci apoi pe manuala....
    - depinde de gusturi. Pt manuale, cele de serie sunt mai anoste, intr-adevar, dar daca pui un MOMO sau ceva, iti cam ia ochii.
    22 4
  • Mda, era frumos sa faca si la 1.2TSI. Unui prieten i-a murit turbina la Golf 6 in 2 ani jumate si ~40k km.
    12 26
  • era frumos daca facea un recal la toate vw ca sa le dea foc la ale dracu rable ordinare
    19 24
  • Sa nu uitam ca DSG are o istorie frumoasa in spate. Este o derivata simplificata a cutiei de viteze existente pe Bugatii Veyron. Aparuta in jurul lui 2000 pentru prima data transmisia asta a fost rezultatul muncii unei echipe de genii care au trebuit sa proiecteze ansamblul de la zero si sa scrie o pagina stralucitoare in istoria lumii auto pornind de la date complet noi si netestate de nimeni pana atunci. A fost una din echipele dedicate special pentru transmisie, asa cum au fost altele pentru motor, trenul de rulare, aerodinamica, samd. Cutia de viteze trebuia sa faca fata unui cuplu imens, sa functioneze perfect pe un autoturism de serie capabil sa treaca de bariera de 400 km/ora si bineinteles sa nu cedeze dupa 10 000 km. Sunt convins ca se poate scrie un articol intreg doar despre subiectul asta.

    Ce mi se pare foarte straniu este faptul ca nimeni in lume n-a avut probleme de genul celor anuntate de chinezi. Singura explicate ar fi ca transmisiile montate pe masinile lor sunt diferite de cele din Europa, America de Nord, etc. Fapt care mi se pare improbabil intrucat un producator isi diversifica gama, dar nu componente costisitoare cum ar fi motoarele sau cutiile de viteze. Am auzit de cutii de viteze care sa cedeze din varii motive, dar nu care sa piarda putere in momentul functionarii. Poate e vorba doar de o simpla problema la soft, desi intrebarea ramane. De ce doar in china si nu si in alte parti ale lumii?

    Recall-ul asta, pardon, rechemearea pentru domnul Calingura :), ar putea avea alte mesaje cum ar fi: incordarea muschiuluir partidului conducator din china sau o imitatie subconstienta a recall-urilor din US odata cu mesajul "si la noi e calitate, nu doar in America" sau de ce nu, un fault "prietenesc" al concurentei prin oamenii "de bine" pusi in functiile de decizie ale partidului. Sincer sper sa fie doar un amarat de recall si nimic mai mult.

    Oricat de "barbat" am vrut sa ma simt ani de zile conducand o masina cu transmisie manuala, odata ce te-ai spurcat la automate, nu prea mai e cale de intoarcere. Mai ales la cele din ziua de azi sau daca locuiesti intr-o mare aglomerare urbana.
    16 16
  • inexorabil
    @Calingura, cam ai dreptate: ar fi timpul sa facem un recall pentru......rechemare.
    "VAG in spatele GM"......Am recitit de cateva ori aceasta superba expresie; cine stie cand voi mai avea ocazia s-o aud in viitor :D
    Cutii automate......Dupa cum bine stim cu totii, in graiul popular li se mai zice "hidramate", dar oare cati isi dau seama ca "hidramat" inseamna doar o adaptare vulgara a termenului original si corect "hydramatic", specific celei mai cunoscute familii de cutii automate a lui GM? Pe de alta parte, multi concetateni de-ai nostri inca mai califica drept "Jeep" ("jmekerii" o ard cu "jeepan") orice SUV.
    Specialistii in cutii automate sunt, la ora actuala, doar doi: americanii de la GM si nemtii de la ZF, ambii producatori alimentand majoritatea companiilor auto la acest capitol. Incepand cu anii '90, BMW a inceput sa apeleze la GM (care i-a oferit cutii automate turnate in Franta), dar a mers in paralel si cu ZF. Acum nu stiu cum se mai prezinta situatia. Oricum, multi clienti BMW murmurau in trecut ca transmisiile GM ar fi prea sofisticate.
    DSG este tot o creatie americana, cumparata legal de la BorgWarner.
    Deci, cand vrem sa invocam etaloane in materii de cutii de viteze, trebuie sa le acordam meseriasilor recunoasterea valorica cuvenita: manuale - Toyota / automate - GM .
    @Mafia, hai la o shaorma; mi s-a uscat gatul.
    13 9
  • @zarnasteanu
    - numai in china pentru ca wv vinde acolo toate scursurile. Si vinde la greu deci e normal sa fie primul luat in vizor. Pentru ca WV "de china" e la nivelul anilor 80...siguranta, calitate, materiale toate pe masura chinezilor. Ai sa fii surprins puisor sa afli ca un WV "de china" nu are NICI O LEGATURA cu echivalentul unuia european. Pentru ca, nu-i asa, germanul trebuie sa castige.
    - apoi numai in china din aceleasi motive cu care s-au intalnit si "dragii" tai japoneji in sua. Dar tu ca un pupinvag(in)ist vezi numai genii povesti frumoase pagini stralucitoare si alte asemnea scarbosenii. Nu iti este greata cand scrii porcariile astea comunistoide?

    WV este pus in fata unei probleme si o da la intors acum...Nici macar nu au bunul simt sa recunoasca, sa-si ceara scuze si sa mearga inainte. In acceptiunea astora pierdera de putere e egal zero. Adica daca sunt in depasire (sau o situate delicata) si folosesc la maximum puterea motorului si cutia, si aceasta din urma ma lasa, ma trezesc ca din WV-ul cu cutie de Veyron raman cu o binecunoscuta jarghina puturoasa.

    Deci...
    14 24
  • Doare?
    24 2
  • Muicăăă, ce de omenaşi şi ce de scribi!

    O iau pe scurtătură. Problema cu DSG-ul e minoră, nu schimbă aiurea, nu rămâne blocat, nu ia foc şi nu bubuie. Problema cu guvernul chinez e majoră, nemţălăii vând mai mult decât ar trebui şi se impun măsuri grabnice......măsuri POLITICE!
    27 19
  • Adevarul doare. Intradevar fac niste carute de masini.
    16 25
  • DSG e o mare teapa !
    17 24
  • phlorin81
    @zarnesteanu & @inexorabil

    Un pic de istorie privind cutiile cu dublu-ambreiaj (DSG, PDK, Powershift sau alte denumiri)

    http://auto.howstuffworks.com/dual-clutch-transmission3.htm
    6 1
  • vad ca e buna publicitatea asta cu recalul ,dupa toyotasihonda ,si vw apeleaza la genul asta de reclama.)))))))))
    9 5
  • panarame
    Niste panarame de masini face grupul VW. Si cand ii aud pastia gen @slVW_83 si @zarnesteanu cu fiabilitatea germana ,i-as scuipa intre ochishori...........
    18 28
  • greenSnake
    Powershift de la Ford este mult peste dsg-ul VAGaunei.
    3 10
  • asta este al doilea recal din istoria wolskvagin...primul a fost prin 2000 deoarece le cadeau motoarele din suporti...asa stralucite erau...chineziste made in a tara de nazisti imputiti
    11 23
  • te-ai exprimat gresit...nu dsg este o teama...ci wv este o mare teapa
    16 24
  • si in romania sunt probleme cu DSG, unul sigur in bacau, omul "care este" fan VAG, are toata gama (sau mai bine spus aproape), acum masina sta in servis ca nu vor sa mai schimbe cutia, golf VI
    nu este nasol deloc cand pierzi puterea intr-o depasire pe la jumataea tirului si din fata vine al tir, este de-a dreptul mirific
    12 18
  • Orice pupincurist de vanzator abject ar incerca sa denigreze cutia DSG trebuie sa se gandeasca inainte ca nu exista nimic care sa o egaleze. Luati exemplu CVT care este o mizerie lenta , proasta si stricacioasa stiu ca nu este mediatizat la noi deoarece nici nu exista este adevarat.
    22 15
  • mararu
    @zarnasteanu, intai informeaza-te si apoi deschide gura: in 2009, in SUA, Vw of America a intreprins recall, pentru probleme la cutia de viteze(DSG) pentru anumite modele VW si Audi(A3) produse intre septembrie 2008 si august 2009
    13 20
  • ai gresit patratica, aici se facea vorbire de cutiile DSG care dau chix ...si de zeul vostru wv care se ascunde ca muta'n papushoi
    Dupa cum vezi NIMENI nu vorbeste de CVT dar te-ai gasit tu sa o faci pe obiectivu'....
    14 22
  • mararu
    @zarnasteanu, lista continua: in Uk, decembrie 2009, recall pentru probleme la DSG 6 speed,pentru Octavia 2 si Superb,fabricate,culmea,intre septembrie 2008 si august 2009,494 de unitati
    9 19
  • mararu
    @zarnasteanu,ascunde-te: DSG a fost lansata in 2003, nu 2000 iar cutia de pe Veyron este de origine Ricardo ,nu Borg -Warner
    10 16
  • mararu
    In afara de USA,China,Uk , sunt semnalate probleme la DSG pt VW si Skoda in:Canada,Franta,Taiwan,India,Danemarca,etc.
    In Egipt si Orientul Mijlociu, VW Group a anuntat , in 2011,recall pt probleme la DSG , pentru 58000 de unitati Vw,Audi,Seat,Skoda ,produse ,ati ghicit,intre septembrie 2008 si august 2009
    13 18
  • mararu
    VW Australia recall in 2009, probleme DSG, modele Vw si Audi(A3+ TT-430 unitati).
    13 17
  • @mararu...gata frate, i-ai tras clapa omului.... vrei sa-l desfiintezi? Ma rog, asta ai facut deja.....

    dar, please, continuua
    10 18
  • mararu
    @sIVW83,la prima vedere problema poate parea minora,dar consecintele pot fi grave(exista plangeri ale posesorilor de Vw sau Audi in acest sens).Banuiesc ca toti intelegeti lb engleza:
    " VW of America,Inc is recalling certain model year 2009 and 2010 passenger cars manufactured between september 2008 and august 2009.The wiring harness of a temperature sensor in the DSG may have connector wires that were insufficiently crimped.With insufficiently crimped connector wires, a temperature sensor has the potential to falsely detect a high gearbox oil temperature, causing the transmission
    to abruptly shift to neutral.
    Consequence: the abrupt shift to neutral could lead to a crash without warning."
    14 17
  • Oh , dar stiam ca Volkswagen are probleme mari de fiabilitate. De la electronica buclucasa, senzori problematici, turbine, injectoare cazute, greieri timpurii, pompe de comustibil defecte, pana la chiulase ovalizate s.a.m.d. Marketing-ul contracareaza insa destul de bine aceste deficiente.
    18 18
  • @Mararu, aceiasi problema au avut-o si cei din Europa, VW a rechemat in service cateva zeci de mii de masini care aveau problema la senzorul de temperatura de la DSG.
    Deci stati linistiti ca VW face destule recall-uri (inclusiv la 1.2 si 1.4 TSI a facut). Diferenta fata de japonezi este insa ca nu le face publice, ci prin scrisori cu invitatii in service sau la telefon.
    27 7
  • globaliazare
    ha ha ha ha eu cind cumpar un produs ,nu vreau sa aud de chinezisme
    ....chinezu mic se va uita in vitrina si o sa zica :sa le ia dracu de nemtisme(numa ca uita ca acel produs are 70-80% componente chinezesti..ha ha ha ha )
    18 4
  • dragos
    Problemele Toyota cu recallurile sunt mult mai mari si mai grave decat a oricarei marci renumite.
    20 10
  • DSG, PDK, DCT sunt in principiu aceeasi transmisie. Normal ca Ricardo a numit-o DCT pentru ca PDK si DSG erau deja pe piata. Nu poti ca si producator sa vinzi ceva sub aceeasi denumire ca si concurenta. Greu, nu-i asa?

    DCT (dual clutch transmission) are 7 trepte fata de clasica (si mai simpla) DSG cu 6. DCT a fost dezvoltata sub directa supraveghere a VW de catre Ricardo iar experienta acumulata a fost transferata la DSG, existand de-a lungul timpului mai multe imbunatatiri. Cutia de viteze de pe Veyron este diferita de cea de pe VW din cateva puncte de vedere. DCT costa $120 000 pe cand una de pe VW intre 2-5000 (depide de piata de desfacere). Nu se compara de-asemenea rapiditatea schimbarii, liniaritatea, rezistenta mecanica (cuplul transmis) si materialele folosite. DSG nu e departe, dar ca sa ajungi la diferentele existente costurile cresc exponential.

    @mararu, recall-uri or fi fost, dar n-am stiut de ele. Punct. Nu ma intereseaza in mod deosebit VW si nici n-am auzit pe nimeni la Zarnesti sa se planga de DSG. Stiu doar ca transmisiile automate de pe Golf si Jetta pica mai repede decat cele de pe Passat pentru ca sunt dimensionate in functie de masa masinii si din cauza asta nu sunt atat de fiabile. Admit fara discutii ca e foarte periculos sa ramai fara acceleratie intr-o intersectie aglomerata, intr-o depasire la limita sau in orice alta situatie dificila. Din textul postat de tine reiese ca un conector n-a fost suficient de bine strans pe cablu si de aici senzorul de temperatura a neutralizat masina in mod eronat. Asta nu inseamna ca ansamblul cutiei de viteze e gandit si proiectat gresit. E vorba de o eroare de asamblare. Da, o eroare care poatea avea consecinte fatale si care a fost tratata ca atare. Prin recall.

    Astora care injurati de zor VW, vreau sa va pun urmatoarea intrebare: din 2000 si pana in prezent cate recall-uri ati auzit de la honda-taiota, care sunt campioni la transmisii distruse? Va arunca praf in ochi cu stergatoare de 50 de centi sau motorase electrice de 5-6 dolari dar cand e vorba de o cutie de viteze de mii de dolari/euro plus manopera, isi lasa clientii cu ochii in soare! Cine e mai corect? VW care tace si face, sau orezul care se umfla si se sparge ca un balon de sapun?

    Inca ceva mararule ... Dezvoltarea DCT a inceput in 1998 iar Veyron a fost expus la Tokio prima data in 1999 sau 2000, nu mai tin minte exact. Ca a aparut pe piata in 2003 e altceva. O alta precizare, o cutie de viteze este diferita de o transmisie. De dragul contextului, si evitarii repetitiei am folosit ambele formulari pentru cutia de viteze.
    9 20
  • Eu i-am dat o manuta verde lui Zarnesteanu pentru efortul de a fi mai putin acid cu Honda si Toyota.
    O precizare insa: DSG are si 7 trepte pe anumite motoare.
    10 2
  • mararu
    zarnastene,nu o mai intoarce ca la Ploiesti;cine se agita mai sus ca problema e doar in China si ca nu au fost probleme in trafic cu DSG???Chiar TU. Ideea e sa te informezi inainte ,nu sa te bati cu pumnul in piept....dupa cum ti-am aratat, te-ai inselat...rau de tot. In alta ordine de idei, modelele din grupul VW au 'beneficiat' de nenumarate recall-uri,pentru prbleme mult mai grave decat cea de care vorbim,probleme ale caror consecinte puteau pune in pericol chiar viata conducatorilor auto(vezi cazuri Lamborghini similare cu celebrele cazuri Ferrari)
    13 21
  • Calingura, asa cum am spus, DSG este permanent imbunatatita. Cu atat mai mult cu cat este o cutie de viteze folosita pe productia de masa. Deci se incadreaza in trendul normal cu trecerea de la 6 la 7 viteze si cel mai probabil ca nu se vor opri aici.

    Cu totii invatam cate ceva in viata in fiecare zi, din lucruri mai mari sau mai mici. Daca in Zarnesti vorbesc cu placere si civilizat in fiecare zi, de ce n-as face-o si din spatele monitorului? Nu sunt mai acid sau mai bazic decat in mod obisnuit :)
    9 15
  • mararu, cu ce m-am inselat rau de tot? Ca n-am stiut ca VW a avut recall la cutiile de viteze? Da, altceva ce-ai mai aratat?

    Faptul ca un tip care ajunge brusc la bani si-si cumpara un Lambo dar n-are bunul simt sa faca un curs de cum se conduce o astfel de masina, nu cred ca e vina lui VW. E plin internetul de exemple de genul asta.

    Altceva?
    9 15
  • mafalda, saracia nu e o rusine. Dimpotriva. Adesea te face sa vezi lucrurile cu adevarat importante in viata.

    "Se innumara"? Zi-mi si mie care saracie e mai rea. Cea materiala sau cea intelectuala?
    11 14
  • @mararu
    De ce nu faci o enumerare a tuturor recallurilor Toyota,Lexus si a altor marci japoneze,dar in special celor doua,cu problemele aferente, care in mod real unele dintre ele au pus viata posesorilor de Toyota,Lexus sub semnul intrebarii?Iti spun eu de ce:atat de multe sunt, ca altii nu ar mai avea loc de comentarii!Ia uitati-va in presa international de cate n ori au fost desfiintate marcile Toyota si Lexus datorita defectelor!
    15 8
  • Se inflameaza discutiile aici si nu e bine. Si incet-incet, se pierde nuanta articolului.
    Mie mi se pare ca VW fuge de responsabilitate. Guvernul chinez impune, insa concernul german refuza, sau ma rog, ˝striga˝.
    In comparatie cu celelalte marci, nu dau nume, care la randul lor au avut probleme, mi se pare ca aici nu exista responsabilitate. VW stie de problema, dar refuza sa o rezolve. Pe cand ailalti, parca abia asteptau ceva si gata cu rechemarea in service.
    15 7
  • in cazul celor de la Toyota sunt si interese finaciare, mai ales in SUA pentru asi salva proprii producatori auto, care in momentul respectiv unii producatori erau in pragul falimentului.
    pe cand cei la VW exact cum spune MarchenM, pt. ca nu este singura tara unde au probleme, dar cred ca este singura care a avut curajul sa se ia de ghermania
    4 6
  • dragos
    @bubu:lasa vrajile cu interese financiare,problemele au existat cu adevarat;niciodata in urmatorii 100 de ani Toyota nici nu se va apropia de VW din nici un pdv,Toyota e mult mai slaba.
    7 2
  • @zarnesteanu, crede-ma, recall-uri fac la greu si VW, Ford, Opel, Renault, Fiat, chiar si Dacia a facut recall-uri. De cele mai multe ori nu se anunta public lucrul asta (mai ales in perioada de criza), pentru ca vanzarile pot fi afectate serios. Asta ca sa nu mai spunem si presa poate fi cumparata.
    Imi amintesc ca acum vreo 10 ani Mercedes Clasa E si SL au avut probleme cu franele. S-a facut un recall la cateva zeci de mii de masini intr-o "liniste" ca de mormant (nu stiati asta, bat campii, asa-i?). Ei bine nici pana in ziua de azi Mercedes nu recunoaste acel recall. Iar in Franta au "cumparat" presa, conform gurilor barfitoare, cu vreo 5 milioane de euro. Va dati seama cum explodau vanzarile la Seria 5 si A6 daca Mercedes isi recunostea greseala? ;)
    2 0
  • Desi citim acelasi articol intelegem fiecare ce vrem.
    unii o tin cu pedala care putea sa omoare mii de oameni (dar nimeni nu a stat sa inteleaga ce pretindeau aia ca s-ar fi intamplat. Covorasul nu se misca asa usor si chiar si asa el nu poate bloca pedala. Dar cand la picioare ai 10 cutii de big mac, 4 sticle de cola si un munte de gunoaie....te mai miri?) altii o tin cu rechemarile ascunse de ochii publicului.

    Mai toti le ascund si chiar si cand nu o fac nu o fac de grija noastra ci de a lor.

    Sa nu confundam rechemari discrete cu zero rechemari. La Toyota cand a fost scandalul inventat cu pedala s-au refacut chemari la nivel mondial. La noi ce mi-au spus? Lasat ca o schimbam cand veniti la revizie :)))))

    Si daca nu veneam pentru ca nu aveam bani sa o fac la an? Sau cand am venit chiar au schimbat? Sa fim seriosi.

    E o lupta de imagine constanta si rareori purtata corect. In cazul de fata adevarul poate fi oricare din cele dezbatute mai sus. Sa speram doar ca nu ne nimerim noi cu o problema grava la masini.
    2 1
  • DE CE NU PRIVITI LUCRURILR CORECT ?
    VW are o problema majora, NU VOR SA O RECUNOSCA.
    Mandrie sau Prostie.
    Credeti ca umiditatea sau caldura pot influenta functionarea DSG(vezi articol din automarket)
    VW nu a fost NICIODATA cea mai buna masina. Presa este una , Viata a demonstrat altceva.
    NU EXISTA MASINA PERFECTA.
    NU sunt fan VW si ma deranjeaza din ce in ce mai mult acreditarea ideii ca ar fi cea mai buna masina.
    As ruga salariatii PORCHE Romania sa nu mai scrie pe net OSANALE.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru