Eliminarea timbrului de mediu de la 1 februarie a condus la o creștere îngrijorătoare a numărului de mașini second-hand în România.
În primele 3 luni ale anului au fost înmatriculate peste 128.000 de mașini second-hand, de 6 ori mai multe decât numărul înmatriculărilor de mașini noi, iar Registrul Auto Roman (RAR) atrage atenția că vârsta medie a parcului auto national a crescut la 10.5 ani, comparativ cu vârsta medie de 8.7 ani înregistrată cu un an în urmă.
În acest context, RAR susține că mașinile mai vechi de 12 ani ar trebui să efectueze Inspecția Tehnică Periodică (ITP) o dată pe an, pentru a spori siguranța rutieră. Informația a fost publicată în premieră de Capital.ro
"În actualul context al evoluţiei parcului auto naţional, Registrul Auto Român intenţionează să propună ca măsură de majorare a siguranţei rutiere creşterea frecvenţei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, de la doi ani cât este în prezent la un an", a precizat George Dincă, directorul general al RAR, pentru Capital.RAR își justifică acest demers prin faptul că în primele 3 luni ale anului românii au înmatriculat numeroase mașini second hand cu o vechime ridicată.
De exemplu, numărul mașinilor fabricate până în anul 2000 (cel mult Euro 2) s-a dublat, în timp ce numărul mașinilor fabricate intre 2001-2005 și care respecta cel mult norma de poluare Euro 3 a crescut cu 57%, în timp ce în cazul mașinilor fabricate intre 2006-2010 creșterea a fost de 69%. În schimb, românii au înmatriculat cu numai 15% mai multe mașini produse după anul 2011.Via Capital
Chiar daca este un inconvenient, siguranta in trafic este mai importanta.
la faruri dereglate...ca e plin
deci sa trebuiasca sa ai grija sa nu-ti cada rugina de pe tabla ca ramai doar in sasiu....pfuiii!
daca trece propunerea vom avea o imagine generalizata: capote ridicate, jumatatea superioara a mandrului proprietar, cu dos-ul la vedere, bagata adanc in maruntaiele masinii imatriculate "pa" bulgaria, scule, chei, uleiuri si inca fro' 2-3 mecanici care "se pricepe la germanele care tine o viata nu ca astea de acuma" totul acompaniat de un concert de injuraturi si blesteme pe motiv ca in cateva zile vine programarea anuala pentru ITP, nu s-a uscat chitul de pe puntea spate si se rupe sarma de pe toba originala. Si daca mai ai ghinion sa iti vada cauciucurile de vara in toiul iernii...clar, astia "are" ceva cu tine, bai nene!
fire'ati dracului voi de bolshevici!.... si, in drum, mai trebuie sa ii dau si un jet!!! Da' cu presiune mica sa nu'i sara vopseaua proaspata de la spray adusa din Vitan pe ultima suta de metri ca e cerere mare. C'are si lac incorporat, fraticule!
@@Seth Matizul tau a fost luat de nou probabil si ingrijit bine. Din pacate in ultimii ani au intrat in tara masiv rable lovite si cu probleme mari care dupa o spoiala sunt vandute ca si cand ar fi fost folosite doar de batrane din Germania. Intr-adevar atentia mare ar trebui pe cele aduse de afara si/sau care au avut multi proprietari, chiar daca au fost luate de noi din Romania.
Dar stați ! Suntem în România și nu se poate așa ceva. Toate sunt folosite de bătrâni din Germania și numai în weekend așa că sunt... În regulă.
O tampenie .. din lipsa de idei mai baga cate o duma ca asta.
Mai ales niste service-uri disperate din partile rurale ale judetului Neamt. Daca dau destula spaga cunosc oameni care ma trec ITP-ul cu o masina rupta in 2 bucati si lipita cu guma de mestecat. ITP-ul e o gluma in Romania. Tot ce va face legea asta este ca anumiti indivizi vor primi spaga mult mai des, iar la buget se vor mai strange ceva taxe. In rest, frectie la picior de lemn.
Oricum, nu se da din considerente de siguranta. Statisticile oficiale arata ca doar 2% din totalul de accidente din Romania are loc din cauza defectiunilor tehnice. Statistic vorbind, rablele nu sunt semnificative ca cauza a accidentelor. In schimb, aproape 25% din accidente sunt cauzate de soferii in stare de ebrietate. Problema asta, mult mai semnificativa, nu vad pe nimeni sa adreseze.
cat tupeu, cat basism...
Cei care fac astfel de lucruri isi risca licenta de a face ITP in caz ca sunt prinsi.
E binevenita aceasta initiativa. Parerea mea e ca masinile de peste 20 de ani sa faca ITP la 6 luni, astfel intretinerea lor + spaga la ITP + taxa ITP va fi prea mare pt a mai tine masinile foarte vechi. E clar ca daca nu ai bani sa o intrtii cum trebuie nu ai bani nici sa mergi cu ea. Te va costa mai ieftina sa inchiriezi o masina pt 2-3 zile sau cat ai nevoie sa mergi, plus ca vei fi sigur ca mergi cu o masina cu toate la zi!
@Seth
Banuiesc ca in cazul sotiei tale ii va fi mai comod sa se deplaseze cu taxiul in week-end, nu va mai avea stresul locului de parcare, sau daca parcheaza sau nu bine, sau daca face accident.
Parerea mea e ca daca mergi cu masina mai putin de 5000km/an, practic nu ai nevoie de masina, oricum te costa mai mult investitia decat decat daca apelezi la taxi/masina inchiriata.
Vad multe masini, de fapt cazaturi gen passat 1997, care baga benzina de 20 de lei, stau in fata blocului cu berea pe capota si cu muzica tare, adica pe post de tejghea. E mai ieftina berea asa decat la terasa!
PS: cunosc oameni care au BMW din '86-'97, dar le tin intretinute la zi, fac asta din pasiune, nu circula cu ele decat de placere, iar pt oras/concedii au alta masina/masini.
Masina mea de 12 ani cu 60000 km la bord se comporta mai bine decat una de 8 ani cu 200000 km la bord.
Dar aicea e vorba de ciupit bani.
Adica ITP sa fie ceva optional...sa te duci cand vrei, daca vrei, in drum la serviciu sau cand mergi la un mic si o bere. Opresti 5 minute ii lasi de-un sendvis lu'amaratu' ala, iti pune o stampila unde ii arati tu si iti vezi de drum
Si ITP-ul poate fi trecut la meserii liberale...adica ala de la ITP sa-si faca PFA si sa declare si el acolo niste venituri sa fie de ochii lumii.
Adica pana la urma, si nivelul alcoolului din sange sa il stabilim noi. Io de exemplu dupa 3 beri si 200 de votca abia imi intru'n mana, reflexele sunt cu mult mai bune decat atunci cand sunt treaz plus ca acuitatea vizuala iese din scala deci, asta, telescopul Huble devine mic copil.
Deci, revenind, astia de la ITP sunt singurii vinovati pentru ca accepta spaga. Acum cu propunerea asta vor primi si mai multi bani. Niste banditi...
PS...a si centura. Ori depunem o cerere sa fie scosa de pe masini ori, macar, sa nu mai fim obligati sa o purtam. Adica ce pana mea...io ma simt constrans, parca legat in lanturi. Adica nici in masina mea sa nu fiu liber?
1.autoritatile intodeauna sunt luate prin surprindere
2.soferii intodeauna sunt grabiti
autoturismele de 30 de ani, 50 de ani istorice exista
acum sunt si autoturisme de 20 de ani care merg foarte bine
daca este vorba ca nu sunt conforme NU TREBUIE facut ITP anual, ca sa isi DUBLEZE veniturile cei de la RAR pe barba fraierilor
ci trebuie serviceurile RAR sa faca ITP corect !!!
2) ura pe cei care au masini vechi este datorita faptului ca cei care urasc sunt niste oameni rai
ei poate isi permit o masina noua sau un SH mai nou dar nu inteleg ca unii AU NEVOIA de transport cu autorism personal si NU isi permit masini de 10.000 - 20.000 euro !
A avea o URA pe niste oameni nevinovati este ceva total gresit in fata lui Dumnezeu.
Daca o masina incalca anumite norme de poluare atunci sa se plateasca o taxa anuala.
Dar a pune asa cu URA ca sa nu circule nu este normal.
AAaa... lasa unul fum gros si nu il opreste in trafic ?
RAR trebuie sa prevada un numar verde unde poti sa suni sa reclami masina cutare, numar cutare , ziua cutare
si apoi sa vii si cu probe video filmate, pentru ca altfel toti se pot acuza pe toti , sa face false acuzatii
cam asta este modalitatea corecta de rezolvare a lucrurilor
nu cu paru, ura
Uitati regulile de prin alte parti. https://vehicleinspection.nzta.govt.nz/
Am ramas impresionat!
ESTE O MINCIUNA !
1) Cel care are masina veche se duce si el la service, ca doar nu vrea sa ajunga cu masina in sant, sa moara !!
2) Daca cei din service nu ii fac treaba bine, este vina celor din service !!
Noi nu stim sa evaluam daca aceia si-au facut treaba bine !
3) Noi avem dreptul sa cumparam orice piesa noua, care conform legii se da garantie si service garantie instalare
Daca piesa nu este buna, este vina CELOR care nu verifica importatorii sau a service-ului care instaleaza piesa incalcand legea !
4) Daca la ITP trece o masina veche desi nu merita, nu este vina proprietarului de masina veche, ci este vina acelui RAR !
Si aici proprietarul de masina veche iar nu are ce face, ca nu are el drept de control peste RAR !
in concluzie, nu mai dati vina pe saraci, ca nu isi permit, ci ESTE INTEGRAL vina autoritatilor ca nu gestioneaza corect lucrurile
SA VA SPUN CEVA, celor care deja au trecut bariera de nesimtiti, in tarile UE15 exista masini vechi de peste 15 ani dar nimeni nu ii fugareste cu ura ca in Romania !
Este mult mai mult respect acolo. Chiar si in "inapoiata" Italia sau Franta (fata de uber alles Germania) exista pensionari cu masini foarte vechi care nimeni nu ii trateaza ca mari poluatori si nu le arunca vine care nu exista.
Sper sa fie o lectie pentru multi cetateni romani care le curg balele dupa un VW nou de peste 200 cai putere injurand totusi cu drag ceilalti mai saraci decat el.
As adauga ca si in marea Germanie sunt foarte multi pensionari si tineri cu masini mai vechi de 10 ani. Bavaria sta cel mai bine la capitolul autoturisme mai noi. In rest, e ca peste tot, iar in partea ex. DDR e dezastru.
Hai sa nu ne mai cacam pe noi, astia cu masini vechi de 1.000 de ani in stare excelenta sunt probabil sub 1% in tara asta. Restu, sunt toate cazanele luate de groapa de gunoi din Germania. Sa mai spun ca revizia la romani se face odata la 5 ani si ca schimbul anvelopelor uzate se face cu unele luate de pe OLX care deja au rulat vreo 50.000km?
N-avem bani nici sa platim curentu dar ne tre pisicute si haudi.
Realitatea e diferita, mai exista revizii, defectiuni neasteptate, ITP, asigurari etc. Ma doar fix undeva ce se face la ITP, sunt obligat prin lege sa-l fac, asa ca-l fac. La noi, luam X6 cu juma de milion de km si dupaia cautam anvelope SH sau revizii cu 50 de lei daca se poate. Masina e optionala in cazu in care nu stiati. N-ui problema nimanui ca dupa ce ai luat-o, n-ai bani nici macar de stergatoare
Sa mearga masinile noastre vechi sa faca ITP in Germania sa vezi cate il trec ? Fara suparare in proprtie de 80 % masinile vechi aduse din Germania sunt cele care acolo nu mai primesc drept de circulatie decat cu investitii foarte mari din partea proprietarilor si atunci aleg sa le vanda. Bucuros romanul cumpara un TDI condus de un mos screlozat care mergea cu masina decat pana la piata . Eu merg des in Germania si am neamuri acolo sa fie clar pentru toata lumea nematul nu vinde ceva ce este bun .
Masina te ajuta in multe , si masinile fabricate dupa anii 2000 pana la criza sunt chiar fabricate bine .Probabil ca RAR UL SI A DAT SEAMA CA VA putea scapa de ele in 10-20 -30 de ani , daca au un rulaj mediu de 5000 km cinci mii km / an .
Rar ul a inmatriculat passaturi diesel fabricate in mexic si tot el a zis ca nu a inreg nici o masina diesel care a ainselat testele in america . Ei sunt niste ingineri care au aparate de testare europene , luate prin programe / ajutoare tot aia . In masinile noi tabla e subtire , iei foc , discurile ruginesc la o masina noua la prima ploaie sau le iei gata ruginite . Masinile vechi, bune si tari in germania sunt f putine si scumpe . Daca o tii si n garaj cu prelata pe ea , mai ales ca au vopsea cu plumb , da poti merge cu ea si peste 30 de ani . Idioti sunt cei de la RAR CA NE CRED PROSTI . E O TAXA N PLUS PT PTULIME ! SI ? Nu ne am invatat ?
Da gropile le astupa trupurile ca n colectiv ! Statul si pompierii stiau de club si rudele nu primesc despagubiri .