Segmentul de 22 de kilometri a costat 604.791.600 de lei fără TVA și a fost construit de italienii de la Salini Impregilo SpA. Încă din timpul construcției, compania responsabilă de segment a întâmpinat probleme legate de alunecările de teren și de infiltrațiile de apă.
Potrivit România Liberă, lucrarea nu este în garanție pentru că nu a fost finalizat procesul de recepție a lucrărilor, deci reparațiile actuale nu sunt efectuate în baza garanției, care ar fi fost obligația companiei italiene. Altfel spus, lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăștie a fost inaugurat circulației pe riscul CNADNR și există riscul, într-o situație extremă, ca situația să aducă implicarea Uniunii Europene, responsabilă de acordarea fondurilor pentru lucrări. Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăștie a fost inaugurat cu întârziere, fiind ultimul sector inaugurat al acelei Autostrăzi, iar reprezentanții CNADNR care au anunțat problemele în cadrul unor emisiuni televizate au fost sancționați serios de către această regie. În aceste condiții, Autostrada Sibiu-Pitești ar putea să rămână doar un vis frumos, deoarece proiectul este văzut drept unul de dificultate ridicat și nu ar fi exclus ca secțiunile autostrăzii dorite atât de Dacia, cât și de românii care vor să ajungă mai ușor cu mașina în Europa, să sufere probleme similare.Via Digi24 | România Liberă | Sursă foto
Uniunea Europeana nu poate actiona pecuniar si sa refuze finatatarea altor proiecte. In primul rand vorbim de perioada de programare 2007-2013 pentru lucrarea de mai sus, iar in al doilea rand noile proiecte vor fi finantate din Programul Infrastructura Mare 2014-2020. Deci e alta poveste.
Pe de alta parte, exista un risc foarte mare ca Uniunea Europeana sa ceara toti banii inapoi (suma de mai sus) si sa intre pe fir OLAF si DLAF, posibil DNA ulterior, ceea ce nu ar fi rau avand in vedere muntele de neregularitati efectuate.
Corect.
Mulțumim pentru completare.
Pur si simplu am ramas fara cuvinte fata de nesimtirea,bataia de joc, si din nou nesimtirea unora si altora....
Oare pana cand vom tolera asa ceva in Romania?
Pana cand ?!?
Răspuns : Până când cei din ,,guvern,, și ,,parlament,, vor fi scoși și duși să refacă ei însuși (inclusiv cu banii lor) o astfel de autostrada. Amin.
doar 300 m se demoleaza, se face drenaj si casetare la cota -14m (adica se sapa la 14m si apoi sub actualul nivel al autostrazii si se fac niste drenaje casetate cu beton). Cel putin asta a comunicat si CNADR si constructorul.
Nu se demoleaza 22 de km de autostrada :)
CNADR a mai spus ca nu sunt probleme, CNADR a sanctionat angajatii care au comentat pe subiect. Asa ca ce spune CNADR are credibilitate fix zero.