Kia e-Niro încearcă să combine dragostea europenilor pentru SUV-uri, sentiment manifestat puternic în ultimii ani, cu toate cunoștințele mărcii în domeniul electrificării. La fel ca în cazul lui Hyundai Kona Electric, Kia e-Niro este disponibilă în două versiuni.
Varianta de bază a SUV-ului asiatic va fi echipată cu un motor electric de 136 de cai putere și baterie cu capacitate netă de 39.2 kWh, în timp ce versiunea de top propune un motor cu 204 CP și o baterie cu o capacitate netă de 64 kWh.
În #ElectricRomânia 2020 by Vitesco Technologies, turul țării cu mașini electrice, cei 14 jurnaliști și creatori de conținut au testat varianta de 204 CP în echiparea Future.
JURNALIȘTII DIN #ElectricRomânia DESPRE KIA e-Niro
DAN SCARLAT (AUTO MOTOR ȘI SPORT)
Cu capacitate netă a bateriei de 64 kWh, Kia e-Niro este una dintre cele mai "relaxante" mașini din acest tur, fiind capabilă de a acoperi distanțe de neimaginat pentru un automobil compact electric acum câțiva ani. Prima zi din #ElectricRomânia a însemnat un parcurs complex, cu rute urbane (București, Brașov), autostradă, un DN1 sufocat de traficul începutului de weekend și diverse zone cu serpentine, timp în care e-Niro a înregistrat un consum mixt de 16,2 kWh/100 km, ceea ce ar fi putut însemna o autonomie de aproape 400 km. Nu a fost cazul, traseul încheindu-se după doar 270.
Pe de altă parte, dacă v-ați obișnuit ca mașinile electrice sa arate deosebit, nu este cazul aici, e-Niro fiind, poate, cel mai convențional model din grup din punct de vedere stilistic. Unii ar putea critica acest lucru, la fel cum alții, dimpotrivă, l-ar putea aprecia.
JULIUS CONSTANTINESCU
KIA e-Niro are o autonomie de aproximativ 400 km, suspensii excelente, extrem de utile pe drumurile din România, și e silențioasă ca un soț care se întoarce târziu acasă. E foarte stabilă la accelerări bruște și nu-ți smucește volanul din mână, cum fac multe electrice cu tracțiune pe față. Interiorul e spațios, iar finisajele de calitate. Să notăm la plusuri și sistemul audio JBL, omogen și echilibrat. Pe scurt, e-Niro e o mașină foarte plăcută la condus, ideală de vacanță.
Exteriorul nu e wow, dar arată decent - dacă ești un bărbat sigur pe el, e suficient și atât. Versiunea de top ajunge la 52.000 de euro (42 K, dacă scădem ecobonusul), ceea ce o face o mașină nu tocmai ieftină. Dar, mă rog, nu știu dacă putem să-i reproșăm producătorului coreean faptul că nu mi-o permit.
MARIAN IONESCU (MARICIU.RO)
Kia e-Niro este o surpriză pentru oricine se urcă la volanul ei. Interiorul are materiale excelente, toate butoanele sunt la îndemână, ecranul este perfect integrat în bord, iar scaunele sunt suficient de comode cât să te bucuri de cei peste 400 de kilometri autonomie. Ținuta la drum este corectă, accelerația este distractivă, iar autonomia generoasă te face să nu stai cu ochii pe bordul mașinii la fiecare bornă kilometrică depășită.
Singurul aspect la care simt că ar mai trebui lucrat este exteriorul. Mai ales că brandul Kia are în portofoliu niște mașini precum Stinger și Sportage.
PETRE BARAC (AUTOMARKET.RO)
Kia e-Niro este practic o Kona mai rafinată, cu un interior de o calitate superioară și o autonomie comparabilă. Am parcurs porțiunea de azi de la Târgu-Mureș până la Cluj într-un mod foarte confortabil, iar ținuta de drum și manevrabilitatea sunt mai bune decât în cazul lui Kona. Interiorul m-a impresionat plăcut, scaunele cu ventilație sunt un mare plus. În schimb, designul exterior este un capitol la care e-Niro mai are de lucrat.
CRISTIANA OPREA (PILOT DE RALIU ȘI JURNALIST EMOTICAR.RO)
Dacă prima zi a început cu mezina Zoe, jumătatea acestui workshop electric pe roți ne-a pus la volanul lui Hyundai Kona, despre care v-a povestit ieri copilotul meu Mașinistul, iar astăzi la volanul lui Kia e-Niro despre care vă voi vorbi eu. Cele două modele sunt similare ca performanță și ca preț, dar și ca autonomie, ceea ce ne-a făcut să stăm foarte relaxați în ciuda celor câteva sute de kilometri pe care i-am avut de parcurs.
Kia e-Niro are un interior spațios și funcțional - avem chiar și o priză de 220V, dar și un portbagaj mai încăpător cu 120 de litri, ambele dotări oferind un plus de confort în excursii extraurbane. Cei 204 CP și 295 Nm antrenează abil mașina de 1790 de kg, iar răspunsul imediat al accelerației combinat cu frâna regenerativă reglabilă din padele determină orice șofer să adopte un stil de condus echilibrat și fluent, specific electricelor.
Designul statement al lui e-Niro este definit la exterior de desene geometrice pe care le regăsim și pe alte modele alte brandului Kia, în timp ce interiorul din piele finisat de cusăturile albe crează un contrast plăcut.
Scaunele ventilate, Apple CarPlay și butoanele facil amplasate pe volan fac ca experiența de la volan să fie una extrem de prietenoasă. În final, autonomia a fost de 450 de km: cu 30 de km mai mult decât am scos cu Kona în ziua 4, diferență provenită și din faptul că e-Niro a venit echipat cu anvelopele de vară Michelin Primacy. Eficiența frânării atât pe carosabil uscat cât și pe ploaie, pe toată durata de viață a anvelopelor, contribuie la creșterea autonomiei - asul din mâneca lui e-Niro, imbatabil pentru marea majoritate a clienților.TUDOR RUS (DOUĂLOCURI.RO ȘI TOPSPEED.COM)
Așa cum știți, e-Niro are un schelet identic cu cel pe care este construit Hyundai Kona, de aici și comportamentul lor dinamic aproape identic. Diferența o face însă interiorul cochet, ușor mai aerisit și spațios afișat de Kia e-Niro, care se apropie milimetric de zona premium - de fapt, dacă ne gândim că Audi e-tron are cam la fel de mult Piano Black ca e-Niro, din punctul ăsta de vedere, coreeanul ar putea fi considerat un model premium. Restul coordonatelor de putere cuplu și tren de rulare se suprapun perfect cu cele din fișa Konei, astfel că banii în plus pe care îi plătești pentru un e-Niro sunt de fapt apanajul habitaclului mai bogat.
DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (AUTOEXPERT ȘI AUTO TEST)
Kia e-Niro face parte din același grup ca și Hyundai Kona Electric, cele două modele împărțind partea tehnică.
Totuși, cele două mărci coreene au reușit să imprime celor două SUV-uri electrice un caracter total diferit. Kia e-Niro este varianta mai practică și mai elegantă dintre cele două. e-Niro este mai lungă, are un ampatament mai mare și un portbagaj mai încăpător. Suspensia este reglată pentru confort, iar interiorul pune accent pe eleganță. Partea tehnică este identică, motor electric de 204 CP și baterie de 64 kWh, ceea ce se traduce printr-o autonomie mai mult decât confortabilă de peste 450 km.
CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO)
Deși Kia e-Niro și Hyundai Kona Electric împart aceeași platformă tehnică, cele două modele propun un comportament diferit. Singurul numitor comun este autonomia generoasă. La fel ca în cazul lui Kona Electric, Kia e-Niro reușește să treacă de o autonomie de 400 de kilometri, iar acest lucru s-a văzut și în zilele pe care modelul asiatic le-a petrecut în #ElectricRomânia.
În rest, cele două companii au pregătit produse diferite. Kia e-Niro este mai mare, oferă mai mult spațiu și este mai practic. E adevărat, și mai scump. În același timp, suspensia a fost reglată pentru un plus de confort, iar interiorul propune materiale mai bune și un layout diferit. Și comportamentul dinamic este diferit, iar dacă la Kona Electric se observa cu ușurință fenomenul de torque steer în modul Sport, calibrarea lui Kia e-Niro estompează astfel de ieșiri.
KIA E-NIRO ÎN #ELECTRICROMÂNIA 2020 by VITESCO TECHNOLOGIES |
|||||
ZIUA 1 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
BUCUREȘTI | 98% | ||||
194 km | 3/5 | ||||
BRAȘOV | 53% | 60 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
29.8 kWh | 94% | 58.1 lei |
76 km | 3/5 | ||||
BALVANYOS | 77% | ||||
CONSUM MEDIU ZIUA 1 | 16.2 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 40 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 44 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 270 km (12.89% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 43.7 kWh | ||||
COST EFECTIV | 58.1 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 395 km | ||||
ZIUA 2 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
BALVANYOS | 77% | ||||
298 km | 3/5 | ||||
IAȘI | 17% | minute Stație Hotel Select (DC 50 kW) |
57 kWh | 99% | 80 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 2 | 12.8 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 54.1 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 5 ore și 30 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 50 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 298 km (14.23% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 38.1 kWh | ||||
COST EFECTIV | 80 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 500 km | ||||
ZIUA 3 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
IAȘI | 99% | ||||
131 km | 4/5 | ||||
PIATRA NEAMȚ | 66% | 33 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
18.5kWh | 91% | 36 lei |
193 km | 3/5 | ||||
TÂRGU MUREȘ | 45% | 38 minute Stație MOL (e.On) (DC 50 kW) |
27.5 kWh | 82% | 46.5 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 3 | 16.8 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 46 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 7 ore și 6 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 11 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 324 km (15.47% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 54.4 kWh | ||||
COST EFECTIV | 82.5 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 381 km | ||||
ZIUA 4 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TÂRGU MUREȘ | 82% | ||||
174 km | 3/5 | ||||
CLUJ-NAPOCA | 43% | 39 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
28 kWh | 81% | 54 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 4 | 14.7 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 51 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 40 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 39 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 174 km (8.31% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 25.6 kWh | ||||
COST EFECTIV | 54 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 435 km | ||||
ZIUA 5 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
CLUJ NAPOCA | 79% | ||||
150 km | 2/5 | ||||
ORADEA | 53% | 39 minute Stație MOON (DC 75 kW) |
26.3 kWh | 89% | 0 lei |
201 km | 4/5 | ||||
TIMIȘOARA | 43% | 40 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
30 kWh | 83% | 58.5 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 5 | 14.1 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 51.4 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 7 ore și 8 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 19 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 360 km (17.19% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 50.8 kWh | ||||
COST EFECTIV | 58.5 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 454 km | ||||
ZIUA 6 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TIMIȘOARA | 81% | ||||
115 km | 4/5 | ||||
TIMIȘOARA | 56% | 68 minute Stație MOL Plugee (DC 50 kW) |
32.5 kWh | 100% | 29 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 6 | 15.1 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 31 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 38 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 8 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 115 km (5.49% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 17.4 kWh | ||||
COST EFECTIV | 29 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 424 km | ||||
ZIUA 7 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TIMIȘOARA | 95% | ||||
273 km | 3/5 | ||||
SIBIU | 29% | 95 minute Stație Penny (DC 50 kW) |
51 kWh | 100% | 0 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 7 | 16.3 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 74.4 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 40 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 35 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 274 km (13.1% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 44.7 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 393 km | ||||
ZIUA 8 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
SIBIU | 98% | ||||
279 km | 3/5 | ||||
BUCUREȘTI (FINAL) | 44% | ||||
CONSUM MEDIU ZIUA 8 | 13.5 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 57.3 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 5 ore și 52 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | - | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 279 km (13.32% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 37.7 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 474 km | ||||
TOTAL 8 ZILE | |||||
DISTANȚĂ TOTALĂ PARCURSĂ | 2094 km | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 43 de ore și 18 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 8 ore și 42 de minute | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 312.4 kWh | ||||
VITEZĂ MEDIE | 52.1 km/h | ||||
COST TEORETIC ÎNCĂRCARE DOMESTICĂ (0.6 lei/kWh) | 187.5 lei | ||||
COST EFECTIV (în #ElectricRomânia) | 362.1 lei | ||||
CONSUM MEDIU (Ponderat) | 14.9 kWh/100 km | ||||
AUTONOMIE REALĂ MEDIE | 433 km |
#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.
Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro
OFERIT DE
Vitesco Technologies
PARTENERI
Renovatio e-charge, Enel X, Michelin, MOL Plugee, MOON, Server Config, SYNLAB
ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance
Asa este poate nu este cel mai frumos dar este cel mai practic...
BRAVOS KIA!!!!
Practic cu ecotichet, varianta de 150 kw este doar cu 3-4000 de euro mai scumpa decat Sportage GT-line.
altfel kia niro e ratusca urita a comparativului pardon workshopului, dar pare extraordinara daca l-a convins in fine pe dl ace-craiova sa o cumpere.
Imbina placutul cu utilul.
Eu am facut tot 2000 de km cu Kia Sportage, incarcat ca eram in concediu, si am consumat benzina de 700 de lei. Masina mai mare, bagaj mai mult, 3 persoane, si pana la Sibiu de la Constanta am oprit de 2 ori. Sa alimentez si sa mananc. Cand o sa aiba 800 de km reali autonomie si o sa coste pana in 30k atunci poate se merita.