În 2017, în cadrul uzinei Dacia de la Mioveni s-au produs 313.883 de vehicule, cu 2% mai puțin comparativ cu 2016 (320.457 de exemplare). În această perioadă, uzina de la Mioveni a produs și 45.036 de SKD-uri (caroserii semi asamblate pentru Algeria), față de cele 42.193 de SKD-uri fabricate în 2016.
În cele 12 luni ale anului trecut, uzina de la Mioveni a produs 205.565 de exemplare Duster, 40.837 de unități Sandero și 34.935 de exemplare Logan MCV. De asemenea, în 2017, fabrica Dacia de la Mioveni a asamblat 32.546 de unități Logan.
În luna decembrie a anului trecut, românii au produs în cadrul uzinei din Mioveni doar 21.093 de autovehicule. Dacia Duster a fost asamblat în 18.077 de exemplare, Dacia Sandero a fost produs în 1.262 de unități și doar 625 de exemplare Logan MCV au părăsit poarta fabricii.
În 2016, uzina de la Mioveni asamblase 190.825 de unități Duster, 51.778 de exemplare Sandero, 40.480 de unități Logan MCV și 37.014 exemplare Dacia Logan.
Via | ACAROM
PS la Logan I sedanul era total diferit fata de MCV care era un fel de utiitara mult mai spatioasa si cu 2 usi spate cu deschidere in lataral, insa odata cu trecerea la break-ul clasic cu hayon nu se mai justifica diferenta uriasa de pret intre cele 2 variante de caroserie... lasati lacomia bai parizienilor!!!!
Cu MCV ai dreptate!
In tarile estice sedanul se vinde mai bine ca hb-ul pentru ca o familie are in general o masina. In vest o familie din clasa medie are 2-3: 2 de oras-naveta si 1 pentru concedii.
E normal ca daca cererea spre un tip de caroserie e mai mare pe o piata, preturile acelui tip de caroserie sa fie mai mari. E legea cererii si a ofertei. Nu e nicio jecmaneala frantuzeasca... La noi breakurile nu s-au vandut bine niciodata, nici pe vremea Daciei 1310, chiar daca un break e mai practic si decat sedanul si mai ales decat hb-ul.
nu comparam preturi ci variante de caroserie... toata lumea e de acord ca break-ul e varianta cea mai practica de caroserie... iar @ Andy aduce argumente contra hb... insa cum nu toata lumea e atrasa de break-uri atunci Skoda a gasit varianta ideala si anume forma de sedan disimulata intr-un hatch
@Andy
o fi si cum zici tu cu exceptia pretului de 950 euro pt o masina ieftina care reprezinta undeva la 10-15% din pretul masinii... enorm! am adus argumentul unui Ford Focus cu diferenta de 250 euro...iar acolo masina e mai scumpa, implicit costuri de fabricatie mai mari
lucrezi cumva pt DACIA/ RENAULT?
nu inteleg logica expresiei ”E normal ca daca cererea spre un tip de caroserie e mai mare pe o piata, preturile acelui tip de caroserie sa fie mai mari” in cotextul discutiei... pai MCV-ul nu s-a vandut mai bine ca sedanul mereu iar diferenta de pret a fost tot de un miar
Am înțeles ce vrei sa spui, dar iți dau exemplu de la Octavia 3 (la Rapid nu știu dimensiunile), hayonul este foarte lung, eu am 1,84 si pot sa mă agat de bareta ca sa-l închid, o persoana la 1,65 va avea dificultăți (exista varianta sa-l închizi apăsând pe un buton dar costa)
O alta problema este iarna, daca-l îl lași un minut deschis cei din interior vor suferi de frig. Personal daca ar fi sa aleg un break as prefera tipul vechiului MCV de la Dacia, chiar daca este o furgoneta la baza
Și de dragul exactității, hai să zicem că la Logan Laureate diferența e de 880 de euro între sedan și MCV. Nu de alta, dar sunt prea mulți amatori de sh care-și aruncă pe aici părerile personale greșite înainte de a da un ochi pe site-ul Dacia să verifice.
Și dacă ar face-o, ar constata de exemplu că Loganul e mai ieftin în aceeași variantă de echipare decât Sandero. Ups, dar ăsta nu mai e motiv de cârcoteală, culmea, despre bani la cele mai accesibile mașini.
Regret ca am luat-o, e mai practic break-ul sau chiar hatch-ul.
De dragul exactitatii, risc sa devin pisalog si revin cu urmatoarele:
Dacia Logan 1.0 benzina, SCe, 75 CP Acces - 6950 euro
Dacia Sandero 1.0 benzina, SCe, 75 CP Acces - 7150 euro
Sacial Logan MCV 1.0 benzina, SCe, 75 CP Acces - 7900 euro
Renault Megane 1.6 benzina, SCe, 115 CP Life - 14 700 euro
Renault Megane Sedan 1.6 benzina, SCe, 115 CP Life - 14 800 euro
Renault Megane Estate 1.6 benzina, SCe, 115 CP Life - 15 500 euro
Ford Focus 1.0 benzina turbo, 100 CP Trend - 16 000 euro
Ford Focus 4 usi (sedan) 1.0 benzina turbo, 100 CP, Trend - 16 250 euro
Ford Focus Wagon 1.0 benzina turbo, 100 CP Trend - 16 500 euro
In gama premium, constructori precum Audi, BMW sau Merceds cer aproximativ 1500 euro suplimentar pt un break fata de varianta sedan.
Daca vi se pare ca 950 euro sau chiar 880 euro, ca tot voia cineva mai sus sa fie exact in cifre, e o diferenta normala pt un automobil care este ieftin prin definitie inseamna ca ori sunteti angajati Renault ori aveti salarii de 2000 euro pe luna si nu va uitati la bani. Numai ga gama Dacia este pt cei cu remuneratii de 500 euro nu pt voi... faceti ce vreti cu banii vostri baieti!...
Regret ca am luat-o, e mai practic break-ul sau chiar hatch-ul.
De dragul exactitatii, risc sa devin pisalog si revin cu urmatoarele:
Dacia Logan 1.0 benzina, SCe, 75 CP Acces - 6950 euro
Dacia Sandero 1.0 benzina, SCe, 75 CP Acces - 7150 euro
Sacial Logan MCV 1.0 benzina, SCe, 75 CP Acces - 7900 euro
Renault Megane 1.6 benzina, SCe, 115 CP Life - 14 700 euro
Renault Megane Sedan 1.6 benzina, SCe, 115 CP Life - 14 800 euro
Renault Megane Estate 1.6 benzina, SCe, 115 CP Life - 15 500 euro
Ford Focus 1.0 benzina turbo, 100 CP Trend - 16 000 euro
Ford Focus 4 usi (sedan) 1.0 benzina turbo, 100 CP, Trend - 16 250 euro
Ford Focus Wagon 1.0 benzina turbo, 100 CP Trend - 16 500 euro
In gama premium, constructori precum Audi, BMW sau Merceds cer aproximativ 1500 euro suplimentar pt un break fata de varianta sedan.
Daca vi se pare ca 950 euro sau chiar 880 euro, ca tot voia cineva mai sus sa fie exact in cifre, e o diferenta normala pt un automobil care este ieftin prin definitie inseamna ca ori sunteti angajati Renault ori aveti salarii de 2000 euro pe luna si nu va uitati la bani. Numai ga gama Dacia este pt cei cu remuneratii de 500 euro nu pt voi... faceti ce vreti cu banii vostri baieti!...
In plus sa speram ca se vor rezolva si problemele mici si enervante ale lui 0.9 TCe si a cutiei de viteze Easy-R, mai ales in combinatie cu 0.9 TCe.
@daciana, problema deschiderii portbagajului e o problema tipoca pentru astfel de caroserie. Nu ai analizat treaba asta inainte sa cumperi? Oricum nu mai conteaza. Bucura-te de masina.
Dacia Logan 0.9 Laureate, diferență sedan - MCV 880 EUR
Dacia Logan 0.9 Prestige, diferență sedan - MCV 880 EUR
Versiunea Access ...ei bine acolo diferența e mai mare, de 950 de euro.
Însă din nou problema e modul de abordare....la Logan sedan Access s-a încercat atingerea unui preț cât mai mic prin tăierea drastică a dotărilor, este pur și simplu cea mai ieftină mașină din gamă.
Așa că nu e MCV-ul mai scump, ci sedanul Access e mai ieftin..... ca să nu mai întreb câtă lume cumpără versiunea asta super spartană de Logan, că tot ne comparăm cu mașini cu cel puțin 50% mai scumpe
Dar așa e românul, caută cea mai mare diferență și zice că e mai scump MCV-ul, când de fapt e mai ieftin sedanul, inclusiv față de Sandero. Ultima dovadă, să găsești nod în papură unui sedan cu portbagaj generos că nu e făcut să care țevi!
Ai cumva impresia ca Renault-ul vinde Logan sedan in pierdere? te inseli, doar ca MCV-ul il vand cu un profit mult mai mare!!!
Sa ceri intre 830-950 euro pe o caroserie break desi toti ceilati cer mai putin, cu exceptia celor premium, e ca si cum Toyota ar cere mai multi bani decat Mercedes pt asta!
Inca nu a raspuns nimeni daca e angajat Renault
PS cea mai ieftina varianta de caroserie e prima proiectata, de obicei si cea mai vanduta (la Dacia e o exceptie legata de vanzari). Regula e valabila pt sedan la Dacia si pt hatch la celelete marci... de aia vi se pare mult prea ieftin sedanul Logan, insa pretul corect ar fi cel mult cel practicat de Ford cu diferenta de 250 euro de la o varianta de caroserie la alta
Renault nu e societate de binefacere pentru românii care vor mașini care să taie lemne, să bată cuie...etc., pe 3 lei găuriți. Și să aibă 10 airbaguri (funcționale?), 7 stele euroncap și 200 de cai morți în grajd.
Și nu, nu trebuie să fii angajat Renault ca să sesizezi ridicolul unei comparații între Loganul chel de 7.000 și Focusul care pleacă de la 15.450 de euro.
Eu zic sa încheiem subiectul, eu o sa imi plimb Loganu” iar tu Diamond Star-ul... nu de alta dar vede Ford cum merge treaba si o sa ceara 1500 pistari suplimentar pe Wagonu! lor...