RAR: Aproape jumătate dintre mașinile controlate în trafic în 2020 aveau deficienţe tehnice majore

de Paul Cosma
Miercuri, 03.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peste 45% dintre cele 64.096 de vehicule verificate în trafic din punct de vedere tehnic, pe parcursul anului 2020, aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase şi au fost declarate neconforme, potrivit RAR.

Registrul Auto Român a publicat date cu privire la controalele efectuate anul trecut în trafic alături de echipajele de Poliție.

RAR transmite că aproape 30.000 de mașini verificate la nivel național aveau defecțiuni majore. Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la: instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27.7%); emisiile poluante (21.1%); punţi, jante, anvelope şi suspensie (12.9%) şi parbriz, geamuri laterale, lunetă (11.7%). 

Neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 3.92% dintre vehicule şi în 1.51% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie.

Potrivit sursei citate, în urma măsurătorilor efectuate, s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.203 autovehicule.

Inspectorii RAR au depistat în trafic şi vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete. În cazul a 3.274 de vehicule, s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.

Aproximativ 2.5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică - ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2020, au fost aplicate 20.391 de sancţiuni, au fost retrase 16.592 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 147 de vehicule şi 269 de ITP-uri au fost anulate.

RAR subliniază că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece sunt oprite pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni. 

Via Agerpres

Comentarii (19)

  • Anonim
    Arestati cativa de la statiile ITP care dau verificarea pe spaga si sa vezi cum se inputineaza cazanele pe strada .
    28 1
  • sunt unele masini care lasa nori negri de fum in urma lor. alea ar trebui oprite primele.
    27 1
  • Florin Cacîțu
    Foarte bine au facut dar ma oftica o chestie,ar trebui ca statul sa inceapa verificarea fix cu masinile lui,ca sunt de la guverne,servicii secrete,primarii,politie,pompieri,Rebu,Inml s-au chiar de la armata,putin imi pasa,sa le vedem si noi cat polueaza,cum franeaza,cum stau cu directia.Statul sa se controleze singur,sa isi dea tot singur amenda iar apoi sa se laude cu cati bani a ridicat bugetul statului din amenzile incasate:)PS Cand vor interzice masinile sub o anumita norma de poluare,sper sa nu mai existe in lege paragraful" cu exceptia",adica sa fie cinstit si el macar o data.
    21 1
  • Sigur nu erau posesori de Dacia Logan cumparata noua, ci de aia cu masini "PREMIUM" SH, care sunt FULL DE FULL.
    22 8
  • inexorabil
    Bineînţeles, în raiul europeist, ăla “educat”, “avansat” şi “infailibil” (eh, să nu omit esenţialul: şî dă Dreaptaaa), nu sunt nicicum de identificat asemenea racile ortodoxist-comunist-ruse. În veci de veci nu…Puşchea pe limbă!

    “Sunt oprite pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni”…Wow, intuiţia funcţionarilor este anume prevăzută în Constituţie? Dar eficienţa s-a dovedit doar în 45 % dintre cazuri! În celelalte 55 %, cum s-au scuzat domnii? Adică să-şi justifice acest concept judiciar perfect original al zilelor noastre profund emolare (şi din cauza căruia mulţi nevinovaţi au înfundat puşcăriile, condamnaţi de o justiţie-remorcă a Sistemului), recte “suspiciunea rezonabilă”…Ah, da, tu, cel oprit…degeaba, nu le poţi reproşa nimic, că doar nu este în vigoare criteriul fiziognomonic (adică au voie băieţii să-ţi adreseze orice fel de uitătură, care, la urma urmei, provine din bagajul/arsenalul “profesional”).
    Consider inadmisibilă invocarea “legii” şi a “datoriei noastre, de organ abilitat” de a controla “oricum” sau, sanchi, “preventiv”, astfel aducându-se atingere drepturilor şi libertăţilor fundamentale. Da, fraţilor, sunt “sensibil ca o mimoză’’ – cui nu-i convine???
    Aşadar, termenul “susceptibil” este nefericit ales…Trebuie mizat numai pe sintagma “defecţiuni evidente pentru orice ochi şi din orice unghi le-ai privi”.

    PS. Sub prea idolatrizata “uniformă” se ascunde nu ştiinţa, nu raţiunea, nu autoritatea, nu solemnitatea şi nici măcar respectul, ci pur şi simplu…omul (era să zic: burduhanul). De aceea, eu, unul, nu voi fi niciodată tentat de a aparţine trup şi suflet aparatului de stat. Doar dacă aş fi fost cyborg şi dacă poate fi conceput vreun sentiment într-o asemenea ipostază.

    PPS. Aşa, ca o paranteză, cu excepţia viciilor pe care, în mod atât definitoriu, cât şi inevitabil, le poate facilita (şi într-un grad mai mult sau mai puţin voluntar), astăzi libertarianismul corespunde fidel portretului meu politic…Dacă AfD ar reprezenta sau nu terminusul aşteptărilor mele ideologice, rămâne de constatat…pe viu, în pofida simpatiei mele preliminare…
    În atare condiţii, conservatorismul nu-mi mai pare suficient…Başca nici consecvent! – a se vedea e-deviaţia toryismului englez.

    PPPS (sic!). @Anonim, nu-i aşa că, din greşeală, poţi apăsa “n” în loc de “m” (că doar sunt taste vecine) ? Sigur, i se poate întâmpla oricui, dar, la verificarea finală a textului (înainte de postare), nu te zgârie nimic pe retină?
    10 20
  • Corect,se stie ca Loganului nu-i cad rotile dupa ce trece de 50 000km sau se dezmembreaza la o franare mai energica din cauza ruginei sau ca i se aprind semnalizatoarele spate odata cu stopurile atunci cand calci frana,e un tanc romano-frantuzesc,cea mai buna masina,mai alea daca e 1.4 rup asfaltu'.Lasa fraierii care si-au luat masini ok second,tu bucura-te de Loganul tau frumos ca viata e lunga.
    12 18
  • @inexorabil
    Ai si tu dreptate in legatura cu "suspiciunea" celor de la RAR.
    Dar nu ti se pare normal, totusi, ca eu, care am masina noua (desi sanse minime sa am vreo defectiune (majora)), cu itp-ul facut pe bune, sa pot sa circul fara sa fiu oprit aiurea si fara sa pierd timpul degeaba, deoarece cineva vrea sa imi verifice masina?

    Apropo de ortodoxie, daca 2 fete ti-ar spune ca sunt calugarite... pe care ai crede-o... pe cea cu tatuaj sau pe cea fara tatuaj?
    Aici nu e vorba de a-i judeca pe tatuati, ci de respectarea canoanelor bisericesti.
    5 5
  • Vorbesti doar din fantezia si frustrarea ta.
    Du-te si vezi Loganuri cu sute de mii de km si apoi mai vorbim.
    Si oricum eu am masina din grupul VAG, cumparata de noua.
    Eu vorbesc aici doar de logica.

    Daca sunt asa bune cazanurile PREMIUM SH, de ce la flote iau masini noi, Dacia, Skoda, Ford ... si nu iau Bmw, Audi sau Mercedes SH de aceiasi bani?
    Carui agent de vanzari nu i-ar placea un seria 7 de 25k euro, ca impresioneaza gagica, decat Skoda de la firma?

    Dar economistii de la firma stiu ca ar baga firma in faliment... tocmai ca si alea au costuri de intretinere enorme.

    Si ia mai documenteaza-te so vezi cate Nemtoaice cu mai putin de 50k km au o multime de probleme.

    Si oricum, eu DACII NOI (ca asa am spus, noi, nu de 15 ani) chiar nu am vazit sa ma afume in trafic sau sa nu li se vada a 3-a lumina de stop sau semnalizarea.
    Insa nemtoaice la care li s-au ars ledurile de la stopuri, de se vad lampile de stop cu punctulete neluminate, am vazit multe.
    13 4
  • Nemtoaicele sunt niste cazaturi,iti dau dreptate aici,dar nici Renaultul romanesc low cost n-o duce mai bine.
    https://www.economica.net/dacia-logan-pe-ultimul-loc-in-clasamentul-fiabilita-ii-tuv-urmat-de-duster-i-sandero_183605.html
    6 5
  • Nu am spus ca Daciile is perfecte.
    Am zis ca noi au sanse mai mici decat sh straine.
    In plus se stie cat sunt de "corecti" sunt nemtii cand vine vorba de straini.
    Doar sunt interesati sa denigreze marcile externe germaniei, ca sa nu le ia felia de masini, mai ales ca Dacia s-a vandit bine in Germania si in plus sa aiba puata de desfacere pentru secondurile iesite din leasing.

    Mai mult, industria auto a germaniei e cea mai importanta pentru ei. Ca altceva ce se mai cumpara de la nemti? Carnati?

    Bine ca Tuv nu a vazut Chipul de la Dieselurile VW.
    15 2
  • LUCCI LUCIANO
    Pe alea cu volanul pe partea gresita le contabilizam la ,,masini bune'' sau cum....?
    18 0
  • Nu efectul, ci cauza trebuie inlaturata intai! Ridicate licentele de a mai efectua ITP-ul service-urilor respective si apoi mai vedem!
    5 0
  • Alex D.
    @Inexorabil Ai vazut cate fumigene sunt doar la un control marunt care nu acopera cea mai mare parte din masini. Cand am spus ca sunt multe fumigene si trebuie ceva facut, m-ai acuzat de intoarcere la comunism. Problema e cat se poate de reala cu aceste fumigene care te obliga sa pui pe recirculare de cate ori stai in spatele lor. Sa nu mi-o iei in nume de rau, era doar o observatie legat de o discutie anterioara.
    4 0
  • mircea badea
    de ce guvernul si presedintele "di dreapta" permite spaga la itp? pt ca sunt securisti defapt? le vine si lor partea?
    8 3
  • inexorabil
    @AlexD, unu la mână, nu te pot acuza de o…utopie.
    Doi la mână: mă bucur că ai o memorie bună! Apreciez astfel de oameni.
    Trei la mână: de fapt, nu sunt defel de acord cu denunţul (ca să nu pronunţ mai infamul cuvânt “turnătoria”). Indiferent cât de întemeiat şi de util civic ar părea (nota bene: la unison!).

    La urma urmei, este exclusiv sarcina “organelor abilitate” să depisteze în trafic şi să imobilizeze hârburile realmente insuportabile (d.p.d.v. olfactiv). Care, într-adevăr, constituie o problemă deloc pretabilă la neglijare! – nu admit nicio dezbatere în acest sens, adevărul care se desprinde dintr-o asemenea conjunctură fiind inechivoc; eu condamn cu totul altceva, ţi-ai dat seama ce şi de ce…Mai ales la cât insistăm cu toţii pe temă (de altfel, înseamnă o adevărată psihoză a zilelor noastre).

    @mircea, poate că n-ai asistat la operaţia de împachetare (zilnică!) a baloţilor de bani (de) la RAR (faţă de care ceea ce se întâmplă la ITP este apă de ploaie). Atunci când se face omologarea pentru înmatriculare. Caz în care culturismului ideologic (cum că Dreapta, cum că Stânga) i se dezumflă automat muşchii discursivi (preventiv, pentru superficiali: ha-ha, nu se referă la discurs). Preferând să profite din plin şi (cum altfel) pe şest…De! poveşti captivante, nemuritoare (încă de mare succes la prostimea planetară) despre “imparţialitatea”, “autoritatea” şi “neprihănirea” Statului (implicit, aceleaşi lucruri sunt valabile pentru fiecare diviziune a sa în parte – această individualizare/delimitare se poate constata cel mai concludent la americani: corupţia din CIA, corupţia din Departamentul de Justiţie, corupţia din Departamentul de Stat, corupţia din Pentagon ş.a.m.d.).
    Credeţi-mă: indiferent de intensitatea unei crize economice (reală sau simulată), bani pentru “pensii speciale” şi alte privilegii “la nivel înalt” se vor găsi ÎNTOTDEAUNA. Nu contează că neapărat în detrimentul unor categorii/obiective/priorităţi sociale. Se vor găsi…Punct!
    7 2
  • Cel mai mare pericol pe sosele sunt analfabetii care au luat permisele la ”scoala” de permise dinSV,AG,BR si cate or mai fi,”soferii” cu pistolul in torpedou,bolnavii psihici dovediti cu acte,iesiti la pensie pe nebuneala,dar cu permisul in buzunar! V-am mai zis,incepatorii prin unele tari,nu au voie sa conduca in primul an,masini mai puternice de 100 cp,,uneori chiar si pe intuneric.Locul 2,infrastructura,semnalizarile,latimea soselelor,nr de benzi pentru traficul actual care nu mai e acelasi cand circula o ”buceaga”,un Trabant si-o Dacie,,cu 50-80 km la ora.
    8 0
  • Seriff
    Cel mai mare pericol sunt drumurile, sunt mega praf, iti rupi masina in gropi, platim taxe degeaba, la ce sa investesti o gramada de bani intr-o masina scumpa, ca sa o nenorocesti pe drumurile astea? Dar celor de la RAR le convine ca daca am avea drumuri bune nu ar mai putea sa rupa cu amenzile.
    8 0
  • Seriff
    Ideea este ca nu sunt impotriva masinilor electrice, nu au decat sa existe, cine le vrea sa le cumpere, dar cand vin unii si interzic restul masinilor, atunci da este o problema.
    8 0
  • La ce drumuri de kkt avem cum sa nu aiba masina probleme la suspensie ? Anual schimb brate si bielete. Masina a rezistat 10 ani in Germania cu alea originale, iar aici pun Lemofrder si dupa un an pica.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru