RAR: Peste 90% din mașinile verificate la sfârşitul săptămânii în Bucureşti aveau defecţiuni majore

de Paul Cosma
Luni, 24.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peste 90% din autovehiculele verificate în trafic în Bucureşti, la sfârşitul săptămânii, de reprezentanţii Registrului Auto Român aveau deficienţe majore, unele fiind periculoase. De asemenea, aproape 60 la sută dintre acestea aveau neconformităţi în ceea ce priveşte poluarea.

În perioada 21-23 mai, inspectorii RAR, împreună cu poliţiştii rutieri, au desfăşurat, în municipiul Bucureşti, acţiuni de control care au vizat verificarea autovehiculelor cu privire la sistemul de amortizare a zgomotului. 

Conform reprezentanţilor RAR, în timpul controalelor care au avut loc pe timpul nopţii au fost verificate în trafic 32 de autovehicule, iar 90,62% dintre acestea aveau deficienţe majore şi/sau periculoase, iar 59,37% prezentau neconformităţi în ceea ce priveşte emisiile poluante

"Pentru Registrul Auto Român a fost şi rămâne o prioritate starea tehnică bună a maşinilor, motiv pentru care vă recomandăm să nu uitaţi să treceţi pe la service de câte ori este necesar şi să aveţi grijă să păstraţi autovehiculul în parametri de siguranţă. Vă reamintim, de asemenea, că puteţi redobândi talonul reţinut în trafic doar în urma reinspectării tehnice a autovehiculului, activitate prin care se certifică remedierea defecţiunilor constatate cu ocazia controlului.

Demersul este posibil doar la reprezentanțele Registrului Auto Român din întreaga ţară,” au transmis reprezentanţii RAR. 

Aceştia au precizat că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule în cazul cărora există suspiciuni că au defecţiuni. 

Via news.ro

 

Comentarii (38)

  • Si totusi, cei cu masini noi (mai ales masini noi banale) sunt batjocoriti de cei cu toate cojile aduse de peste hotare. Dar cu siguranta ei nu fac parte din astia 90%...
    26 4
  • Mergem in continuare pe principiul orice toba sparta transforma caruta in masina sport...
    32 3
  • Calache
    Bun,dar dintre masinile care apartin statului cate au verificat?
    13 10
  • Anonim
    Arestati cativa inspectori din statiile ITP care dau pe bani verificarile si inchideti toate statiie ITP care au asemenea practici . Mariti impozitul in functie de vechimea masini controale mai dese in trafic si asa ne scapam de masinile care nu corespund din punct de vedere tehnic . Masina nu este un drept este o facilitate pe care trebuie sa o intretii in mod corespunzator . Fara suparare dar in Romania a ajuns tot ruptul in cur sa aiba o "masina" , Ei nu au mai mult de 50 de lei pentru benzina dar vor masina....
    26 12
  • Clasic
    După itp în fiecare an urmează itp in fiecare lună.
    13 5
  • Seriff
    Dar de drumuri nu zice nimeni nimic? Cum vor sa fie masinile, tipla? Mai ales in Bucuresti unde sunt praf strazile, ca de obicei, conditii 0, dar pretentii ca in vest
    21 21
  • @seriff
    Tu citesti ce se zice?
    60% probleme cu poluarea :))
    Ce treaba au drumurile cu poluarea?
    Hai ca stiu, electricele sunt proaste, jafurile Diesel sh de Germania sunt bune.
    Asta e un alt studiu facut de cei ce ne obliga sa ne orientam la electrice :))
    Analfabeti functionali mai sunteti si imputiti cu jafurile voastre Diesel.
    Dar si cu tupeu, ca alea PHEV nu sunt bune, mai buna o coaja de la germani.
    17 18
  • @Seriff
    Folosesc aceleasi drumuri si ce sa vezi, nu trebuie sa dau spaga. Nu e obligatoriu sa ai masina, mai ales cand nu ti-o permiti.

    Pe asta nu o gasesti la capitolul "pretentii ca in vest", aia n-au glume de genul "iti pute mana a bara de autobuz".

    Mai pe romaneste, proprietarul e unicul motiv pt care masina e in halul in care e.
    21 5
  • Edikkk
    Dacă sunt mai mult de 3 maşini non conforme care au făcut ITP la acelaşi Service ITP, clar mers acolo, suspendată activitatea, început investigaţii, dat amenzi, anulat licenţe, etc
    21 6
  • Seriff
    Nu am zis ca proprietarul nu este de vina pentru starea masinii, dar starea masinii e influentata si de gropi, nu poti sa ai drumuri ca la 1800 si pretentii ca toate masinile sa fie tipla.
    Si pentru colegul eco, vezi ca inca se fabrica masini diesel, sa nu te oftici prea tare te rog.
    12 12
  • Seriff
    Nu am zis ca proprietarul nu este de vina pentru starea masinii, dar starea masinii e influentata si de gropi, nu poti sa ai drumuri ca la 1800 si pretentii ca toate masinile sa fie tipla.
    Si pentru colegul eco, vezi ca inca se fabrica masini diesel, sa nu te oftici prea tare te rog.
    3 9
  • @Seriff
    Complet de acord, dar aici nu vorbim de bucsaraie, bielete si brate usor duse. Aici vorbim de 0 lumini, 0 frane, 0 directie, amortizoare puscate, DPF off si tot asa. Si inca un lucru, multe din masinile astea asa au fost cumparate, nu sunt rezultatul drumurilor noastre. Du-te la Nadlac unde sunt km intregi de platforme si vezi ce masini stau pe aceste platforme...asta cumpara romanii.
    17 1
  • Dar cine le-a permis să circule, nu cumva o stație ITP!?

    Întrebarea, este retorică.
    11 0
  • Seriff
    Poate asta isi permit, sunt o gramada de oameni cu salarii sub 2000 lei, ce vrei sa isi cumpere Tesla? Si da, poate chiar au nevoie de masina, nu o cumpara de plictiseala.
    15 17
  • @seriff
    NU SUNT OBLIGATI SA CUMPERE DACA NU AU BANI!!!
    Cand nu ai bani nu iei masina, ca nu o poti intretine!
    Deci decat o coaja la 2000 euro, mai bine mergi pe jos.
    18 15
  • Normal ca statiile sunt de vina. Se bucura la mici atentii si lasa toate troacele in circulatie.
    Acelasi lucru se poate spune si de mafia din permise auto care da la toti nerozii carnet si apoi ne miram ca suntem an de an in topul tarilor cu cei mai multi morti in accidente rutiere.
    Pai cand toti prostii dau bani ca sa ia permisul si apoi isi iau masini pe care nu le pot intretine la ce sa ne asteptam?
    A fost pus un articol cu unul care a avut bani de Seria 7 dar nu avea de asigurare si anvelope. Deci despre astia vorbim. Specimele care vor sa arate ca sunt altceva decat niste parliti.
    Masina e pentru ei de smechereala.
    11 1
  • Marin de la vagoane
    Propun pe langa suspendarea talonului si cate 10 lovituri de bici pentru fiecare toba sparta,20 pentru frane si directii neconforme,30 pentru becuri arse si juma' de bici pentru cei cu dpf-ul anulat.
    8 5
  • Hai sa fim seriosi
    Rar ul una din cel mai corupte si politizare instituții ale statului.
    Asta înseamnă că poporul roman este la același nivel de sărăcie ca cei din Africa
    10 0
  • Seriff
    Cine zice ca nu sunt obligati sa cumpere? Mama ce mentalitate comunista, e ca si cum ai zice cuiva sa nu isi ia adidasi din obor la 50 lei perechea, sa isi numai Air Jordan la 1000 lei perechea, vezi-ti frate de stecherul tau si de parcarea din Lehliu unde dormi cu zoe si lasa oamenii sa isi cumpere ce vor si ce pot.
    12 12
  • inexorabil
    Io propun ca autorităţile [nu doar cele de pe braţul rutier al fluviului dinamic, recte fluviul “super-mişcării” cu care cică se identifică “avansatul” secol al XXI-lea şi care, ulterior, a fost reglată/reglementată EMOL-politic(os) la 180 km/h] să-şi însuşească, extrem de conştiincioase (dar să fie musai conferenţiate de prof. univ. dr. doc. Nimikkk de Kkkomunikkkat), preceptul edikkKantian de valoare intrinsecă “Uzate moral de noi”. Implicit, PR-ul şi ARR-ul să oprească absolut toate fumegoasele în trafikkk (cu precădere cele Euro 5/6), pur şi simplu pentru păcatul (inadmisibil!) de a exista contra “noii realităţi/noii normalităţi” (cât de curând, şi contra “noii legislaţii”).

    Mafioso, aşa-i, coane: toţi “dujmanii (e-)poporului” (adică ai non-pârliţilor înnăscuţi) este nişte neisprăviţi care urăşte, din toţi bojocii lor perpetuu covidaţi şi nevaccinaţi (sau invers: covidaţi şi perpetuu nevaccinaţi), sfânta bandă întâi, aia pe care te mişti exclusiv dinamitat de respectul sacerdotal pentru ferma universală a animalelor panteiste (ah, ce-aş merge la o vânătoare de egrete, carevasăzică de e-Grete).

    PS. “Nu sunteţi obligaţi să vă cumpăraţi maşini, dacă nu aveţi bani!”. Traducere după Protocoalele Înţelepţilor EMOL-ului: nu sunteţi obligaţi să aveţi bani!!! Staţi mai bine la mila Statului-Corporaţie, care nici să duceţi mâna la cap ca să vă scărpinaţi nu vă va îngădui fără autorizaţie şi fără conformitate cu prevederile statu-quo-ului Ţarcului Global. Cu alte cuvinte: dura lex, sed sex (ca la sala radio/Morse: crema la transmisie, plebea doar la recepţie).

    PPS. Dialog între comisarul Corrado Cattani (înainte de a fi asasinat) şi “ezotericul” Antonio Espinosa.
    CC: “Cine sunteţi voi?”
    AE: “Cei care comandă! Deasupra tuturor legilor, al căror vajnic apărător eşti dumneata. Înţelegi cu ce mă ocup eu? Sunt un artist, care concepe capodopere din materiale diverse, pe care le pune împreună pentru un tot unitar, armonios: Marea Finanţă, lumea politică şi crima organizată. Pentru că toată lumea va trebui să colaboreze cu noi. Toată lumea!”.
    Desigur, viaţa bate filmul, dar nici acesta nu se lasă numărat la podea.
    13 8
  • mircea badea
    guvernul "de dreapta" permite mafia itp-ului. incredibil...

    singura solutie e ca fiecare sa filmeze si sa cheme politia cand se duce la itp si vede nereguli. altfel ne mananca sobolanii..de dreapta
    5 9
  • LUCCI LUCIANO
    Intai sa ii rupa cu amenzi pe pisoii cu tot felul de motorete , numite fastuos ,,motoare'' care au tobele sparte sau ,,Akrapovici-uri'' de cartier si a caror unica placere este sa le oracaie printre blocuri, doar-doar le-o da cineva una in gura, ca sa vada cum e. Motocicletele( mai ales cele din ultimii ani) vin din fabrica cu tobe conforme si se poate trai in preajma lor, doar daca proprietarul nu este posedat. Dar cacanariile ale de 15-20 ani conduse de toti fomistii ce si-au luat ,,motor'' cu 500 de euro....alea pur si simplu trebuie turtite la compresor.Ca si detinatorii. P.S. Dintre masinile,,suspecte'' oprite, cate aveau volan pe dreapta si nr de Bulgaria? De curiozitate....
    22 2
  • Seriff
    @Lucci Luciano alt comunist, dar cand trec sirene printre blocuri nu te deranjeaza, sau cand claxoneaza masinile, sau cand bate nea vasile covorul, sau cand da altul gauri cu bormasina, se cheama viata la oras, du-te la munca si pune-ti termopane, daca erai obosit nu mai auzeai nimic.
    7 12
  • inexorabil
    Notă ocultă (adică de subsol) : la un moment dat, numărul amenzilor pe care le bifez pentru exces de viteză va depăşi numărul filelor Shōgun-ului. De vină este însă biturbarea, recte asocierea turbaţilor GM şi Fiat.

    Oricum, nu-mi pare rău! Ceea ce se încasează la bugetul public de pe urma mea plonjează apoi fix în achiziţia electro-mântuitoarelor planetei.

    “Dar de faptul că eşti un pericol public, başca te şi mândreşti cu *isprava* asta, nu zici nimic?”…Mai degrabă iau măsuri decât să mă justific, de pildă sunt mereu atent la vitele comunale [adică la alea care vor să punem totul la comun, pentru binele frunzuliţelor…care constituie Marea Frunză, desigur ;-) ].
    8 9
  • Alex D.
    Cand ziceam ca sunt multe fumigene, am fost contrazis, mi s-a spus ca nu se poate ca imediat ii prind baietii si ca nu e ok sa denunti astfel de fumigene ca e turnatorie care apropo se practica si in Germania si vad ca parca sunt o leaca mai civilizati. Ei na, uite cate fumigene pe care nu le-au prins inca baietii si care inca fumega din rasputeri spre victoria finala vedem la un control. O fi bine asa? Eu zic sa ii lasam sa isi vada de treaba ca fac bine, cand e aerul prea curat in oras, se ocupa ei sa il improspateze.
    6 1
  • @mircea badea
    Acele statii itp sunt cunoscute si sunt vizitate special de cei care vor serviciile lor. Adica anumiti samsari si oameni de joasa speta care vor sa aiba o stampila pe certificat. Unii nici nu ajung cu masinile la statia respectiva.
    Si stati linistiti, se intampla peste tot in lume chestia asta, dar nu la acelasi nivel.
    Si coruptia, mafia, cartiere rau damage sunt peste tot, dar nu ca prin Romania.
    5 1
  • @LoL

    Cine ii batjocoreste pe cei cu masini noi banale? Eu cand vad vreo masina de la triada mai veche de 10 ani (cu mici exceptii) gandesc "uite-l si pe saracu' asta". Mai ales daca e vreo motorizare gen 18i. Daca vad un Logan nu-mi trece asta prin minte, oricat de vechi ar fi. E ceva nefiresc la o masina premium invechita si/sau submotorizata, un contrast prea puternic intre aparenta si esenta care duce in penibil pentru cineva care cunoaste cat de cat lumea automobilelor.
    15 3
  • @Livache
    De faptul ca loganul tau nou are 3 stele si cazanul 5 ce zici?
    Sau cand masina de triada veche iti depaseste loganul nou oricat ai impinge tu de volan cum te simti? Mai tine filosofia cu aparentele si esentele?

    PS. mai submotorizat decat un logan nu e decat alt logan.
    7 9
  • @@Livache N-am ce sa zic pt ca n-am Logan :)) Am o Giulia 280 cp/400 nm. Asa ca tot ce pot sa fac e sa incerc sa nu adorm pana cand e liber sa depasesc cazane ca al tau.

    Cat despre 3 stele, pe langa faptul ca sunt doar 3 pt ca nu protejeaza pietonii la impact sau ca nu are alte softuri ca franarea de urgenta, nu zice nimeni ca tre sa te rezumi la Logan. Poti sa iei un hyundai sau un Renault. Daca nu sunt bani, iei unu SH.
    9 3
  • Si chiar daca as avea Logan si as fi depasit, ce ar avea? Fiecare merge in ritmul lui. Si tot as rade de cazane si de soferii lor care se cred Schumacher si mari smecheri doar pt ca au 50-100 de cai in plus fata de un Logan, dar n-au bani sa faca plinul sau sa schimbe o piesa originala (ce v-ati face fara dezmembrari si sarme legate pe sub masina?).
    11 4
  • @Livache
    nu mai minti mai. Ai Giulia tu cum am eu Bugatti.
    Ha ha ha, ce caterinca ai in tine, m-am spart de ras.
    4 9
  • Sa filozofam putin: a detine o masina nu este o obligatie, ci un drept. Insa acest drept vine cu niste obligatii.

    Ceea ce s-a impamantenit cumva in mintea oamenilor este ca fiecare trebuie sa aiba masina, ceea ce este complet gresit. Daca aceasta ar fi logica, atunci pentru permisul de conducere nu ar mai trebui sa se faca scoala si nici sa se dea examen.

    A detine un autoturism implica costuri suplimentare, pe care multi pur si simplu nu si le pot permite, dar nici nu le iau in calcul atunci cand isi cumpara o masina si ajung sa ignore atat intretinerea de baza, cat si reparatii la sistemele de siguranta (directie, frana, iluminat). Iar aici este si problema de empatie sociala, pentru ca multi nu constientizeaza sau nu ii intereseaza ca problemele majore pe care le au masinile neintretinute corespunzator, pot deveni de multe ori adevarate pericole (atat pentru pasageri, cat si pentru ceilalti participanti la trafic).

    In schimb, multi cu cazane pe roti se cred Senna pe sosele, iar apoi apar la stiri, si mai mult - de multe posesorii acestor cazane scapa cu rani usoare, iar altii (pasageri sau alti participanti la trafic) ajung la 2 metri sub pamant sau cu sechele pe viata.

    O alta problema, corect identificata de multi, este prezenta acelor ateliere auto care elibereaza certificate ITP acestor cazane. Aici RAR trebuie sa faca mai mult si sa monitorizeze eliberarea certificatelor de aceste ateliere dubioase. Si sunt sigur ca cei de la RAR le cunosc. Nu sunt sute de astfel de ateliere intr-un oras (exceptand Bucurestiul), cred ca pot fi monitorizate mai bine. Aici este si obligatia noastra, a tuturor, sa semnalam si sa reclamam astfel de cazuri, atunci cand le identificam. Pagina RAR are o astfel de sectiune:
    https://prog.rarom.ro/reclamatii/default.asp - dar din pacate nu stim cum sunt folosite aceste reclamatii de catre RAR. Daca atelierul este mana in mana cu RAR, poate afla toate datele despre tine si te mai trezesti ca ti-ai pus in cap niste racheti dornici sa iti dea o lectie pe viata.

    Nu sunt de acord cu taxe mai mari pentru masinile mai vechi, mai ales daca acestea sunt intretinute corespunzator si nu pun in pericol siguranta rutiera. Nu cred ca asta este solutia. Pe aceeasi logica ar trebui sa creasca impozitele si pe cladirile peste X ani (nu sunt eco - necesita multa energie pentru incalzire, nu au aceleasi materiale rezistente la cutremure etc.).
    13 1
  • @@Livache https://ibb.co/fXn9Vxf Acum arata-mi tu cheile de la bugatti :))
    15 3
  • @@Livache Singura problema pe care o am cu triada SH (acum generalizez, dar tu pari sa demonstrezi destul de bine tipul de oameni care le conduc), e ca va credeti mari smecheri cu niste jafuri pe care le-ati luat pe nimic de la altii care s-au plictisit de ele. Nu sunt toti asa, unii (putini) le aprecieaza fara sa se laude si sa se compare cu cine are Logan. Cum poti macar sa te gandesti sa razi de cineva doar ca ar avea Logan si ca il depasesti tu? Nu uita ca intotdeauna exista un peste mai mare, dar daca tu asa te simti bine, ca il depasesti pe ala cu Loganu', felicitari.
    15 2
  • @Liviu
    tu incerci sa explici cu mult bun simt cocalarului oficial al acestui site. eforturi irosite. nu o scoti la capat niciodata cu @tatraurs, fiindca, pe langa atitudinea lui respingatoare de cocalar, infumurat-agresiva, nici capul nu-l ajuta
    5 0
  • @@Liviu Nu o scot la capat, dar si-a inchis imediat gura cand a vazut poza :)))
    4 0
  • @liviu
    Nu te uita in gura lu' Calingura de la 11:24 ca face misto de tine,cu el te-ai certat.
    1 0
  • Eu sincer am o problema mare de a fi client si de a intretine corect o masina la service. Nu sunt respectat ca si client , este mai rau ca la ITP. (Am avut doar experiente proaste in ultimii 13 ani) Inca una din autov. de care trebuie sa ma ocup este la service inca de la Pastele Catolic(nu este gata). Pe de alta parte , daca este noua si eventual ai leasing, daca nu se respecta contractul & garantia poti face proces penal importiva dealer/service/producator.(singurul avantaj).
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru