Audi e-tron Sportback a fost unul dintre actorii principali în Electric România 2020 by Vitesco Technologies. SUV-ul producătorului german oferă până la 408 cai putere, iar bateria pregătită are o capacitate netă de 86.5 kWh.
Pe parcursul celor opt zile în care e-tron Sportback a trecut prin mâinile a 14 jurnaliști și creatori de conținut, SUV-ul a ieșit în evidență atât prin confortul oferit, cât și prin pachetul tehnologic disponibil. În plus, SUV-ul s-a descurcat bine atât pe porțiunile de autostradă, cât și pe drumurile virajate pe care le-a avut de traversat.
JURNALIȘTII DIN #ElectricRomânia DESPRE Audi E-TRON SPORTBACK
Adrian Mitrea (0-100.ro)
"Audi e-tron e mare, confortabil și extrem de spațios. Este tipul de mașină care sfidează convenționalul, chiar dacă unele soluții sunt controversate - cum sunt oglinzile retrovizoare digitale bazate pe camere video. Instalația audio Bang & Olufsen sună excepțional, iar finisajele sunt de calitate foarte bună. În categoria lui de performanțe și preț, deja poate fi luat în calcul ca alternativă la benzină sau diesel, autonomia fiind relativ mare: adesea peste 350 de kilomeri. Pe de altă parte, se simte masivitatea și masa ridicată, iar sistemul de conectivitate cu telefonul mobil este confuzant. Consumul per total e destul de ridicat, undeva spre 22-24 kWh/100 km - valori sub care cu greu poate coborî"
Robert Stan (LifeNews.ro)
"Cel mai impozant dintre SUV-urile prezente în tur (are și un preț pe măsură, desigur) încântăladrum lung și nu se teme de vitezele de autostradă, neprietenoase cu majoritatea electricelor. Poate parcurge aproape 300 km chiar dacă acul vitezometrului stă tot timpul la 130 km/h. În oraș, deși atrage priviri admirative că un magnet, își supune șoferul la cazne fără rost din cauza camerelor video amplasate (opțional) în locul oglinzilor laterale. Noroc că mașina poate fi comandată și fără acest accesoriu spectaculos la prima vedere, dar complet inutil și chiar periculos. În rest, Audi e-tron își răsfață posesorul cu un interior futurist și confortabil. Variantei pusă la dispoziție de producător pentru #ElectricRomania2020, nu îi lipsește aproape nimic din lista bogată de opționale a mărcii premium germane și asta se simte atât pe șosea cât și în buzunarul potențialului cumpărător: 120.623 euro!"
Cornel Șocariciu (Automarket.ro)
"Audi e-tron Sportback este modelul din #ElectricRomânia by Vitesco Technologies cu cea mai mare capacitate netă a bateriei, dar în același timp este și modelul cu cea mai mare masă proprie. Deși are gene sportive în ADN, SUV-ul coupe cade pradă kilogramelor în plus. Se descurcă să însăileze viraj după viraj, dar trebuie să lucrezi cu precizie cu volanul și accelerația ca să nu-l dezechilibrezi. Consumul variază destul de mult în funcție de cât de repede îți dorești să ajungi la viteza legală. Interiorul rămâne unul finisat excelent, cu materiale bune și cu tehnologii moderne de ultimă generație. Sistemele sunt simplu de utilizat, iar camerele video care țin locul oglinzilor parcă au devenit mai ușor de digerat".
Dragoș Băltățeanu (Autoexpert, Auto Test)
"Audi e-tron este o mai veche cunoștință pentru Electric România. Anul trecut am făcut turul electric alături de varianta normală a SUV-ului electric produs la Inglostadt, iar de data aceasta am avut la dispoziție versiunea Sportback. Cu o linie de SUV Coupe, e-tron Sportback este mai sexy și mai arătos, în special în nuanța de negru a caroseriei. Instalat la volan m-am simțit ca acasă, cockpitul Audi e-tron fiind un exemplu de ergonomie: toate comenzile sunt la îndemână și prezentate impecabil. Apple CarPlay funcționează și fără fir, iar computerul de bord oferă toate informațiile necesare. Audi e-tron Sportback este un excelent automobil pentru drum lung: extrem de confortabil, poziție înaltă la volan și o baterie uriașă de 95 kWh. Pe autostradă, e-tron Sportback este în elementul său, rulând într-o liniște deplină".
Tudor Rus (TopSpeed.com, Doualocuri.ro)
"Audi e-tron Sportback este luxo-barja acestui tur. Bine, aș putea obiecta că piano black-ul folosit la interior nu face cinste ideii de lux în 2020, dar e-tron se scoate cu ergonomia bine pusă la punct - până la camerele video care iau locul oglinzilor laterale și al ecranelor puse acolo ca să îți aducă aminte că repetiția e mama învățării. Dinamic, vorbim de un elefant confortabil care folosește două motoare electrice pentru a te purta de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde, cam la fel de rapid ca un hot hatch - vorbim totuși de 2,5 tone pe care ai sarcina să le muți de colo-colo, deci sarcina se execută onorabil.
Virajele sunt mai mult o serie de legănări stânga-dreapta, iar volanul e mut la capitolul feedback. I-aș da, totuși, puncte bonus pentru restul materialelor din habitaclu și selectorul transmisiei care deviază de la popularul design falic".Alin Ionescu (Mașinistul, Auto Motor și Sport)
"Audi e-tron Sportback este întruchiparea abundenței în lumea mașinilor electrice. Este un SUV-coupe masiv, are 408 CP și 664 Nm și costă 120.000 de euro. Ba chiar joacă și cartea avangardei cu opțiunea camerelor care iau locul oglinzilor retrovizoare exterioare – o opțiune de care utilizatorii vor fuge, cu siguranță, pentru că primul contact cu acestea este compet neintuitiv. Deși e-tron Sportback are o baterie cu o capacitate utilă de 86,5 kWh (cea mai mare dintre toate mașinile care participă la acest tur), iar autonomia reală trece lejer de 400 km, limitările sale țin de faptul că încă face parte din generația mașinilor electrice construite pe platforme dedicate modelelor cu propulsie termică (în cazul de față, platforma MLB-EVO a grupului VW, folosită de toate SUV-urile mari, de la Touareg, la Urus și Bentayga). Tocmai de aceea, deși răspunsul la accelerație este impresionant, iar mașina accelerează spectaculos, masa proprie ridicată nu poate fi ascunsă".
Daniel Tomescu (Stacs)
"Ce mi-a placut la Audi E-tron Sportback este faptul ca nu am simțit în nicio secundă lipsă de putere, nu am simțit-o mai prejos decât orice mașină din clasa sa dotată cu un motor cu combustie internă. Şi nici măcar oglinzile retrovizoare dotate cu camere și display-uri pe fețele ușilor nu m-au deranjat. Ce nu mi-a placut la mașină? Glumind puțin, faptul că nu am condus-o mai mult".
Marian Ionescu (Mariciu.ro)
"Audi e-tron este o mașină electrică premium cu o autonomie decentă, o accelerație impresionantă și un interior din viitor. Poate prea din viitor, asta pentru că oglinzile laterale (care sunt de fapt niște camere și display-uri laterale) îți pun multe piedici când vine vorba de condus. Orice depășire este o provocare din cauza lor, dar accelerația își face treaba și compensează mult. Prețul este foarte piperat, dar măcar știi un lucru cu siguranță: ești la volanul viitorului. Un viitor cu multe lucruri de îmbunătățit, dar, în același timp, un viitor aflat pe drumul cel bun".
AUDI E-TRON SPORTBACK ÎN #ELECTRICROMÂNIA 2020 by VITESCO TECHNOLOGIES |
|||||
ZIUA 1 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
BUCUREȘTI | 90% | ||||
201 km | 3/5 | ||||
BRAȘOV | 29% | 52 minute Stație MOON (DC 75 kW) |
62.25 kWh | 100% | 0 lei |
79 km | 2/5 | ||||
BALVANYOS | 74% | ||||
CONSUM MEDIU ZIUA 1 | 27 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 40 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 4 ore și 39 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 52 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 280 km (13.3% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 75.6 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 320.4 km | ||||
ZIUA 2 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
BALVANYOS | 73% | ||||
160 km | 3/5 | ||||
BACĂU | 31% | 68 minute Stație MOON (AC 22 kW) |
24 kWh | 61% | 0 lei |
131 | 5/5 | ||||
IAȘI | 16% | 86 minute Stație Hotel Select (DC 50 kW) |
71 kWh | 100% | 99 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 2 | 23.7 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 48 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 2 ore și 34 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 291 km (13.8% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 69 kWh | ||||
COST EFECTIV | 99 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 365 km | ||||
ZIUA 3 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
IAȘI | 100% | ||||
128 km | 4/5 | ||||
PIATRA NEAMȚ | 60% | 44 minute Stație MOL (e.On) (DC 50 kW) |
35.8 kWh | 100% | 69.8 lei |
206 km | 4/5 | ||||
TÂRGU MUREȘ | 19% | 16 minute Stație e-Charge (DC 50 kW) |
13.5 kWh | 36% | 26.2 lei |
8 km | 4/5 | ||||
TÂRGU MUREȘ | 33% | 61 minute Stație e-Charge (DC 50 kW) |
58 kWh | 100% | 113.1 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 3 | 29.4 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 45 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 7 ore și 22 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 2 ore și 1 minut | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 333.4 km (15.8% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 98 kWh | ||||
COST EFECTIV | 209.1 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 294.2 km | ||||
ZIUA 4 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TÂRGU MUREȘ | 96% | ||||
170 km | 3/5 | ||||
CLUJ-NAPOCA | 51% | 38 minute Stație MOON (DC 75 kW) |
45.4 kWh | 100% | 0 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 4 | 22.5 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 41 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 4 ore și 16 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 38 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 173 km (8.2% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 38.9 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 384.4 km | ||||
ZIUA 5 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
CLUJ NAPOCA | 96% | ||||
157 km | 2/5 | ||||
ORADEA | 63% | 11 minute Stație MOON (DC 75 kW) |
13.05 kWh | 77% | 0 lei |
193 km | 4/5 | ||||
TIMIȘOARA | 26% | 40 minute Stație MOON (DC 75 kW) |
49 kWh | 81% | 0 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 5 | 20.8 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 51 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 54 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 51 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 350 km (16.6% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 72.8 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 415.9 km | ||||
ZIUA 6 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TIMIȘOARA | 80% | ||||
119 km | 3/5 | ||||
TIMIȘOARA | 46% | 42 minute Stație MOON (DC 75 kW) |
48.8 kWh | 100% | 0 lei |
5 km | 3/5 | ||||
HOTEL TIMIȘOARA | 99% | ||||
CONSUM MEDIU ZIUA 6 | 24.5 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 32 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 55 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 42 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 124.6 km (5.9% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 30.5 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 353.1 km | ||||
ZIUA 7 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TIMIȘOARA | 98% | ||||
267 km | 3/5 | ||||
SIBIU | 9% | 135 minute Stație MOL Plugee (DC 50 kW) |
78.05 kWh | 99% | 29 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 7 | 27.7 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 83 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 13 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 2 ore și 15 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 265.8 km (12.6% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 73.6 kWh | ||||
COST EFECTIV | 29 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 312.3 km | ||||
ZIUA 8 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
SIBIU | 95% | ||||
167 km | 3/5 | ||||
PITEȘTI | 53% | 29 minute Stație MOON (DC 75 kW) |
35.6 kWh | 92% | 0 lei |
122 km | 3/5 | ||||
BUCUREȘTI (FINAL) | 56% | ||||
CONSUM MEDIU ZIUA 8 | 23.2 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 50 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 5 ore și 48 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 29 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 289 km (13.7% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 67.1 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 372.8 km | ||||
TOTAL 8 ZILE | |||||
DISTANȚĂ TOTALĂ PARCURSĂ | 2106.8 km | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 42 de ore și 7 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 10 ore și 22 de minute | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 525.5 kWh | ||||
VITEZĂ MEDIE | 50.1 km/h | ||||
COST TEORETIC ÎNCĂRCARE DOMESTICĂ (0.6 lei/kWh) | 315.3 lei | ||||
COST EFECTIV (în #ElectricRomânia) | 337.1 lei | ||||
CONSUM MEDIU (Ponderat) | 24.9 kWh/100 km | ||||
AUTONOMIE REALĂ MEDIE | 351.6 km |
#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.
Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro
OFERIT DE
Vitesco Technologies
PARTENERI
Renovatio e-charge, Enel X, Michelin, MOL Plugee, MOON, Server Config, SYNLAB
ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance
O masina superba pe care si-ar dori-o multi dintre noi!!!
BRAVOS AUDI - te asteptam si cu modelul Q4 e-tron cat mai curand pe piata!!!!
- Apoi, cum poti fi "la volanul viitorului" cand masina electrica pe care o conduci e construita pe platforma unei masini cu motor termic? Doar pentru ca are camere video in loc de oglinzi?
- Altul ne spune ca nu i-a placut ca nu a condus-o mai mult, in rest totul este perfect. In conditiile in care vorbim despre o masina electrica de peste 120.000 de euro, construita pe platforma unei masini cu motor termic, care cantareste mai mult decat un Mercedes G-Class si ofera o autonomie reala de ~350 km in conditiile unei baterii de aproape 100 kWh. Si mai are si 360 CP, cei 408 CP pe care ii vezi pe toate site-urile fiind disponibil doar opt secunde.
Pe scurt, tind sa cred ca rezultatul testelor Covid ar fi fost mai interesant decat aceste pareri care fac dintr-o masina mediocra, chiar slaba - cel putin pentru cat costa, sa para "viitorul".
iar daca mai sint si suv sint dublu inutile.
si in caz ca vrei sa te dai si ecologist cu e-tron ai deja o masina triplu inutila.
Nici scump nu e pentru o familie cu 30 de membri din care doar unu are permis.
Faptul ca a obtinut o autonomie reala calculata de 294 - 415 km, este binisor dar nu ceva extraordinar aidoma asiaticelor din acelasi test.
Intrebarea este daca putea sa obtina chiar mai mult?!
Pe nemti ii trage in jos autonomia pe autostrada :)
La noi e mai mare ca nu avem unde.
ne dati datele cu picatura, trebuie sa citim inca 1 saptamana sa aflam datele puse cap la cap?
Dintr-o plimbare de 8 zile faceti articole 1 luna.
https://ev-database.org/car/1107/Audi-e-tron-Sportback-55-quattro