Peugeot e-2008 este primul SUV electric al mărcii franceze. Modelul a debutat la jumătatea anului trecut odată cu noua generație Peugeot 2008 și este fabricat în Spania, la uzina din Vigo a grupului PSA.
La baza SUV-ului electric se află platforma e-CMP, iar sub capotă se află un motor electric de 100 kW (136 de cai putere și 260 Nm). Energia necesară funcționării acestuia este stocată într-un pachet de baterii cu capacitatea netă de 45 kWh.
Pe piața din România, Peugeot e-2008 este disponibil în patru versiuni de echipare, iar în cadrul #ElectricRomânia, cei 14 jurnaliști și creatori de conținut au avut la dispoziție varianta de top GT.
JURNALIȘTII DIN #ElectricRomânia DESPRE PEUGEOT E-2008
DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (AUTOEXPERT ȘI AUTO TEST)
Prima zi din #ElectricRomânia mi-a adus ca partener de drum noul Peugeot e-2008 GT.
Cel mai nou SUV electric produs de marca franceză a atras toate privirile pe traseu, fiind campionul inimilor datorită designul spectaculos. Partea frontală cu grila generoasă și luminile de zi în formă de colți de leu este poate cea mai atrăgătoare parte a noului model. Cu o baterie de 45 kWh, e-2008 poate parcurge fără probleme aproximativ 300 km și s-a dovedit a fi chiar confortabil pe cei 275 de kilometri parcurși azi. Volanul specific noilor modele Peugeot necesită un pic de acomodare, este amplasat prea jos și mi-aș fi dorit poate o direcție mai fermă, dar, în rest, leul electric din Socheaux mi-a lăsat o impresie mai mult decât bună.
CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO)
A doua zi din #ElectricRomânia by Vitesco Technologies m-a adus față în față cu Peugeot e-2008 GT, primul SUV electric al companiei franceze. Cu un design agresiv, e-2008 reușește rapid să atragă atenția, și deși are linii inspirate din lumea felinelor, în spatele volanului, devii o “țintă” sigură pentru trecătorii curioși.
Interiorul este plin cu tehnologii moderne, iar instrumentarul digital i-Cockpit 3D reușește să schimbe într-un mod plăcut experiența de la volan. Totuși, meniul acestuia reacționează puțin cam lent. Peugeot e-2008 rulează confortabil și filtrează într-un mod bun neregularitățile drumurilor. În schimb, direcția este mult prea asistată, acest lucru nefiind pe gustul meu.
DAN SCARLAT (AUTO MOTOR ȘI SPORT)
Peugeot 2008 a apărut inițial ca un model convențional, cu motoare cu ardere internă. Această a două generație a fost însă gândită din start pentru a avea și incursiune electrică, iar designul cu multe tente futuristice se pretează perfect acestui concept.
La interior, n-ai cum să nu iubești tabloul de bord cu afișaj tridimensional, chiar dacă volanul foarte mic și pozitia lui joasă făță de același instrumentar nu este încă pe placul tuturor.
Deși e-2008 are un motor cu puterea de doar 100 kW (136 CP), cuplul maxim de 260 Nm, disponibil imediat, asigură acceleraţii convingătoare, mai ales atunci când nu se forțează limitele legale de viteză. Nici consumul nu e deloc rău: pe parcursul acestei a treia zi, după exact 328 km parcurși atât în zone plate cât și montane, computerul de bord a afișat o cifră medie de 14,2 kWh/100 km, ceea ce ce înseamnă o autonomie de peste 300 km, foarte aproape de cei 320 km în ciclul WLTP comunicat oficial.
JULIUS CONSTANTINESCU
Peugeot e-2008 e o mașină electrică cu autonomie nici prea-prea, nici foarte-foarte, ceea ce îl face ideal ca SUV de oraș sau de suburbii.
Poți ajunge la mare cu el, dar nu e o opțiune pentru drumuri mai lungi decât dacă ești genul obișnuit cu pauze dese (bugetar, de exemplu). Arată extraordinar de bine. e-2008 e o mașină la care s-a făcut interior-exterior, ba parcă s-a dat și cu ceară. Ecranul multimedia are o rezoluție excelentă, instrumentarul de bord e 3D, materialele sunt de calitate.
Din păcate are doar 136 CP și, fiind o mașină mare, nu are zvâc, ceea ce o face mai degrabă o mașină de tătăici și părinți responsabili. Suspensiile sunt un pic cam laxe, de tip arc de pix, deci e o mașină care nu trebuie bruscată. Scăzând ecobonusul, mașina ajunge, echipată complet, la 31.000 de euro. Deci, cu câteva compromisuri, o puteți lua de la dealer undeva la 25.000 de euro. La banii ăștia, iertați-mă, dați-mi SUV-ul și puteți să-mi spuneți "tătăică", nu mă deranjează.
BOGDAN MIRICĂ (LA VOLAN - DIGI24 ȘI REVISTA ECOWHEELS)
Peugeot e-2008 este al doilea pas al francezilor către electrificare. Un pas către învățare și perfecționare. Cu designul exterior și interior au luat premiul întâi. Eu și colegul meu i-am dat și coroniță. Mai ales că în turul nostru sunt puține mașini cu un interior atât de bine lucrat și futurist. Totuși, sistemul multimedia ar putea fi mai intuitiv, iar ergonomia aprofundată. Podeaua este ușor cam înaltă și, la drum lung, o să-ți creeze o un ușor disconfort.
Autonomia este și ea la limita confortului pentru cei care vor deplasări extraurbane. În oraș, totul e mult mai previzibil și ușor de gestionat. Mai puțin încărcările la surse AC, de unde Peugeot e-2008 trage cu mult mai puțin decât rivalii și normalitatea segmentului electric.PETRE BARAC (AUTOMARKET.RO)
Peugeot e-2008 este una dintre cele mai frumoase mașini electrice din turul nostru. Nimeni nu contestă asta, avem unanimitate aici. Dar nu asta e caracteristica ei definitorie. e-2008 este o mașină "moale". Accelerație moale, frână moale, suspensii moi, direcție moale. Dar mi-a plăcut să o conduc în cea mai scurtă zi de până acum. Interiorul este bine lucrat, stai confortabil la volan, însă cu greu poți să vezi instrumentarul de bord din cauza poziționării nefericite. Autonomia nu este grozavă la 320 de kilometri, însă cei 136 de cai te "ajută" să nu ai emoții la acest capitol.
CRISTIANA OPREA (PILOT DE RALIU ȘI JURNALIST EMOTICAR.RO)
Peugeot e-2008 este de departe cea mai frumoasă mașină din #ElectricRomania - eu sunt îndrăgostită de “colții” noii game franțuzești și linia de design îmi încântă ochiul de arhitect, atât prin volumetria caroseriei, cât și prin îmbinările și finisajele folosite la interior. Sunt îndrăgostită de volanul aplatizat care îmi aduce aminte de ADN-ul sportiv al mărcii prin divizia Peugeot Sport, iar scaunele cu tapițerie gri mixtă din textil și piele cu cusături verzi și albastre scot în evidență spațialitatea habitaclului.
Întreaga experiență la volan te ajută să conștientizezi faptul că te afli într-o mașină a viitorului, iar cockpit-ul 3D configurabil mi s-a părut foarte interesant și ușor de utilizat.
Ca performanțe, e-2008 este la fel de cuminte ca Zoe, cu doar 136 CP și 260 Nm. Din păcate, bateria de doar 45kW nu îi face cinste, autonomia înregistrată de noi după mersul pe autostradă pe ruta Timișoara - Sibiu fiind de doar 200km. Dimensiunile mai mari, de SUV compact, îl fac să se simtă greoi la viteze mari dacă mergi pe modul Eco, însă este o diferență semnificativă dacă treci pe Sport, unde mașina răspunde mult mai bine la accelerație. Ce mi se pare surprinzător este că Peugeot e-2008 cântărește doar 1548 kg, aproape cât Zoe și cu 200 kg mai puțin decât Kona sau e-Niro! Iar asta împreună cu un portbagaj de 400 de litri și anvelopele de vară Michelin Primacy 4 îl fac companionul ideal pentru mici excursii de weekend, care te poartă pe drumuri mai virajate decât autostrada, dar cu siguranță mai spectaculoase la volanul lui e-2008!
TUDOR RUS (DOUĂLOCURI.RO ȘI TOPSPEED.COM)
Înveliș sci-fi, interior pe aceeași linie, dar totuși foarte primitor, deloc rece și impersonal.
Direcția din burete e un deliciu în oraș, dar tot ea te trage de mânecă la drum lung că Peugeot e-2008 este exclusiv dedicat confortului tău și al pasagerilor. Dacă Peugeot ține rețeta identică pe partea de design, materiale și tactic, cel puțin pe echiparea GT care acum marchează doar modelele electrice din gamă, viitoarele îmbunătățiri ar trebui să vizeze capacitatea bateriei. Între timp, e-2008 se descurcă binișor și în afara orașului, dar va fi preferatul celor cu tabieturi predominant urbane.
PEUGEOT E-2008 ÎN #ELECTRICROMÂNIA 2020 by VITESCO TECHNOLOGIES |
|||||
ZIUA 1 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
BUCUREȘTI | 99% | ||||
201 km | 3/5 | ||||
BRAȘOV | 29% | 75 de minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
30.2 kWh | 96% | 58.8 lei |
74 km | 3/5 | ||||
BALVANYOS | 57% | 55 de minute Balvanyos Restort (AC 7.4 kW) |
6.7 kWh | 72% | 6.7 lei |
0 km | |||||
BALVANYOS | 72% | 360 de minute Balvanyos Resort (Priză casnică 220V) |
10 kWh | 94% | 6 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 1 | 15.9 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 43 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 23 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 8 ore și 10 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 275 km (12.82% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 43.7 kWh | ||||
COST EFECTIV | 71.5 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 283 km | ||||
ZIUA 2 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
BALVANYOS | 94% | ||||
165 km | 3/5 | ||||
BACĂU | 51% | 27 minute Stație Kaufland (DC 50 kW) |
17.3 kWh | 83% | 0 lei |
133 | 3/5 | ||||
IAȘI | 42% | 60 minute Stație MOL (e.ON) (DC 50 kW) |
26.7 kWh | 97% | 45.6 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 2 | 12.9 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 47 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 22 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 27 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 299 km (13.95% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 38.6 kWh | ||||
COST EFECTIV | 45.6 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 349 km | ||||
ZIUA 3 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
IAȘI | 97% | ||||
130 km | 2/5 | ||||
PIATRA NEAMȚ | 46% | 40 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
24 kWh | 90% | 46.8 lei |
83 km | 2/5 | ||||
GHEORGHENI | 64% | 29 minute Stație MOL (e.On) (AC 22 kW) |
2.7 kWh | 69% | 3.3 lei |
110 km | 2/5 | ||||
TÂRGU MUREȘ | 38% | 32 minute Stație e-Charge (AC 22 kW) |
3.49 kWh | 45% | 4.2 lei |
3 km | 2/5 | ||||
TÂRGU MUREȘ | 45% | 51 minute Stație MOL (e.ON) (DC 50 kW) |
23.8 kWh | 93% | 40.5 |
CONSUM MEDIU ZIUA 3 | 14.2 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 47 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 58 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 2 ore și 32 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 328 km (15.31% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 46.6 kWh | ||||
COST EFECTIV | 94.8 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 317 km | ||||
ZIUA 4 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TÂRGU MUREȘ | 93% | ||||
174 km | 3/5 | ||||
CLUJ-NAPOCA | 25% | 60 minute Statie EVConnect (DC 50 kW) |
32 kWh | 90% | 0 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 4 | 16.4 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 46 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 46 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 184 km (8.59% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 28.5 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 274 km | ||||
ZIUA 5 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
CLUJ NAPOCA | 85% | ||||
153 km | 1/5 | ||||
ORADEA | 38% | 37 minute Stație Penny (DC 50 kW) |
23.3 kWh | 87% | 0 lei |
186 km | 3/5 | ||||
TIMIȘOARA | 17% | 49 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
32 kWh | 87% | 62.4 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 5 | 13.8 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 56 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 3 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 26 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 339 km (15.82% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 46.8 kWh | ||||
COST EFECTIV | 62.4 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 326 km | ||||
ZIUA 6 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TIMIȘOARA | 85% | ||||
137 km | 3/5 | ||||
TIMIȘOARA | 28% | 104 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
35 kWh | 98% | 68 |
CONSUM MEDIU ZIUA 6 | 17.8 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 42 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 20 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 44 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 137 km (6.39% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 24.4 kWh | ||||
COST EFECTIV | 68 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 253 km | ||||
ZIUA 7 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TIMIȘOARA | 98% | ||||
148 km | 4/5 | ||||
DEVA | 13% | 60 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
36 kWh | 89% | 70 lei |
141 km | 3/5 | ||||
SIBIU | 23% | 360 minute Stație Hilton Sibiu (AC 22 kW) |
35 kWh | 100% | 0 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 7 | 22.7 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 74 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 54 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 7 ore | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 289 km (13.49% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 65.6 kWh | ||||
COST EFECTIV | 70 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 198 km | ||||
ZIUA 8 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
SIBIU | 100% | ||||
173 km | 2/5 | ||||
PITEȘTI | 58% | 55 minute Stație Penny (DC 50 kW) |
14.4 kWh |
87% | 0 lei |
119 km | 2/5 | ||||
BUCUREȘTI (FINAL) | 50% | ||||
CONSUM MEDIU ZIUA 8 | 12.5 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 52 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 5 ore și 36 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 55 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 292 km (13.63% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 36.5 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 360 km | ||||
TOTAL 8 ZILE | |||||
DISTANȚĂ TOTALĂ PARCURSĂ | 2143 km | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 42 de ore și 17 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 24 ore și 10 minute | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 330.7 kWh | ||||
VITEZĂ MEDIE | 51.8 km/h | ||||
COST TEORETIC ÎNCĂRCARE DOMESTICĂ (0.6 lei/kWh) | 198.4 lei | ||||
COST EFECTIV (în #ElectricRomânia) | 421.3 lei | ||||
CONSUM MEDIU (Ponderat) | 15.5 kWh/100 km | ||||
AUTONOMIE REALĂ MEDIE | 301 km |
#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.
Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro
OFERIT DE
Vitesco Technologies
PARTENERI
Renovatio e-charge, Enel X, Michelin, MOL Plugee, MOON, Server Config, SYNLAB
ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance
Chiar si pretul de circa 24-25.000 € pe care-l platesti efectiv (dupa subventie) - pentru prima varianta de echipare - nu este unul prea mare, asta daca iti doresti o masina electrica confortabila, cu un portbagaj de 405 litri, cat mai curand.
BRAVOS PEUGEOT - mult succes cu e-2008!!!
30 de minute de stat la fiecare ora rulata. Masina asta e mai rea ca infrastructura rutiera din Romania.
- are o autonomie mai mare cu aproape 50% si
- un portbagaj mai mare cu aproape 40 de litri.
de fapt se vinde binisor nu doar in Franta desi sub Captur, asa ca iar am zbarcit-o cred.