BMW se pregătește să facă un recall consistent pe piața din Europa. Conform constructorului german, anumite modele echipate cu motoare diesel ar putea avea probleme la sistemul care face posibilă recircularea gazelor rezultate în urma arderii în galeria de admisie. Oficialii BMW spun că defecțiunea apărută în cadrul acestui modul ar putea provoca aprinderea motorului.
BMW Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7 și SUV-urile X3, X4, X5 și X6 echipate cu motoare diesel cu 4 cilindri produse între aprilie 2015 și septembrie 2016 și cele echipate cu unități diesel cu 6 cilindri fabricate între iulie 2012 și iunie 2015 sunt modelele afectate de recall.
Acțiunea de rechemare în service este în strânsă legătură cu evenimentele din Coreea de Sud, unde au fost semnalate mai multe incendii la bord. Pe piața din Coreea de Sud, BMW a demarat un recall pentru 100.000 de mașini.
Conform constructorului german, campania de rechemare în service din Europa ar urma să afecteze 323.700 de mașini. În România, circa 2.000 de exemplare vor ajunge în service pentru verificări.
Via | BMW | Profit
Ce legătură are un recall cu nivelul de calitate, tehnologie și siguranță oferit de produse? Recall-ul înseamnă o defecțiune detectată (și de cele mai multe ori fără efecte asupra clienților) și reparată ulterior producției pe banii companiei. E dovada respectului pentru client, nu invers.
Valabil pentru toate recall-urile tuturor mărcilor. Recall nu înseamnă "mașină proastă", scoateți-vă tâmpenia asta din cap. Dacă nu, măcar nu mai comentați aiurea :)
Poate omul nu comenteazpă strict de recall, ci de cauzele care au dus la recall.
"Acțiunea de rechemare în service este în strânsă legătură cu evenimentele din Coreea de Sud, unde au fost semnalate mai multe incendii la bord."
Incendii la bord = cars engulfed in flames ?
În presa internațională se numește deja "bmw fire recall".
Nu e pentru că nu știu ce piesă nu a fost bine strânsă sau mai știu eu ce aspect minor (cum a fosr recall-ul la Dacia pentru cric). Ci pentru că există o defecțiune care provoacă distrugerea mașinii prin incendiere.
Ia uite aici ce scrie presa.
"More than 20 cases of BMW fires have been reported in South Korea, mostly in July. Images and videos of BMW sedans engulfed in smoke and gutted by fires caused alarm among drivers. Some parking lots reportedly refused to let in BMW drivers and other drivers said they were trying to avoid BMWs on the road."
https://eu.usatoday.com/story/money/cars/2018/08/06/bmw-apologizes-over-engine-fires/912676002/
Adică s-a ajuns în situația că nu mai ai voie cu BMW în unele parcări de frică că iau foc.
Dacă nici asta nu e o "călcare pe bec", atunci nu știu care este.
“The root cause is hardware issues. This has nothing to do with software issues,” Johann Ebenbichler, BMW’s vice president for quality management, told reporters in German, interpreted by a translator. He also said the fire will only occur while the vehicles are being driven."
Adică fiți liniștiți și parcați fără grijă, defecțiunea e una hardware, mașina va lua foc numai când este condusă... (!!!!!!)
Asta e din ciclul merkelian "lăsați imigranții să invadeze Europa"
Nici eu nu comentam strict de recall, ci de recall-uri în general. Dintr-un motiv care-mi scapă, sunt văzute la noi ca un soi de indicator al calității. Ceea ce e eronat. Sunt lucruri pe care nu le poate preconiza un inginer și pe care testele pre-lansare pe prototipuri nu le "mătură" pur și simplu. Așa că se repară după, gratuit, fără probleme.
În cazul ăsta, e un recall binevenit atât timp cât există riscul unui incendiu.
Daca ti se pare normal ca o masina premium sa aiba scapari de genu care sunt cat se poate de grave si anume risc de incendiu, e GRAV omule !! Normal ca vb de calitate aici. De ce altceva ? Daca aveau calitatea executiei sau materialelor nu mai era cazul de recall.
Practica recall-urilor "voluntare" nu are nici cea mai mica legatura cu grija fata de client (aceasta notiune dispare tot mai mult dintre valorile marilor corporatii) ci cu limitarea cheltuielilor cu daune/penalitati pe care le-ar suferi producatorul in cazul unor procese colective astfel evitate, iar motivele defectiunilor ce sunt "remediate" cu aceste ocazii sunt tot economiile de timp si bani in fazele de proiectare/testare.
Deci da, numarul si gravitatea recall-uri lor da o indicatie a nivelului calitativ al autotorismelor produse...
V-ati mai urca intr-un avion acceptand ideea ca" Sunt lucruri pe care nu le poate preconiza un inginer și pe care testele pre-lansare pe prototipuri nu le "mătură" pur și simplu. Așa că se repară după, gratuit, fără probleme."?? Nu cred.
Off-topic, felicitari pt site, il vizitez zilnic. Tot inainte!