Salonul Auto de la Geneva 2016

Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift

Publicat Miercuri, 20.01.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 8
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 1
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
Re-facelift fără siglă Citroen: DS3 renunță la logo-ul mărcii-mamă și primește un al doilea facelift - Poza 2
DS3 a fost lansat în 2010 și a primit un facelift în 2013. Astăzi, modelul nou-inventatei mărci premium DS revine într-o versiune re-restilizată. Iar versiunea de performanță DS3 Racing primește un nou nume.

Citroen a lansat aseară la Paris noul DS3 în cele două versiuni clasice ale sale: hatchback și Cabriolet. O știre interesantă în contextul celor 390.000 de exemplare DS3 vândute de francezi la nivel mondial din 2010 până acum. Ce e însă foarte important de amintit este faptul că, începând din acest moment, modelul nu se va mai numi "Citroen DS3", ci DS3 și atât, pentru că sigla Citroen a dispărut atât din denumirea oficială, cât și de pe grila frontală a mașinii de clasă mică pe care Citroen o aruncă pe piață în zona premium, la bătaie cu Mini și Audi A1.

Facelift sau generație nouă?

Probabil că ați observat faptul că am avitat să spun până acum faptul că DS3 este o nouă generație a modelului francez. Asta pentru că, așa cum se întâmplă în ultima perioadă cu multe modele pe care le vedem în showroom-uri, este foarte greu să-ți dai seama dacă vorbim de o nouă generație sau doar de un facelift. În lipsa unor criterii solide care să verifice acest aspect (știm, totuși, că o platformă nouă și un design radical schimbat nu pot însemna decât o nouă generație), ne-am încumeta să afirmăm că noul DS3 este mai degrabă un facelift, pentru că modificările estetice sunt minore, iar platforma pe care este construită mașina este aceeași. 

Știm, DS3 a mai trecut printr-un facelift. Lansat oficial pe piață în 2010, modelul francez a fost reîmprospătat estetic în 2013, iar asta înseamnă că noul facelift al fi al doilea pe durata de viață a lui DS3, model care preia șablonul lui Citroen C3 și-l duce spre o zonă mai sportivă în care materialele sunt net superioare, iar conceptul devine unul complet diferit ca apariție.

Acest mod de lucru nu ar fi însă o premieră în industria auto, unde am mai observat trendul multiplelor facelift-uri la Toyota Avensis, de exemplu. Mașină testată în versiunea re-facelift și analizată AICI de Automarket.

La fel de personalizabil

Trecând peste această introducere lungă care are rolul de a lămuri cât se poate apariția noului DS3, notăm faptul că modelul de clasă mică a francezilor continuă linia estetică și ludică a predecesorilor săi, fiind disponibil în 78 de combinații de nuanțe exterioare posibile care combină caroseria și plafonul comandabile în culori diferite. La fel de personalizabile sunt și alte elemente exterioare și interioare precum jantele, planșa de bord, inserțiile de la interior și mânerul schimbătorului de viteze.

Hatchback și Cabriolet: Noul DS3 va oferi ambele versiuni de caroserie încă de la debutul comercial.

Motoare și transmisii noi

Dacă ignorăm eliminarea siglei Citroen din peisaj, cea mai clară modificare vine sub capotă, acolo unde DS3 primește un set de motoare modernizate. Gama este foarte complexă pentru un model de segment B și oferă de toate pentru toți. Motorul cu trei cilindri de 1.2 litri botezat PureTech este disponibil acum în trei versiuni de putere (82, 110 și 130 CP), versiunea de 1.6 litri de 165 CP rămâne în ofertă, iar iubitorii motoarelor diesel se vor putea baza pe două versiuni de 100 sau 120 CP.

Nu doar numele Citroen sare din schemă în cazul noului DS3. Vechiul DS3 Racing se numește acum DS3 Performance și împrumută motorul THP de 1.6 litri turbo THP (208 CP și 300 Nm) de la "fratele" Peugeot 208 GTI. Noul model beneficiază de câteva artificii estetice interesante care-l scot în evidență: jante negre diamantate de 18 inch, terminații duble ale sistemului de evacuare, scaune de tip scoică acoperite cu un mixt de piele și Alcantara și un instrumentar de bord specific.

Pe DS3 Performance este disponibilă exclusiv o cutie manuală cu șase trepte.

Noua marcă DS, alternativa premium la gama Citroen, va oferi patru opțiuni de transmisie pe motorizările din gamă. Versiunile manuale vor avea 5 sau 6 trepte, automata pilotată de generație precedentă rămâne în ofertă, iar noutatea absolută va fi o cutie automată cu șase trepte pe care clienții DS3 o vor putea experimenta pe versiunea 1.2 PureTech de 110 CP.

Noul DS3 Performance înlocuiește vechiul DS3 Racing.

Sistem multimedia mai inteligent

O altă noutate care-și propune să alinieze noul DS3 pe linia tehnologică a anului 2016 este display-ul central de 7 inch cu ajutorul căruia Citroen - sau DS, depinde cum o luați - renunță la 20 de butoane care populau anterior bordul. Sistemul multimedia permite funcții de mirroring precum CarPlay (pentru telefoanele Apple) sau MirrorLink (pentru Android), iar aplicația gratuită MyDS le oferă posesorilor de modele ale mărcii acces de pe mobil la informații precum starea vehiculului, locul în care se află acesta sau nivelul de carburant.

Nu în ultimul rând, trebuie notat faptul că noul DS3 este îmbunătățit la nivelul siguranței active, pentru că modelul francez primește sistemul Active City Brake, care poate frâna automat în oraș până la 30 de km/h dacă mașina detectează un obstacol pe care șoferul în ignoră.

20 de butoane au fost trimise la plimbare, iar display-ul de 7 inch vine să le ia locul.


Comentarii (8)

  • :( ceva nu e bine la grila aia supradimensionata, forma ei si adaosul unei noi grile inferioare + conturarea axagerata cu aluminiu mat...

    prea chineazasca fata
    9 8
  • what ?
    1 11
  • Ceea ce nu inteleg e de ce nu modifica si volanul? Folosesc unul ca acum 10 ani, fara butoane si functii. In ziua de azi si clasa mica de volum foloseste volane multifunctionale. Rusinica pt DS care se vrea premium...

    Design-ul e intr-adevar un pic fortat. Pare mai mult un look tunat.
    8 3
  • @M.Meșter
    Șefu, cuvântul ,,botezat,, e la creștini nu la motoare... Folosește ,,denumit,, în loc de ,,botezat,,. E simplu și corect. Merci !
    5 2
  • ce l-au mai uratit... e ca acele operatii estetice nereusite ale vedetelor ;-)
    3 5
  • mircea
    @@M.Meșter
    Isus vine!
    5 1
  • Am o parere impartita, imi place ca aduce o imagine proaspata si mai complexa, dar grila anterioara tin sa zic ca arata mai bine.
    5 0
  • ds3 owner
    Folosesc volan fara butoane pentru ca in spatele lui exista doua "bete" cu o gramada de comenzi pe ele si puse foarte ergonomic. Design-ul intr-adevar este invechit (l-am avut si la 206 acum aproape 15 ani) insa dupa ce te inveti cu butoanele este extrem de usor de utilizat si nu ai riscul de a apasa ceva din greseala. Imi place mult mai mult decat puzderia de butoane pe care o am pe volan la 508 la care fie dau peste rotitze cand iau maxim de volan fie trebuie sa privesc volanul ca sa activez ceva.
    Despre cum arata am aceeasi parere ca despre face-lifturile care au introdus grila DS la fratii mai mari (DS5 si DS4): si-au batut joc de niste modele foarte reusite. Noile grile nu se incadreaza deloc in restul masinii. Si tocmai voiam unul nou:(((
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru