Eliminarea timbrului de mediu a fost aspru criticată de Dacia, care avertiza că este posibil ca numărul mașinilor second-hand să crească într-un ritm accelerat.
După publicarea datelor pentru luna februarie, aceste temeri s-au mai temperat după o creștere consistentă a înmatriculărilor de mașini noi, însă Direcția Regim Permise Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DPCIV) a publicat în această săptămână datele de înmatriculări pentru luna martie, iar situația nu este deloc una atât de bună.
Astfel, în a treia lună a anului, românii au înmatriculat 6.915 de mașini noi, în creștere cu 5% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În ansamblu, în primele 3 luni ale anului au fost înmatriculate 22.276 de mașini noi, în creștere cu 27% față de primul trimestru al anului trecut. Această creștere este una consistentă, însă merită menționat că vânzările Dacia pe piața din România au scăzut în lună martie cu aproape 20%, la numai 1.557 de unități.
Pe de altă parte, românii sunt mult mai atrași să cumpere mașini second-hand. Astfel, datele DRPCIV arată că, în primele 3 luni ale anului, românii au înmatriculat 128.123 de mașini second-hand, de două ori mai multe decât în perioada ianuarie - martie 2016, când s-au înmatriculat aproape 65.000 de mașini. Cu alte cuvinte, la fiecare mașină nouă înmatriculată în primele 3 luni ale anului s-au înmatriculat 5.75 de mașini second-hand, în condițiile în care anul trecut raportul era de 1:3.Pe piața SH, Volkswagen rămâne în continuare lider cu 34.489 de unități și o creștere de 47%, iar germanii sunt urmați de Opel (16.103 unități, +51%) și Ford (12.721 unități, +69%).
Via DRPCIV, InCont
Ce troace am văzut iarăşi in vama ieri! Îmi aduc aminte de anii 90
De curiozitate, UNDE vor fi parcate, la sfarsitul anului, cele 150 000 de masini suplimentare?
Incerc un raspuns cu cateva optiuni:
- pe drumuri, in paralel cu trotuarele ocupate deja de masini, de ambele parti. Astfel, strazile cu 2 benzi pe sens vor fi alei cu o banda, iar trecerea intr-un sens sau altul se va negocia de catre soferi. (situatia este deja prezenta in nenumarate locuri din oras)
- pe toate spatiile "verzi" disponibile intre blocuri.
- pe liniile de tramvai in constructive.
- sub poduri.
- la intrarea in parcuri, in fiecare piata sau intersectie,
- in toate parcarile de benzinarii, de mall-uri sau hipermagazine (sunt deja magazine unde un sfert din locuri sunt ocupate permanent de riverani)
Iar in timpul acesta, primariile vor continua sa dea autorizatii de constructii pentru blocuri cu 50 de apartamente si 20 de locuri de parcare.
Domnii de la Dacia, de la care a pornit și taxa auto, cu toate cele șapte variante, vor ca românii să cumpere 300.000 mașini noi și 50.000 uzate, dar nu se poate, ăsta este nivelul, să propună desființarea pieței de second-hand.
Pentru producători sau dealeri? Că vânzările de mașini noi au crescut cu aproape o treime fără rabla, care întârzie ca de obicei.
Adică e rău că se vând combustibili la noi, că se cumpără piese, că se prestează mai multe servicii de reparație, că se încasează impozite, RCA, vignete?
Câte din mașinile astea au fost ținute pe BG, poluând aici și plătind peste Dunăre, iar acum doar intră în legalitate? Și oare câte din mașinile astea, sh, e adevărat, înlocuiesc mașini și mai vechi? Sau cifrele astea sunt ascunse intenționat, ca să pară situația mai ”rea” decât este?
Mi-e greață de retorica asta mizeră (”ne sufocă rablele”) lansată de APIA și Moliceanu ca să legitimeze taxa aia mârșavă: toți au drepturi egale, nu doar cei ce deja au mașină sau doar cei ce-și permit una nouă. Atâta își permite omul, aia cumpără. Hai să avem grijă mai bine să treacă ITP-ul corect și să mai facem naibii ceva parcări, poate și câte-o centură sau autostradă, nu să punem alte taxe.
Ingrijorator pt. siguranta in trafic. Daca SH-urile aduse ar fi puse la punct si cu revizia la zi, nu ar mai avea nimeni nici o problema cu ele. Dar 95% din SH-uri sunt cotoarbe numai bune de dus la casat.
secretul sta in masinile grupului volkswagen. schimb pompe si injectoare de 2.0 tdi intr-o veselie....
felicit toti romanii care isi aduc passaturi 2.0 tdi, a6 2.0 tdi, golfuri 2.0 tdi :))
daca o tin astia cu taxa asa, in 2 ani imi fac si parc de dezmembrari.
sa nu va luati japoneze sau hdi-uri, ca multi dintre noi iar o sa ajungem sa muncim pentru ziua de maine.
Vreau litrul de benzina si motorina minimum la 7 lei,vreau taxa si acolo din nou.
Sa facem drumuri, pe care sa mearga doar bmw uri si mertzane noi! Inmatriculate toate in BG!
@Kap - greseti grav in ceea ce spui! Sper sa intelegi mai tarziu de ce.
@Scorpionul.negru ti-a raspuns foarte bine, chiar nu inteleg de ce are atatea voturi negative, iar tu pozitive??!! Sa fie oare din cauza ca majoritatea romanilor gandesc ca tine Kap?
Parerea mea este ca trebuie sa se dea o lege care sa te oblige sa casezi masinile mai vechi de 15 ani, avand in vedere ca toate semnele sunt: electric, hibrid, hibrid plug-in, emisii putine!
Scorpionul să citească mai bine să vadă că am scris de ITP, că fără controale și mașinile luate de noi pot ajunge jafuri în câțiva ani. Deci hai să nu mai încercăm să acoperim mizeria necurățată de RAR și de Poliție și să încercăm să o ”rezolvăm” restricționând pe cei ce nu-și permit mașini noi. Poate s-a-nțeles unde trebuie că dacă astea sunt veniturile, asta își cumpără oamenii și tot le aduc, pe BG sau nu.
Iar când o să crească venitul mediu poate o să mai scadă și vechimea parcului auto, altfel ne amăgim degeaba: astea-s veniturile, asta-i educația....
Unii vor să bage pe gât tuturor electrice sau hibride......într-o țară cu un venit mediu cât o rată a unui vestic.
Oricum, ingrijorarile statale sunt destul de ciudate. Adica se asteapta sa creasca inmatricularile masinilor noi, in conditiile in care veniturile medii nu permit asta, dar fara o masina nu ai sanse de supravietuire in majoritatea domeniilor. De exemplu un pret sub 10.000-13.000 euro, evident ca o sa optezi pentru o masina buna cu dotari, vs o rata la o masina noua low cost fara nicio dotare.
În care țări din Vest există legi prin care ești obligat să casezi mașini mai vechi de 15 ani? Știi foarte bine că la noi problema este itp-ul, dacă o mașină este pusă la punct tehnic, adică frânare, suspensie, anvelope, iar estetic nu este gaurita de rugină, care ar fi problema? Nu sunt bani de mașini noi bune, dotate, sigure, nu vrea toată lumea Logan sau Peugeot 301.
@dan_grc
ITP-ul e foarte basic. Ar trebui sa fie un mecanic/electrician care sa verifice partea mecanica/electrica mai atent, nu doar "are noxe/n-are noxe". Am vazut o fiesta mk6 (2002-2008) careia i-a explodat un cauciuc pe autostrada si era sa ma acroseze, eu avand 110km/k, iar fiesta mergea probabil cu 130km/h.
Intrebarea mea: cine a verificat ultima data starea anvelopelor la acea masina? Proprietarul daca stia ca NU ARE BANI de gume noi, de ce rula cu asemenea viteza? La 130km/h cat consuma?
Vreau sa ajung la faptul ca nu exista nici un echilibru intre banii si pretentii - fix ceea ce invoca unii pe aici!
Avem f multe de schimbat, trebuie sa ne indreptam mai mult spre calitate decat spre epatare!
Numai la noi este posibil un astfel de paradox: să percepi date oficiale conform cărora economia naţională cunoaşte “cea mai mare creştere din Europa” şi să te uiţi apoi în propriul buzunar, ca să constaţi cu uimire că pe hârtie este scris ceva şi viaţa concretă îţi arată altceva…
Tu eşti – şi încă în mod constant, după firea ta – onest, calificat, competent, harnic, conştiincios, eficient, poate chiar revoluţionar…dar, ce să vezi?, “n-ai noroc” de un salariu pe măsură. N-ai, tati, pentru că, prin votul tău de bună credinţă, fără să realizezi, ţi-ai dat acceptul ca ţara asta extrem de bogată să încapă pe mâini străine din cauza unor politicieni-marionete, care s-au ales şi ei “măcar” cu caimacul laptelui muls de la vaca fără coarne Românica şi trecut frumuşel peste hotare…Pe de altă parte, “lupta anticorupţie” trâmbiţează toată ziua faptul haios că prinde fluturi un pic pătaţi cu trafic de influenţă şi cu amărâta de mită, în timp ce rădaştele care au pus efectiv economia în genunchi se vor înfrupta bine mersi pentru decenii la rând de acum încolo, nederanjate decât cu cel mult o întrebare-două (oricum, fără vreun efect), în condiţii confortabile şi măgulitoare, eventual la o cafea cu gâzuliţele de procurori “muscle heads” (cine ştie? n-ar fi exclus să ia poziţia de drepţi, îngăimând şi scuze: “Ştiţi, meseria, vă rugăm să ne înţelegeţi”) şi musai cu televiziunile chemate să aştepte afară “rezultatele audierilor”, fiindcă (deh, natura umană) a te şti vedetă îţi condimentează viaţa…
Mai multe…mai jos:
https://ceicunoi.files.wordpress.com/2012/09/piramida-puterii-la-nivel-mondial-cine-controleaza-si-conduce-lumea-si-romania-grupuri-de-putere-oculte-franc-masoni-marile-corporatii-bani-ceicunoi-wordpress-com.jpg
90% din masinile inmatriculate acum in RO au circulat cu nr de alte tari tot in Romania.
Eu reinmatriculez acum un Subaru Forester. 2005 - 2014 inmatriculata in Ro. 2014 schimb de proprietari, taxa inmatriculare 2700 EURO, inmatriculata in Bg. 2017 reinmatriculare in Ro.