Patru constructori niponi de automobile au anunţat o acţiune de rechemare în service pentru a înlocui airbag-urile furnizate de Takata Corporation, un furnizor din Japonia. Cei patru producători sunt Toyota, Honda, Nissan şi Mazda, numărul unităţilor afectate la nivel global fiind de 3.4 milioane. Potrivit Automotive News, dintre constructorii menţionaţi mai sus, Toyota va rechema 1.73 milioane de unităţi, Honda recheamă 1.14 milioane de vehicule, iar Mazda a anunţat deja un recall de 45.463 unităţi.
Reprezentanţii Nissan în România ne-au informat că rechemarea vizează doar 128 de vehicule vândute în ţara noastră, acestea fiind construite între 2000 şi 2003. Proprietarii vehiculelor respective vor fi invitaţi de reprezentanţii mărcii în service începând cu luna mai a anului curent. După cum ne-au explicat reprezentanţii Nissan, airbag-urile vehiculelor care vor fi rechemate funcţionează, dar acestea ar putea să se umfle la o presiune superioară, sau să se desprindă de punctul de fixare după ce s-au umflat. Însă, niciun client nu a fost rănit, neexistând niciun incident cauzat de această problemă.
Furnizorul de airbag-uri Takata Corporation, localizat în Tokyo, şi-a recunoscut vina pentru incident.
Potrivit unor voci citate de Automotive News, cei de la Takata au furnizat airbag-uri şi pentru alţi constructori de automobile, dar aceştia nu au fost menţionaţi de compania niponă. Aparent, problemele legate de componentele suspectate că ar putea fi defecte sunt diferite de la un constructor la altul, fiecare marcă în parte având elemente diferite din punctul de vedere al concepţiei, în timp ce furnizorul era acelaşi. Cei de la Takata estimau iniţial că sunt în jur de două milioane de vehicule care sunt echipate cu airbag-uri care ar putea avea probleme. Din fericire, componentele defecte nu au provocat niciun accident, iar niciun client nu a fost rănit în urma acestei defecţiuni. Reparaţia va include schimbarea mecanismelor de umflare ale airbag-urilor, iar durata acesteia va fi cuprinsă între o oră şi două ore jumătate, în funcţie de tipul modelului afectat. Deşi componentele defecte în sine nu sunt atât de scumpe, timpul necesar efectuării reparaţiei îi va costa mai mult pe constructorii niponi. Clienţii care deţin vehiculele afectate vor fi notificaţi de constructorii aferenţi în momentul în care va fi demarată acţiunea de rechemare în service, dacă şi numai dacă vehiculele lor fac parte din lotul suspectat că ar putea avea probleme.Via Automotivenews (înreg.)
Ramane ca orezarii sa fie "responsabili" asa cum cere strategia de marketing a unor dealeri forumisti de p-aici!
- constructorii se protejează de eventuale procese unde pot pierde multi bani + imaginea
- toți, dar absolut toți fac lucrul acesta
- nu toate rechemările sunt făcute publice, ei pot urmării mașinile și schimba piesele în urma unei scrisor, pe care o primesti, la prima revizie pe care o faci
Dar eu ma intreb oare nu e cam tarziu pentru un asemenea recall? Adica ma gandesc ca daca am avut o Corolla din 2001 si in 2006 am ajuns cu ea intr-un cap de pod si am ramas fara un picior recall-ul asta pentru mine ar fi frectie la picior de lemn. La propriu.
Si putin off topic. Nu stiu cati dintre voi stiu ca Takata are fabrica si la noi, la Orsova mai exact si colaboreaza cu VW si BMW.
Japonez e doar clientul care le-a contactat.