Raport îngrijorător după primele 3 luni ale anului: românii înmatriculează de 6 ori mai multe mașini second-hand decât vehicule noi

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 13.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Eliminarea timbrului de mediu are ca efect dublarea înmatriculărilor de mașini second-hand cu o creștere mai timidă pentru mașinile noi. Astfel, la fiecare mașină nouă înmatriculată, românii înregistrează alte 6 second-hand.

Eliminarea timbrului de mediu a fost aspru criticată de Dacia, care avertiza că este posibil ca numărul mașinilor second-hand să crească într-un ritm accelerat.

După publicarea datelor pentru luna februarie, aceste temeri s-au mai temperat după o creștere consistentă a înmatriculărilor de mașini noi, însă Direcția Regim Permise Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DPCIV) a publicat în această săptămână datele de înmatriculări pentru luna martie, iar situația nu este deloc una atât de bună.

Astfel, în a treia lună a anului, românii au înmatriculat 6.915 de mașini noi, în creștere cu 5% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În ansamblu, în primele 3 luni ale anului au fost înmatriculate 22.276 de mașini noi, în creștere cu 27% față de primul trimestru al anului trecut. Această creștere este una consistentă, însă merită menționat că vânzările Dacia pe piața din România au scăzut în lună martie cu aproape 20%, la numai 1.557 de unități.

Urmareste Automarket
Pe de altă parte, românii sunt mult mai atrași să cumpere mașini second-hand.
Astfel, datele DRPCIV arată că, în primele 3 luni ale anului, românii au înmatriculat 128.123 de mașini second-hand, de două ori mai multe decât în perioada ianuarie - martie 2016, când s-au înmatriculat aproape 65.000 de mașini. Cu alte cuvinte, la fiecare mașină nouă înmatriculată în primele 3 luni ale anului s-au înmatriculat 5.75 de mașini second-hand, în condițiile în care anul trecut raportul era de 1:3.

Pe piața SH, Volkswagen rămâne în continuare lider cu 34.489 de unități și o creștere de 47%, iar germanii sunt urmați de Opel (16.103 unități, +51%) și Ford (12.721 unități, +69%).

Via DRPCIV, InCont

Comentarii (24)

  • Unde sunt băieții care spuneau ca eliminarea taxei nu va creste numărul de hârburi in tara noastră?
    Ce troace am văzut iarăşi in vama ieri! Îmi aduc aminte de anii 90
    27 17
  • Damian
    Un sfert din inmatriculari sunt in Bucuresti. Un calcul simplu arata ca intr-un an, in capitala vor intra in jur de 120 - 140 000 de masini uzate, plus inca vreo 30 000 de masini noi.

    De curiozitate, UNDE vor fi parcate, la sfarsitul anului, cele 150 000 de masini suplimentare?

    Incerc un raspuns cu cateva optiuni:
    - pe drumuri, in paralel cu trotuarele ocupate deja de masini, de ambele parti. Astfel, strazile cu 2 benzi pe sens vor fi alei cu o banda, iar trecerea intr-un sens sau altul se va negocia de catre soferi. (situatia este deja prezenta in nenumarate locuri din oras)

    - pe toate spatiile "verzi" disponibile intre blocuri.
    - pe liniile de tramvai in constructive.
    - sub poduri.
    - la intrarea in parcuri, in fiecare piata sau intersectie,
    - in toate parcarile de benzinarii, de mall-uri sau hipermagazine (sunt deja magazine unde un sfert din locuri sunt ocupate permanent de riverani)

    Iar in timpul acesta, primariile vor continua sa dea autorizatii de constructii pentru blocuri cu 50 de apartamente si 20 de locuri de parcare.
    50 3
  • Scăderea Daciei nu are legătură cu mașinile uzate, acestea au o altă zonă de preț, în majoritatea cazurilor. Până acum avalanșa de vechituri avea numere de BG, acum are de RO.

    Domnii de la Dacia, de la care a pornit și taxa auto, cu toate cele șapte variante, vor ca românii să cumpere 300.000 mașini noi și 50.000 uzate, dar nu se poate, ăsta este nivelul, să propună desființarea pieței de second-hand.
    18 12
  • so what?
    5 10
  • Se va mai ajusta raportul pana la finalul anului. Multi din cei care vor masini noi asteapta programul rabla, iar multi din cei care au vrut masini sh sau sa o inmatriculeze in tara pe cea avuta deja au cam facut-o pana acum. Pana una alta ramane plusul de 27% pentru masini noi, e destul, nu e nici o tragedie
    17 2
  • Îngrijorător pentru cine?
    Pentru producători sau dealeri? Că vânzările de mașini noi au crescut cu aproape o treime fără rabla, care întârzie ca de obicei.
    Adică e rău că se vând combustibili la noi, că se cumpără piese, că se prestează mai multe servicii de reparație, că se încasează impozite, RCA, vignete?
    Câte din mașinile astea au fost ținute pe BG, poluând aici și plătind peste Dunăre, iar acum doar intră în legalitate? Și oare câte din mașinile astea, sh, e adevărat, înlocuiesc mașini și mai vechi? Sau cifrele astea sunt ascunse intenționat, ca să pară situația mai ”rea” decât este?
    Mi-e greață de retorica asta mizeră (”ne sufocă rablele”) lansată de APIA și Moliceanu ca să legitimeze taxa aia mârșavă: toți au drepturi egale, nu doar cei ce deja au mașină sau doar cei ce-și permit una nouă. Atâta își permite omul, aia cumpără. Hai să avem grijă mai bine să treacă ITP-ul corect și să mai facem naibii ceva parcări, poate și câte-o centură sau autostradă, nu să punem alte taxe.
    36 7
  • gabi_o
    Dar cand inmatriculez un "harb/jaf" de Logan din 2010 nu mai face nimeni gat? A, ca tot ce vine de afara e sh, vai scad vanzarile Dacia, bla bla bla... Pai nu se laudau ei ca 80% din productie pleaca la export? Acum ce naiba mai vor?
    12 10
  • @Kap
    Ingrijorator pt. siguranta in trafic. Daca SH-urile aduse ar fi puse la punct si cu revizia la zi, nu ar mai avea nimeni nici o problema cu ele. Dar 95% din SH-uri sunt cotoarbe numai bune de dus la casat.
    8 15
  • mecanic
    eu sunt mecanic si vreau sa va spun ca de cand a cazut taxa am inceput sa castig cu 40-50% mai mult pe luna, si veniturile sunt tot in crestere.

    secretul sta in masinile grupului volkswagen. schimb pompe si injectoare de 2.0 tdi intr-o veselie....

    felicit toti romanii care isi aduc passaturi 2.0 tdi, a6 2.0 tdi, golfuri 2.0 tdi :))

    daca o tin astia cu taxa asa, in 2 ani imi fac si parc de dezmembrari.

    sa nu va luati japoneze sau hdi-uri, ca multi dintre noi iar o sa ajungem sa muncim pentru ziua de maine.
    33 5
  • andrei
    Clar! Vine sfârșitul lumii. Înainte de asta, totuși, poate mai și gândim. Și vedem că multe dintre mașinile astea oricum erau deja vândute/cumpărate doar că, din cauză de taxă, nu era înregistrată schimbarea proprietarului. Așa cum nu prea stă nimeni să gândească dacă nu cumva o mașină la mâna a doua nu înlocuiește o alta și mai veche. Cum nimeni nu pare a se gândi că mașinile noi nu prea sunt alternative la mașinile vechi decât în puține cazuri. Apoi, piața de mașini noi e în creștere accelerată. Și ar mai fi de gândit. Dacă am avea și capacitatea. Măcar să ne prindă sfârșitul lumii mai deștepți și cu creierul exersat.
    11 3
  • Eu zic sa punem taxa de inamtriculare inapoi ca nu se mai poate asa!
    Vreau litrul de benzina si motorina minimum la 7 lei,vreau taxa si acolo din nou.

    Sa facem drumuri, pe care sa mearga doar bmw uri si mertzane noi! Inmatriculate toate in BG!
    8 0
  • "Raport îngrijorător după primele 3 luni ale anului: românii înmatriculează de 6 ori mai multe Volkswagen-uri second-hand decât noi."
    3 5
  • Sunt incurajat sa-mi iau un SH de 5 ani vechime la 10k euro care polueaza mai mult si tehnic e la limita, decat sa mi se deduca tichetul rabla pt o masina de 20k euro cu emisii mai mari de 130g/co2/km.


    @Kap - greseti grav in ceea ce spui! Sper sa intelegi mai tarziu de ce.
    @Scorpionul.negru ti-a raspuns foarte bine, chiar nu inteleg de ce are atatea voturi negative, iar tu pozitive??!! Sa fie oare din cauza ca majoritatea romanilor gandesc ca tine Kap?

    Parerea mea este ca trebuie sa se dea o lege care sa te oblige sa casezi masinile mai vechi de 15 ani, avand in vedere ca toate semnele sunt: electric, hibrid, hibrid plug-in, emisii putine!
    3 6
  • Nu fii de fier și gândește-te la ce am scris.
    Scorpionul să citească mai bine să vadă că am scris de ITP, că fără controale și mașinile luate de noi pot ajunge jafuri în câțiva ani. Deci hai să nu mai încercăm să acoperim mizeria necurățată de RAR și de Poliție și să încercăm să o ”rezolvăm” restricționând pe cei ce nu-și permit mașini noi. Poate s-a-nțeles unde trebuie că dacă astea sunt veniturile, asta își cumpără oamenii și tot le aduc, pe BG sau nu.
    Iar când o să crească venitul mediu poate o să mai scadă și vechimea parcului auto, altfel ne amăgim degeaba: astea-s veniturile, asta-i educația....
    Unii vor să bage pe gât tuturor electrice sau hibride......într-o țară cu un venit mediu cât o rată a unui vestic.
    10 0
  • Eu am vrut sa-mi cumpar o masina cu peste 130g emisii de CO2/km, respectiv 136....afm dand spre publicare aceasta dezbatere cu prima de casare si conditiile de acordare, m-a facut sa ma razgandesc, sa raman la rabla mea de 13 ani, sa nu mai fac o achizite, statul sa nu mai ia TVA 19% de la dealer, firmele de CASCO nu mai incaseaza prime anuale de la mine, etc, etc.....ALOOOO...se aude!!!??136g masina noua parca e mai bine decat o rabla de 200..ati suflat mucii in fasole cu limitarea la CO
    8 0
  • Citeam mai sus comentariile. Parerea mea e ca in Bucuresti si in zona se inmatriculeaza masinile existente deja, dar cu nr de Bulgaria.
    Oricum, ingrijorarile statale sunt destul de ciudate. Adica se asteapta sa creasca inmatricularile masinilor noi, in conditiile in care veniturile medii nu permit asta, dar fara o masina nu ai sanse de supravietuire in majoritatea domeniilor. De exemplu un pret sub 10.000-13.000 euro, evident ca o sa optezi pentru o masina buna cu dotari, vs o rata la o masina noua low cost fara nicio dotare.
    5 1
  • @IronR

    În care țări din Vest există legi prin care ești obligat să casezi mașini mai vechi de 15 ani? Știi foarte bine că la noi problema este itp-ul, dacă o mașină este pusă la punct tehnic, adică frânare, suspensie, anvelope, iar estetic nu este gaurita de rugină, care ar fi problema? Nu sunt bani de mașini noi bune, dotate, sigure, nu vrea toată lumea Logan sau Peugeot 301.
    10 1
  • Voi credeți că dacă am avea bani nu ne-am lua mașini noi? Tu ceri asta unui popor rupt de sărăcie și corupție? Furi din banul public și le mai și pui taxe împovărătoare și le ceri să cumpere mașini noi. Din ce, domnilor?! Sau vreți să ne facem sclavi ai băncilor doar de dragul de a avea mașini noi? De ce nu mergeți la rădăcina problemei care e sărăcia din țară? Nu ne cumpărăm mașini SH pentru că avem o pasiune dubioasă pentru mașini vechi, ci pentru că NU NE PERMITEM UNELE NOI!!!
    11 2
  • Asta e o falsa problema ! Cate vreme ITP-ul se face pe bune, oamenii isi cumpara ce isi permit. Libertatea economica conteaza si disparitia taxei e benefica. (ar trebui sa dispara si impozitul auto sau macar sa scada de la valorile aberante pe cilindree mari) Problema Guvernului ar trebui sa fie cum sa crestem libertatea economica, competitia si meritocratia, cum sa atragem mai multe investitii in Romania, cum sa crestem numarul de locuri de munca, cum sa ajutam la cresterea valorii adaugate si a veniturilor cetatenilor in asa fel incat tot mai multi romani sa-si permita o masina noua
    12 0
  • Faptul ca incep sa vad pe strazi din ce in ce mai multe masini 20 de ani sau mai vechi ma ingrijoreaza foarte tare pt siguranta mea, pt ca nu stiu cat de intretinute sunt.

    @dan_grc
    ITP-ul e foarte basic. Ar trebui sa fie un mecanic/electrician care sa verifice partea mecanica/electrica mai atent, nu doar "are noxe/n-are noxe". Am vazut o fiesta mk6 (2002-2008) careia i-a explodat un cauciuc pe autostrada si era sa ma acroseze, eu avand 110km/k, iar fiesta mergea probabil cu 130km/h.
    Intrebarea mea: cine a verificat ultima data starea anvelopelor la acea masina? Proprietarul daca stia ca NU ARE BANI de gume noi, de ce rula cu asemenea viteza? La 130km/h cat consuma?
    Vreau sa ajung la faptul ca nu exista nici un echilibru intre banii si pretentii - fix ceea ce invoca unii pe aici!

    Avem f multe de schimbat, trebuie sa ne indreptam mai mult spre calitate decat spre epatare!
    2 0
  • inexorabil
    Logic că SH-urile sunt la ordinea zilei. Şi vor mai tot fi…

    Numai la noi este posibil un astfel de paradox: să percepi date oficiale conform cărora economia naţională cunoaşte “cea mai mare creştere din Europa” şi să te uiţi apoi în propriul buzunar, ca să constaţi cu uimire că pe hârtie este scris ceva şi viaţa concretă îţi arată altceva…
    Tu eşti – şi încă în mod constant, după firea ta – onest, calificat, competent, harnic, conştiincios, eficient, poate chiar revoluţionar…dar, ce să vezi?, “n-ai noroc” de un salariu pe măsură. N-ai, tati, pentru că, prin votul tău de bună credinţă, fără să realizezi, ţi-ai dat acceptul ca ţara asta extrem de bogată să încapă pe mâini străine din cauza unor politicieni-marionete, care s-au ales şi ei “măcar” cu caimacul laptelui muls de la vaca fără coarne Românica şi trecut frumuşel peste hotare…Pe de altă parte, “lupta anticorupţie” trâmbiţează toată ziua faptul haios că prinde fluturi un pic pătaţi cu trafic de influenţă şi cu amărâta de mită, în timp ce rădaştele care au pus efectiv economia în genunchi se vor înfrupta bine mersi pentru decenii la rând de acum încolo, nederanjate decât cu cel mult o întrebare-două (oricum, fără vreun efect), în condiţii confortabile şi măgulitoare, eventual la o cafea cu gâzuliţele de procurori “muscle heads” (cine ştie? n-ar fi exclus să ia poziţia de drepţi, îngăimând şi scuze: “Ştiţi, meseria, vă rugăm să ne înţelegeţi”) şi musai cu televiziunile chemate să aştepte afară “rezultatele audierilor”, fiindcă (deh, natura umană) a te şti vedetă îţi condimentează viaţa…

    Mai multe…mai jos:

    https://ceicunoi.files.wordpress.com/2012/09/piramida-puterii-la-nivel-mondial-cine-controleaza-si-conduce-lumea-si-romania-grupuri-de-putere-oculte-franc-masoni-marile-corporatii-bani-ceicunoi-wordpress-com.jpg
    4 2
  • Ce dracu raport îngrijorător?... Când mergi pe străzi vezi balega de cal... Ăștia suntem și atât putem sh-ul sa trăiascaaaa
    2 2
  • De ce nu spuneti ca masinile noi sunt rahaturi in 3 cilindri plus "turbo",basca o mie de sisteme digitale inutile si scumpe.Marketingul a avut gloria lui,vezi Renault-Dacia.Lumea va apela la simtul practic si bun simt.
    3 2
  • @mecanic - ma felicit ca am refuzat un tiguan si tin cu dintii sa nu apas vreodata o pedala vw.

    90% din masinile inmatriculate acum in RO au circulat cu nr de alte tari tot in Romania.

    Eu reinmatriculez acum un Subaru Forester. 2005 - 2014 inmatriculata in Ro. 2014 schimb de proprietari, taxa inmatriculare 2700 EURO, inmatriculata in Bg. 2017 reinmatriculare in Ro.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru