Tocmai de aceea, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a iniţiat o cercetare de piaţă care a simulat cumpărarea unor poliţe RCA prin intermedul unor brokeri de la principalele companii de asigurări de pe piaţă, iar rezultatele sunt îngrijorătoare.
Astfel, şoferii ajung să plătească cu până la 50% mai mult pentru poliţele RCA din cauza faptului că legislaţia cu privire la sistemul bonus/malus nu este aplicată corect. Cu toate acestea, ASF susţine că nu a reuşit încă să-şi dea seama dacă vina pentru preţurile "umflate" prin nerespectarea sistemului bonus/malus aparţine companiilor de asigurări sau brokerilor.
Introdus în 2010, sistemul bonus/malus permite şoferilor fără daune la activ să plătească o poliţă RCA mai ieftină, în timp ce şoferii cu daune sunt nevoiţi să achite sume mai mari decât preţul de bază. În plus, legea spune că preţul unei poliţe RCA trebuie să fie aceeaşi la o anumită companie de asigurări indiferent de broker.În practică, nu numai că şoferii plătesc sume mai mari decât cele normale din cauza nerespectării sistemului bonus/malus, dar brokerii au preţuri diferite pentru aceeaşi companie de asigurări. Astfel, în cadrul unei simulări realizate de ASF, o poliţă RCA pe 6 luni a costat 413 lei la trei brokeri şi 475 lei la alţi trei brokeri, deşi societatea de asigurări era aceeaşi. Într-un alt caz, de data aceasta şi mai radical, cinci brokeri solitau 325 lei pentru o asigurare RCA, în timp ce un alt broker cerea 613 lei pentru aceeaşi companie de asigurări.
Via Profit
S-au dus naibii preturile la RCA. Sper sa n-ajungem ca-n Anglia cu asigurari plecand de la 500 de lire. Acum ne apropiem vertiginos de jumatea lor.
O asigurare care a costat 460 de lei pe an in martie ajunge 830 lei pe an acum desi clasa de bonus a crescut.
De la asiguratori până la șoferii care fac și câte 5 accidente pe an.
De 5 ani plătesc aceeași asigurare casco deși valoarea mașinii a scăzut la jumătate. Explicația asiguratorului a fost ca trebuie să-și acopere și ei pierderile. Deci, deși am 8 ani fără accident plătesc la fel cu altul care face anual accident, că așa e în România.
Exagerezi.Toate mașinile obișnuite ajung cu prețul la jumătate după cinci ani de la achiziție. Piesele noi care înlocuiesc piesele originale vechi în cazul unui accident sunt o cheltuială importantă ptr. ei și de aceea prima de asigurare rămâne cam aceeași, dacă chiar crește ușor de la an la an.
Concluzia ta de la sfârșit NU există în cazul polițelor casco/rca, ci din contră e exact invers. Valabilă e doar lozinca ,,...așa e în Romania,,.