Uniunea Europeană a transmis recent că dorește ca sectorul vehiculelor cu emisii zero să înregistreze o scădere de de cel puțin 55% a emisiilor până în 2030, în comparație cu nivelul din 1990.
Asta ar însemna că la nivel european ar trebui să avem 30 de milioane de mașini electrice în 2030, de la 615.000 de exemplare înregistrate la sfârșitul lui 2019, conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.
Vorbim așadar despre un obiectiv extrem de ambițios și o provocare pe măsură. Pornind de la această premisă, a fost estimat și bugetul de investiții care să ducă planul UE la bun sfârșit.
Potrivit unui raport întocmit de Eurelectric, organizația care reprezintă interesele industriei de energie electrică la nivel european, și de compania de consultanță EY, Uniunea Europeană trebuie să investească 80 de miliarde de euro în infrastructura de încărcare a mașinilor electrice.
Raportul arată că UE trebuie să pună la dispoziție cel puțin 3 milioane de puncte de încărcare în 2030 (față de 250.000 publice în prezent).
Eurelectric a cerut autorităților europene să introducă anumite norme prin care producătorii auto să fie “forțați” să vândă mașini electrice.
Via Reuters
Uniunea Europeană a transmis recent că dorește ca sectorul vehiculelor cu emisii zero să înregistreze o creștere de cel puțin 55% până în 2030
Textul original spune:
Uniunea Europeană a transmis recent că dorește ca sectorul vehiculelor cu emisii zero trebuie sa atinga 30 milioane de masini, sau mai mult, pana in 2030 ca parte a eforturilor sale de a reduce nivelul emisiilor cu cel putin 55% fata de cel corespunzator anului 1990.
Deci nu sectorul de electrice trebuie sa creasca cu 55% ci nivelul emisiilor este de dorit sa scada cu 55%
Mă rog, cine a ajuns la această concluzie “profesionistă” ? Eurelectric, alias “organizația care reprezintă interesele industriei de energie electrică la nivel european”.
Aşadar, aceşti “capitalişti” ori nu dispun de fondurile estimate (dar pretind să le obţină, cum necum, din piatră seacă), ori visează la ditamai pomana de stat, başca promiţătoare de profituri babane (ca în secvenţa aceea din filmul “Red Heat”, în care traficantul dorea şi drogurile de achiziţionat, dar să rămână şi cu banii de schimb).
Ce perversiune fără seamăn…Anume ca o efervescenţă de sifon (recte “poluarea auto”) să fie ridicată silnic la rangul de “prioritate socială” sau chiar de “extremă urgenţă” (?!?).
Gata, m-am lămurit definitiv şi irevocabil asupra “principiilor, valorilor şi standardelor democraţiei occidentale”. Or fi fost sinonime cu boom-ul anilor ’60-’80, dar…”a fost odată ca-n poveşti, a fost ca niciodată”. Adică nu se vor mai repeta vreodată!!! Acum, Marea Minciună (alimentată, neîntrerupt, din tenebre…) s-a acoperit, fără nicio jenă, cu mantia “Marelui Adevăr” (desigur, care se vrea “revelator”), iar toţii nesăbuiţii şi credulii din poporul Global se aruncă pe burtă în faţa ei, răcnind reverenţios “Allāhu ʾakbar” (căci aceasta se preconizează a fi limba “oficială” a Europei metisate, pardon, avansate).
Problema e distributia inegala a aceasteia. Mai precis zone ale globului care o acceseaza dificil sau deloc, altele care nu au ce face cu ea. Si ghici unde exista exces?
@radu
sunt cam de aceeasi parere cu tine. Dar pe termen lung. Pentru ca hidrogenul se obtine cel mai usor prin hidroliza si la general prin consum de energie electrica parca tot nu devine cel mai curat combustibil
Ca si la energie electrica si in cazul hidrogenului ramane problema distributiei si, mai ales, a stocarii. Mie personal mie frica si de o bricheta.
pffff.....ridicati(mi) repede un esafod.
Prin dezvoltarea bateriilor tot mai comprimate, e clar ca pe segmentul pasageri raman doar BEV- uri
De la producţie hidrogen, transport, depozitare, alimentare, generare curent, generare mişcare - tot procesul are un randament mult inferior
producerii de energie şi înmagazinare în baterie şi generare curent, mişcare
Doar în cazul unui exces considerabil de energie se poate trece la hidrogen, dar când se obţine de 3 ori mai ieftin din gaz metan şi abur (ca 95% din producţia de azi de hidrogen).... total poluant.... ...
Deci nu sunt speranţe prea bune despre hidrogen şi să mai fie şi verde pe deasupra.
Mda
Şi ne mai întrebăm de ce e crescută Tesla pe bursă, sau de ce Musk a devenit cel mai bogat om din lume
Si sa mai adaug un alt aspect, deocamdata neluat prea mult in considerare. Care vor fi costurile de schimbare a bateriilor cand acestea se vor degrada si nu vor mai furniza energia necesara (ex. autonomia scade de la 400 km la 100 km)? Exemplul telefoanelor este cel mai simplu: daca bateria se duce, mai bine iti cumperi alt telefon, deoarece costurile de schimbare a unei baterii sunt prea mari. Oare la masinile electrice cum se va proceda?
Vezi:
https://floteauto.ro/romania-are-cea-mai-redusa-densitate-a-benzinariilor/
Evident ca trebuie extinsa reteaua statiilor electrice din U.E. cat mai rapid pentru a putea creste natural vanzarea masiniloe electrice.
Stim cu totii ca reteaua electrica rapida de incarcare IONITY s-a oprit la granitele Romaniei (mai precis in Ungaria)....
Poate ca ....meritam si noi mai mult...?!
Si acum ne amintim cum Slovenia deschidea prima statie electrica Supercharger TESLA in anul 2014, Croatia si Polonia in anul 2015 samd..
Reiau :
1) bateriile de la maşini auto nu au nicio legătură cu cele de la telefon
Bateriile auto duc 10-20 de ani cu degradare de doar 10% (Tesla, nu Nissan)
Duc sigur 600.000 km se ştie deja...
vor să scoată cele care duc 1 milion de km, deci minim 50 de ani pentru taxi şi clar peste 100 de ani restul oamenilor, cu maşina proprietate personală
2) bateriile apoi se pot folosi (chiar şi aşa cu 10-20% degradare) încă 10-20 de ani !!!
Un powerwall are 7 kw dar o baterie auto Tesla minim 50 kw.... deci bateria auto poate fi degradată şi 50% că tot mai are 20 kw cu mult peste ăia 7 kw cu care vine Tesla powerwall nou !!
3) există deja fabrică în SUA care reciclează 90-95% din bateriile auto
Se vrea a fi constuită una şi în Europa, în Germania mai exact
4) deci bateriile nu sunt poluante decât la manufacturarea lor dar în rest foarte puţin spre deloc
Apoi chiar la manufacturarea lor, litiu este unul din cele mai răspândite elemente de pe pământ, dacă nu, ca metal, cel mai răspandit şi la obţinerea lui se face cu evaporarea de săruri etc oricum NIMIC GEN cianuri că nu e aur
Aşa că lasă ne cu minciunele tale.
PS
La 1 miliard de maşini TERMICE în lume care în fiecare an trebuie să schimbe ULEIUL DE MOTOR, litri şi litri pentru fiecare maşină AN DE AN, ulei foarte poluant !!!
Vorbim de MILIARDE şi miliarde de litri de ulei de motor care nu se poate recicla an de an, pentru maşini termice !
Şi nici nu am început argumentul combustibilului fosil !
Ok?
Vor avea cea mai rapida extindere a infrastructurii si probabil solutia va fi adoptata la nivel de UE si SEE.