Departamentul de dezvoltare al gamei experimentale BMW i sărbătorește în această lună trei ani de la stabilirea diviziei sub care marca germană dezvoltă modele ecologice. Lansată în 2013, odată cu prezentarea versiunilor de serie i3 și i8, gama BMW i s-a dezvoltat până acum pe orizontală, electricul i3 reușind să treacă între timp de la 160 de kilometri autonomie, cât avea în momentul prezentării oficiale, la 300 de kilometri, cât are astăzi.
Conform celor de la BMW, marca germană a reușit să vândă în ultimele 36 de luni peste 100.000 de mașini electrice sau hibride plug-in, aici fiind incluse atât modelele din gama i, cât și versiunile hibride ale modelelor cunoscute din gama clasică a mărcii. Peste 60.000 dintre acestea sunt reprezentate de versiuni ale lui i3, cea mai populară mașină "electrificată" a gamei bavarezilor, în timp ce fratele hibrid sportiv i8 a fost preferat de 10.000 de clienți în această perioadă. Restul de aproximativ 30.000 de unități au fost reprezentate de variantele hibride cu încărcare la priză ale modelelor Seria 3, Seria 7, X5 și Seria 2 Active Tourer.
"BMW i rămâne vârful nostru de lance în ceea ce privește inovația și va continua să deschidă accesul la tehnologii fascinante pentru Grupul BMW. electrice de propulsie, am reușit deja să punem pe șosea acest tup de tehnologie. Viitoarea bornă pe care o vom ataca va fi șofatul autonom, acolo unde BMW iNext va seta noi reguli în industrie", spune Harald Kruger, directorul Consiliului de Administrație BMW.
Când vine vorba de sistemeBMW iNext este un model anunțat conceptual de prototipul Vision Next 100. Va apărea pe piață în 2021 și va beneficia de funcții autonome și de propulsie 100% electrică. Mai multe despre acest model puteți citi aici.
Cei 0,01 % din productie vandute-n Romania par totusi sa reflecte raportul real dintre mogulii nostri deloc "eco" si ailalti vestici.