Porsche Taycan este primul model electric al mărcii germane și, în același timp, a fost cel mai puternic model care a participat la #ElectricRomânia 2020 by Vitesco Technologies.
În turul cu mașini electrice am avut versiunea Porsche Taycan Turbo, care este echipată cu două motoare electrice care dezvoltă 625 CP și un cuplu maxim de 850 Nm. De asemenea, activarea funcției Launch Control permite inițierea unui mod Overboost care crește puterea până la 680 CP.
Taycan Turbo utilizează o baterie cu capacitatea de 83.7 kWh care permite o autonomie oficială cuprinsă între 381 și 450 de kilometri. Potrivit datelor oficiale, bateria se poate încărca cu viteze de până la 270 kW, însă la stațiile DC de 50 kW, cele mai frevente în România, o încărcare de la 5% la 80% durează aproximativ 93 de minute.
JURNALIȘTII DIN #ElectricRomânia DESPRE PORSCHE TAYCAN
TUDOR RUS (DOUĂLOCURI.RO ȘI TOPSPEED.COM)
Prima mașină electrică de la Porsche pur și simplu nu putea fi altceva decât acest Taycan. Foarte maleabil, Taycan este ca un elastic întins între borna docilitate în oraș și borna brutalitate în afara lui. În miezul acestui interval, descoperi conceptul de sportivă Porsche, acum și în variantă pur electrică. Doar perechea de scaune față, superb profilate, te protejează de chiropracticienii care își freacă mâinile de fiecare dată când accelerezi în linie dreaptă.
Excelent plantat în viraje, Taycan dă impresia că e gata să arunce în spate fâșii de asfalt desprinse de aderența în exces. Dacă toate sportivele electrice ce vor fi să vină se vor comporta măcar pe jumătate cum o face Taycan, ne așteaptă vremuri foarte interesante.
DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (AUTOEXPERT ȘI AUTO TEST)
Pentru mine, experiența cu Porsche Taycan Turbo a fost poate highlight-ul Electric Romania 2020. Sunt la al doilea contact cu modelul electric produs la Stuttgart: după ce am experimentat versiunea 4s, astăzi am mers aproape 300 kilometri cu cel mai puternic model dintre cele prezente la ediția 2020 Electric România.
Taycan Turbo este campionul performanței, fiind un adevărat Porsche la nivel de dinamică, iar autonomia asigurată de bateria de 83.7 kWh este de 450 km. Practic, uiți că ești la volanul unei mașini electrice, încărcările devenind mult mai rare. Iar atunci când vrei să faci o depășire, Taycan Turbo reacționează instant, accelerând fulgerător și așezându-se perfect pe șosea. În plus, modelul atrage toate privirile, fiind vedeta turului nostru.
CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO)
Cu Porsche Taycan Turbo m-am intersectat pentru prima dată acum câteva săptămâni.
Dacă atunci am avut ocazia de a sta în dreapta în cadrul unui raliu de regularitate dedicat vehiculelor electrice, acum m-am putut bucura din plin de senzațiile oferite de modelul german. Prima electrică de serie dezvoltată de constructorul din Stuttgart oferă un pachet complet: este confortabilă, dar în același timp sportivă, este docilă, dar în același timp poate să-ți provoace leziuni atunci când înfigi accelerația în podea.
Pe viraje, Porsche Taycan Turbo rulează cu încredere și oricât de mult vei încerca să-l provoci, cu greu vei reuși să-l tulburi comportamentul neutru. Este mereu acolo unde-l pui și asta nu are cum să nu-ți ofere încredere. În plus, interiorul croit de specialiștii din Stuttgart completează tabloul într-un mod modern cu ecrane mari atât pentru șofer, cât și pentru pasagerul din dreapta.
ROBERT STAN (LIFENEWS.RO)
Ziua de astăzi a început, de fapt, de aseară. Asta pentru că a trebuit să stăm până târziu la o benzinarie MOL ca să încărcăm Peugeot e-2008 și asta a tăiat ceva din timpul de somn. Norocul a făcut însă ca astăzi să conduc Porsche Taycan, cea mai spectaculoasă mașina dintre cele opt prezente la Electric Romania 2020. După doar câțiva kilometri am uitat de obosealș, încântat fiind de reprizele fenomenale de accelerare și de tehnologia de la bord.
Daca n-aș ști cât costă, aș zice că e mașina electrică perfectă, însă prefer să rămân cu picioarele pe pământ și să o poziționez într-o clasă aparte, complet diferită de a celorlalte masini testate. Un "rest" care înseamnă multe surprize plăcute, dar și multe lucruri care îmi arată că electrificarea e încă departe de perfecțiune. E însă și foarte aproape de plafonul de la care o vom putea numi un fenomen de masă.
ADRIAN MITREA (0-100.RO)
Porsche Taycan pare venit din altă lume, atât de sus ridică standardele pentru mașini electrice. Este o mașină care merge perfect și are autonomie excelentă, raportat la performanțele sale. Nici cu un Porsche similar pe benzină n-ai avea autonomie mai mare de 350-400 km și nici performanțe mai bune.
Tramvaiele au tehnologie electrică la 750V.
Taycan are 800V. Asta permite un flux de energie uriaș dinspre baterii spre motoare și invers. Când apeși accelerația, zici că fulgeră în cele două motoare electrice.Taycan poate fi un cruiser fin sau un bolid, cum ar spune prezentatorii de știri. Atât de ușor poți trece de la o stare de condus la alta. La Porsche, deja, mașina electrică este sus de tot. Și e abia prima. Vă dați seama ce urmează?
MARIAN IONESCU (MARICIU)
Porsche Taycan este tatăl și mama tuturor mașinilor electrice pe care le-am condus vreodată. Este mai scumpă decât își permite contul meu să viseze, dar este mașina electrică supremă, care le bifează pe toate: de la interior, la exterior. De la accelerație, la autonomie. Fură priviri și selfie-uri ca un actor de la Hollywood și îți dă senzația că este mai aproape de tehnologia teleportării decât orice mijloc de transport cu care te-ai mișcat vreodată. După o zi la volanul lui Porsche Taycan nu pot să zici decât că ești fericit și că ai febră musculară la mușchii feței, de la cât de mult ai stat cu zâmbetul pe chip.
Toată ziua. Dacă mâine se relansează show-ul “Vrei să fii milionar”, cu siguranță o să particip.
PETRE BARAC (AUTOMARKET.RO)
Porsche are, cel mai probabil, planuri serioase să intre pe segmentul mobilității aeriano-terestre. Numai așa se explică lansarea pe piață a lui Taycan Turbo, o aeronavă ce dezvoltă 680 de cai putere și cuplu de 850 Nm, care pare că se teleportează în funcție de tăria cu care apeși pedala de accelerație. Are nevoie de doar 3.2 secunde ca să ajungă de la 0 la 100 km/h, timp în care începi să rostești combinații de interjecții până îți dai seama că mașina de sub tine are cumva autorizație să circule legal pe drumurile publice. Taycan este un vehicul fabulos, un reper în segmentul mașinilor electrice și o bază excelentă pe care Porsche își poate construi o gamă puternică de vehicule electrificate.
CRISTIANA OPREA (PILOT DE RALIU ȘI JURNALIST EMOTICAR.RO)
A fost vedeta turului, indiscutabil. Porsche Taycan a atras toate privirile prin silueta lui de operă de artă tehnologizată, iar experiența la volan este unică. Într-adevăr, nu se va auzi și nu îmi va face sufletul să vibrez niciodată cum o face un V8, dar - și aici este cheia #ElectricRomania - niciodată nu vei avea 680 CP instantaneu atunci când apeși pedala de accelerație.
Cele 2380 kg dispar și îți rămâne exact esența brandului Porsche: sportivitate dusă la extrem într-un habitaclu luxos și, în același timp, optimizat pentru pilotaj.
Cele două baterii sunt suficiente pentru o autonomie de peste 350 km, testată de noi în cele mai dure condiții pentru o electrică: Valea Oltului și autostrada. Taycan se poate încărca la stații de până la 270 kW, în condițiile în care cea mai puternică stație de la noi ajunge la 150 kW. Concluzia mea este că Porsche Taycan este o mașină de colecție, cu o atitudine și un design futurist care anunță revoluția electrică. Reprezintă tot ce ne imaginam în urmă cu 10 ani despre viitorul futurist al autovehiculelor și te face să visezi la ce va fi și mai departe, peste alți 10-15 ani.
PORSCHE TAYCAN TURBO ÎN #ELECTRICROMÂNIA 2020 by VITESCO TECHNOLOGIES |
|||||
ZIUA 1 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
BUCUREȘTI | 98% | ||||
199 km | 3/5 | ||||
BRAȘOV | 47% | 24 minute Stație MOON (AC 22 kW) |
4.6 kWh | 50% | 0 lei |
BRAȘOV | 50% |
43 minute |
45 kWh | 98% | 0 lei |
89 km | 3/5 | ||||
BALVANYOS | 77% | - | - | - | - |
CONSUM MEDIU ZIUA 1 | 22.1 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 41 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 7 ore și 3 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 7 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 288 km (13.1% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 63.6 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 379 km | ||||
ZIUA 2 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
BALVANYOS | 76% | ||||
159 km | 4/5 | ||||
BACĂU | 45% | 75 minute Stație MOL e-On (DC 50 kW) |
51.9 kWh | 100% | 88 lei |
294 | 4/5 | ||||
IAȘI | 70% | 41 minute Stație Hotel Select (DC 50 kW) |
27.9 kWh | 100% | 39 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 2 | 18 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 47 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 18 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 56 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 294 km (13.4% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 53 kWh | ||||
COST EFECTIV | 127 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 465 km | ||||
ZIUA 3 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
IAȘI | 99% | ||||
134 km | 4/5 | ||||
PIATRA NEAMȚ | 66% | 22 minute Stație e-charge (AC 22 kW) |
4 kWh | 70% | 5.9 lei |
PIATRA NEAMȚ | 70% |
26 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
21.1 kWh | 92% | 41.2 lei |
199 km | 4/5 | ||||
TÂRGU MUREȘ | 45% | 35 minute Stație e-Charge (DC 150 kW) |
48.9 kWh | 97% | 95.3 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 3 | 21.1 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 47 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 7 ore și 24 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 23 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 345 km (15.7% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 72.9 kWh | ||||
COST EFECTIV | 142.4 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 379 km | ||||
ZIUA 4 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TÂRGU MUREȘ | 93% | ||||
208 km | 4/5 | ||||
CLUJ-NAPOCA | 51% | 44 minute Statie MOON (DC 75 kW) |
53.5 kWh | 90% | 0 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 4 | 25.5 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 38 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 5 ore și 30 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 44 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 208 km (9.5% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 53.2 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 328 km | ||||
ZIUA 5 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
CLUJ NAPOCA | 84% | ||||
161 km | 4/5 | ||||
ORADEA | 40% | 60 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
44.8 kWh | 82% | 87.5 lei |
180 km | 4/5 | ||||
TIMIȘOARA | 33% | 77 minute Stație MOL Plugee (DC 50 kW) |
47 kWh | 84% | 29.9 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 5 | 22.7 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 54 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 18 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 2 ore și 17 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 341 km (15.5% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 77.1 kWh | ||||
COST EFECTIV | 117 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 369 km | ||||
ZIUA 6 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TIMIȘOARA | 77% | ||||
138 km | 4/5 | ||||
TIMIȘOARA | 20% | 71 minute Stație MOON (DC 75 kW) |
75.6 kWh | 98% | 0 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 6 | 29.9 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 41 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 18 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 11 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 138 km (6.3% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 44.3 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 280 km | ||||
ZIUA 7 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TIMIȘOARA | 94% | ||||
280 km | 5/5 | ||||
SIBIU | 0% | 123 minute Stație MOL Plugee (AC 22 kW) |
18 kWh | 21% | 29 lei |
SIBIU | 21% | 183 minute Stație MOL Plugee (DC 50 kW) |
74 kWh | 98% | 44 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 7 | 27 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 82 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 20 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 5 ore și 6 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 280 km (12.7% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 75.6 kWh | ||||
COST EFECTIV | 73 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 310 km | ||||
ZIUA 8 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
SIBIU | 97% | ||||
177 km | 3/5 | ||||
PITEȘTI | 46% | 25 minute Stație MOON (DC 50 kW) |
31.21 kWh |
80% | 0 lei |
126 km | 4/5 | ||||
BUCUREȘTI (FINAL) | 43% | ||||
CONSUM MEDIU ZIUA 8 | 24.1 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 51 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 5 ore și 57 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 25 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 303 km (13.8% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 73.1 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 347 km | ||||
TOTAL 8 ZILE | |||||
DISTANȚĂ TOTALĂ PARCURSĂ | 2197 km | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 44 de ore și 8 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 14 ore și 9 minute | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 512.8 kWh | ||||
VITEZĂ MEDIE | 51.1 km/h | ||||
COST TEORETIC ÎNCĂRCARE DOMESTICĂ (0.6 lei/kWh) | 307.7 lei | ||||
COST EFECTIV (în #ElectricRomânia) | 459 lei | ||||
CONSUM MEDIU (Ponderat) | 23.2 kWh/100 km | ||||
AUTONOMIE REALĂ MEDIE | 365 km |
#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.
Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro
OFERIT DE
Vitesco Technologies
PARTENERI
Renovatio e-charge, Enel X, Michelin, MOL Plugee, MOON, Server Config, SYNLAB
ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance
Cred că o baterie de 83.7 kWh pe o mașină mai pămînteană, limtată undeva pe la 160 km/h, fară demarajul de dragster și fără cuplul de tractor John Deere, poate duce peste 600 km fără probleme.
Ca să fim 100% corecți, Taycan a fost și mașina condusă cel mai sportiv din tot lineup-ul. 4/5 ritm in majoritatea zilelor.
Ceea ce e, de altfel, normal. E un Porsche. Asa se va merge cu el oricum.
Maşinile Porsche sunt scumpe, exclusiviste şi cine o cumpără nu cred că face mai mult de 500 km pe zi...
că nu e şofer de TIR...
Oricum Porsche Taycan este cea mai sport şi fan maşină de condus din lume.
Este şi peste Tesla, la acest capitol.
Cât costă încarcarea.... cui îi pasă... la asemenea maşină !
Cred că, confortul unui bogat, de a avea încărcată acasă, full, maşina în fiecare dimineaţă - este MULT MAI IMPORTANTĂ decât preţul curentului - fie că este acasă sau la staţii de încărcare.
Cei care au încă stick şi joacă sârba cu picioarele în 3 pedale, şi dau din mâini în stickul ăla disperaţi, fără să poată bea o cafea liniştiţi .... da... vor comenta... că strugurii sunt acri.
Sau pentru confortul mult mai importantĂ. Altfel le ziceti bine cu bogatii, cam in ton cu dl Bill Hates.
O greşeală gramaticală... gravă... simplă... capitală....
Wow!!!
Bun, acum pe mesaj, pe substanţă, pe temă, ceva real - ce aveţi de zis ?
Finding Waldo sunt aşa copilării de 5 ani...
In continuare ramane totusi un mister ce automobil detine mister edik, daca cumva detine. Ceea ce multi dintre noi ne indoim. De aceea propun sa-i spunem de acum inainte:
Mister Edikkk
poate doar dupa ce o cumpar, dar n-as prea crede ca e prea grea pentru gusturile mele hehe.
serios acu, scrisul corect in limba romana e mai accesibil ca taycanul sau maycanul.
Eu sunt incantat ca a aparut Taycan, sa le ia celor de la Tesla impresiile de masina sportiva.
Da, Mistèr Edikkk conduce maşină gen de Batman... şi ies doar noaptea când se aprinde farul... şi este şi curentul mai ieftin ...
:)))
Deci cu masina ramen cum am stabilit Mister...
Personal cred ca nici masina nici umor.
Doctorul de Gardă este supărat aşa tare pe persoana mea (pepe voit)
Hai scoate ochii pentru o literă sau cacofonie :)))
Eu zic să faci un poster cu Brad Pitt, tot semăn cu el, şi faci darts :)
Îmi aduc aminte când am făcut glume sarcastice şi am precizat şi în paranteză că este... dar pentru unii... degeaba.
Hai că nu (vă) mai scriu, şi aşa nu mă interesează persoana dvs câtuşi de puţin.
Când aveţi idei, teme, poate.
Când aveţi idei, teme, poate, dle Doctor de gardă"