Registrul Auto Roman (RAR) a publicat luni un raport cu privire la rezultatelor verificărilor în trafic realizate în cursul anului trecut. În total, RAR a verificat 67.807 mașini despre care existau indicii vizuale că ar putea încalcă legislația în vigoare.
Dintre acestea, aproximativ 3.500 de mașini prezentau pericol iminent de accidente din cauza unor probleme tehnice la instalaţia electrică de iluminare şi semnalizare, sistemul de reducere a emisiilor poluante, punţi, jante, anvelope şi suspensie, vizibilitate, precum şi la sistemele de frânare şi direcţie.
De asemenea, alte 6.700 de mașini verificate poluau peste limitele legale, în timp ce aproximativ 1.300 de mașini au avut probleme cu ITP-ul: acesta era expirat, anulat sau chiar fals.
În total, în urma acestor controale, au fost reținute 500 de permise, în timp ce aproape 18.000 de certificate de înmatriculate au fost retrase. De asemenea, au fost aplicate peste 23.000 de amenzi contravenționale.
Potrivit legislației în vigoare, certificatul de înmatriculare poate fi redobândit numai după efectuarea ITP-ului la reprezentantele RAR din întreaga țară.
Via Economica
Aa, nuu ? - păi iegzact în ocolirea comentării aspectelor esențiale constă futilitatea unor știri d-astea.
Mie mi se pare dezastruoasa situatia din tara, daca am citit bine din 67.000 de masini controlate au ramas fara Talon 23.000? Adica tot a 3-a masina pe care o vedem in trafic nu ar avea ce cauta pe drum?
cele mai mute diesel sau TDI. :))
PS: Le urez la multi ani, celor de la RAR si
politiei rutiere.
Intreb si eu pentru un prieten, ca nu sunt din zona...
Băi! Eu v-aş da afară pe toţi!
Dacă v-ar păsa de siguranţa traficului rutier şi de fraierul plătitor al lefurilor voastre, aţi putea pescui 3500 de cazane într-o singură zi.
Soluția pare foarte simplă, dar se cunună cu utopia:
1) Tăiați vârtos din prețurile alea “nesimțite”, dragi/draci producători, dacă ziceți că vă pasă de “comunitate” (mai precis de “sănătatea” respirației ei…la propriu, nu financiară);
2) Elimină și tu aberația supremă, recte impozitul ȋn funcție de cilindree, stimate “stat”.
Numai aceste două condiții de tip sine qua non să le ȋndeplinească gagiii și să vezi apoi miracol, recte ȋntinerire mult râvnită a parcului auto național. Ah, mă veți ȋntreba “Da’ ce legătură are cilindreea cu posibilitatea de achiziție a unei mașini noi?” Păi, logic, amărâții cu foamea-n glandă nu doar că au căutat rable cât mai ieftine, ci au vrut și ca ele să consume cu pipeta, adică motorașe Diesel! Dar chestiunea ȋn sine reclamă discuții mai profunde, de genul cum ar putea crește nivelul de trai ȋntr-o țară captivă, ȋmpiedicată sistematic să se dezvolte ȋn regim autonom…Pentru că, nu vă supărați, o putere de cumpărare ridicată egal, inevitabil, mașini noi cu motoare mai mari (că a ȋnceput să priceapă tot prostu’ că acestea asigură o fiabilitate superioară), preponderent pe benzină, egal adio NOx! Căci de aceste gaze nocive ne temem noi cel mai mult, nu?
Da, tati, românul și-ar lua mașina “de vis”, dacă AR PUTEA (evident, nouă!). El a fost “dresat” cu minuțiozitate să se mulțumească cu “condițiile realității obiective”, de care ȋnsă nu este el responsabil…De pildă, la ultimul SAB, zăreai o grămadă de “trotinete” ȋn parcare, dar proprietarii lor se uitau cu jind la acele “exponate” de soi. Ehei, ce-ar fi “birjărit” dânșii un Shelby F-150, dar, din păcate, din universul oniric plonjau direct (ȋnapoi) ȋn Low Gun sau ȋn “cazanele de mâna a paișpea din jermănica”. Cam așa stau treburile – haideți să recunoaștem bărbătește.
Tendința se anunță ȋnsă interesantă: săraci sau nu, compatrioții noștri manifestă un interes tot mai pronunțat pentru acele masini…sfidătoare la adresa propriilor prejudecăți, dar și a propriilor buzunare! Eu, unul, ȋmi ȋmbogățesc panorama cotidiană cu SUV-uri și mai ales cu camionete…americane (mai puțin sedanuri, căci oricum acestea au ȋnceput să dispară de pe orbita marelui public).
Din păcate ȋnsă, cadrul nostru politic este viciat cvasi-iremediabil (și PSD ȋnseamnă tot niște slugi tolerate “din afară” la pupitrul de comandă, precum “coledzii” de dinainte, de la PDL; există, totuși, niște excepții care…nu contează ca “factori de decizie”). Adică nu sunt șanse ca România să redevină acea forță de temut ȋn materie de exporturi (de mărfuri, nu de creiere sau de “piți”), alias singura cale posibilă de a se contura prosperitatea fiecărui cetățean, cu consecințe palpabil pozitive inclusiv pe plan auto.
Până una alta, “autoritățile” să aplice sancțiuni pe săturate – efectul social va fi ȋnțepenit zero. Cum ar spune simpaticii de bănățeni: “Ne ȋnvârtim ȋn jurul nimicului”.