Într-o dispoziție considerată istorică de presa germană, Curtea Administrativă federală din Leipzig a decis recent că fiecare oraș va putea hotărî individual dacă mașinile diesel au sau nu accesul interzis.
Tot atunci, instanța a spus că orașele Stuttgart și Dusseldorf ar trebui să ia în calcul varianta interzicerii motoarelor diesel pentru o anumită perioadă.
Așa cum era de așteptat, decizia Justiției germane nu le-a picat prea bine oficialilor Volkswagen. Șeful Herbert Diess a spus că posibila interzicere a motoarelor diesel “este un scenariu înfricoșător și complet inutil”.
“În urmă cu câțiva ani, în Stuttgart, nivelul de poluare din aer era peste limita maximă admisă pentru 800 de ore pe an. În 2017, au fost doar 3 ore pe an, deci situația se îmbunătățește constant pentru că totul devine mai curat și eficient. În urmă cu 3 ani, 90 de orașe din Germania sufereau la acest capitol. anul trecut erau 70, dintre care 50 aproape de limita normală.
Deci mai avem 20 de orașe unde trebuie să rezolvăm problema calității aerului. Traficul acolo este foarte intens, iar străzile sunt înguste. În acele orașe, probabil trei sau patru străzi sunt cu probleme. Chiar dacă nu se face nimic, situația poluării se va rezolva în 2 sau 3 ani datorită faptului că parcul auto se înnoiește,” a explicat Herbert Diess.Șeful Volkswagen susține că poluarea aerului este o problemă “cu care se poate descurca”, el fiind mai îngrijorat de nivelul de CO2 și schimbările climatice.
La nivel european, orașe precum Paris, Madrid, Atena, Roma sau Hamburg au anunțat că vor să interzică motoarele diesel ca parte din planul de măsuri pentru combaterea poluării.
Amintim că Volkswagen estimează o “renaștere diesel” în curând, în ciuda trendului global care arată vânzări în creștere pentru modelele hibride și electrice.
Via Autocar
cine s-a gasit sa ne explice cum stam cu poluarea: seful fabricii de Pinochio.
Oricum, radem/glumim/ne batem p**a de VW, dar in afara de TDI, VW (ca brand auto, nu VAG ca grup) nu prea are cu ce sa se laude. Grosul vanzarilor sunt TDI-uri. Daca nu mai e TDI, VW poate sa se duca in piata sa vanda cartofi sau shlapi.
pentru ei se iau masuri care afecteaza multi nevinovati.
sa nu ziceti ca nu v-am zis-o!
Apoi poate s-au fi trezit si nemtii ca prin Norvegia se vinde Tesla de rupe si eGolful nu prea mai poate. IAR prin Europa bantuie frunza(Leaf) de la Nissan asa ca sunt cam bantuiti saracii.
PS: sa mai interzica diselul prin Roma si Paris si mai ramane TDI pt China si India.
Bafta!