RCA-ul va despagubi soferii inainte de reparatie
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Noul regulament al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor ii obliga pe asiguratori sa despagubeasca soferii inainte de reparatia masinii, conform preturilor practicate de service-uri, nu in baza propriilor evaluari. Astfel, soferii nu vor mai pierde timp in asteptarea devizurilor de reparatii sau a acceptului asiguratorilor de a plati despagubirea pentru reparatia masinilor.
Totodata, asiguratorul are oblicatia sa ii comunice asiguratului si pagubitului in scris, in termen de 10 zile de la data avizarii daunei, daca are suspiciuni intemeiate privind modul de producere al accidentului. Aceste investigatii nu pot dura mai mult de trei luni de la data avizarii daunei. Prin modificarea legislatiei, CSA a redus cu cinci zile intervalul in care asiguratorul RCA are obligatia de a efectua plata dosarelor de dauna, dupa ce a fost depus ultimul document necesar stabilirii raspunderii si cuantificarii daunei.
CSA aminteste faptul ca, in orice situatie, pagubitii au posibilitatea de a efectua reparatia la orice unitate de reparatii auto doresc, indiferent daca acesta se afla sau nu pe lista service-urilor cu care asiguratorul are incheiate conventii de colaborare. Modificarile vor intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial.
"Am decis modificarea normelor RCA pentru a sprijini si mai mult interesele asiguratilor si imi exprim speranta ca aceste demersuri vor conduce la imbunatatirea serviciilor prestate de catre companiile de asigurare", a declarat presedintele CSA, Angela Toncescu.
Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
dupa un accident sa mah duc la ce service vreau eu si sa imi fac masina si dupa aia ce o sa se intample... service-ul o sa trebuiasca si recupereaza banii de la asiguratori gen Carpatica... sunt multe lacune parerea mea...astept pareri.
Nu mai stai sa te trimita dintr-o parte in alta sa iei semnatura, sa iei stampila, sa iei deviz, sa iei acecpt etc.
In sfarsit UE ne-a deschis ochii !
Mai concret.......ideea in sine este demential de buna. Praftica insa ne omoara pe noi.
Pariez ca va fi un esec. Sau, cei de la asigurari vor majora tarifele pana la loc comanda.
Asadar.......cine pica pana la urma de "popa prostu"? Noi sau asiguratorii? :)))
Haideti sa nu mai fim asa negativisti, vroiam de mult o lege ca asta, ma bucur ca va fi. Mai bine sa spunem tuturor celor care au masini care este noua reglementare a.i sa nu mai faca nimeni smecherii.
Legea oricum e proasta, iar ceea ce a facut acum CSA ieri a fost sa arunce cu praf in ochii oamenilor, pentru ca nu a citit nimeni si motivul pentru care s-au facut modificarile.
Imi pare rau ca nu pot sa atasez si scrisoare trimisa de ASSAI (asociatia societatilor de service auto independente) prin care acuza CSA ca nu a interzis functionarea unor societati de asigurare in pragul insolventei si le-a permis sa vanda polite RCA pentru care nu aveau bani sa plateasca despagubiri (a se vedea Euroins, Carpatica, Ardaf).
Mai sunt si exceptii de la regula , si numesc aici Allianz Tiriac, care , desi nu straluceste din toate punctele de vedere, mai ales cand ai nevoie de reconstatari la daune, sunt de incredere!
Si inca ceva asm, daca lucrezi la una din societatile de asigurari cu probleme de plata, nu e vina ta, ci a sefilor tai!
Toate cele bune!