Un nou raport ACEA relevă faptul că România a avut cea mai mare creștere a vânzărilor de mașini electrice la nivel european, în perioada ianuarie-iunie 2022. Astfel, vânzările de mașini electrice în România au crescut cu 410.3% față de aceeași perioadă a anului trecut, fiind comercializate 4460 de mașini electrice. Prin comparație, anul trecut au fost înmatriculate doar 874 de mașini cu zero emisii în aceeași perioadă.
Raportul mai arată faptul că 9.9% din totalul de mașini vândute în Europa, în primele 6 luni, au fost electrice. Anul trecut, cota vehiculelor cu zero emisii era de 6.6% în aceeași perioadă.
Între timp, cota mașinilor cu motoare diesel a scăzut până la 17.4% la nivel european, față de 21.6% cât era anul trecut. Și cota vehiculelor pe benzină a scăzut, de la 41.9% în primele 6 luni din 2021, la 37.9% în prezent.
La polul opus, mașinile cu propulsie hibridă cu încărcare la priză reprezintă 8.7% din vânzările totale, o creștere de 0.4% față de anul trecut.
La final, cota mașinilor cu propulsoare hibride convenționale a crescut de la 19% în 2021, până la 22.8% în prezent.via ACEA
Sa inteleg ca marile piedici ale electrificarii sunt infrastructura si pregatirea populatiei? In rest totul e ok? Electricele sunt accesibile si pe toate drumurile? Toata lumea isi permite electrice si doar se incapataneaza sa arda benzina sau motorina in continuare? Asta sa fie problema?
Iti fac un "teaser": un Golf incepe la 25k iar un ID.3 de la 44k; un Clio incepe de la 14k iar un Zoe incepe de la 33k.
Zi-mi daca vezi vre-o problema?
E o tactica de baza in vanzari ca atunci cand produsul pe care il vinzi e mai scump decat produse similare, sa apelezi la divagatii, accentuari ale caracteristicilor neesentiale, crearea de nevoi, crearea de asa-zise avantaje si reduceri si alte chestii de genu doar doar ametesti clientu sa-ti cumpere produsul. Uneori merge, uneori nu. Dar sigur nu va merge la nesfarsit. Produsul va trebui sa se vandaintr-un final singur prin propriile atuuri si caracteristici pe care clientii chiar si le doresc si pentru care sunt dispusi chiar sa plateasca in plus.
Am spus "Este o creștere artificială și de conjunctură, care se datorează apariției Spring și a Programului Rabla pentru electrice"
Asta înseamnă că fără programul Rabla nu ar fi fost niciodată vreo creștere a vânzărilor. Pentru că, logic, mașini scumpe.
Infrastructura de încărcare și pregătirea populației sunt bonus.
nu vreau sa puna iohanis "meditatii" deoparte din banii nostri, vreau sa vad electrice pe sosele macar!
Corect, fara Spring si fara Rabla vanzarila nu ar fi nici 20% din cifrele actuale.
Mi s-a parut ca minimizezi diferentele de pret intre masinile clasice si cele electrice ceea ce mi se parea o ocolire tactica a adevaratei probleme a masinilor electrice care este in primul rand pretul.
Electricele mi se par atat de departe ca pret de ce inseamna o masina normala incat nu vad momentan vre-o sansa sa le ajunga in urmatorii 8-10 ani.
Si din ce in ce mai multe voci avizate din industrie semnaleaza problema pretului electricelor.
Momentan, producătorii încă evită concurenţa directă şi trecerea la electrice, nu că nu ar fi profitabile dar trebuiesc investiţii care nu prea vor să le facă.
Dar la un moment dat vor veni mărci vietnameze, turceşti, chinezeşti care vor forţa mâna producătorilor vestici.
Să nu uităm că GM are doar un Bolt care a dat-o în bară cu bateriile proaste, Toyota are doar z1 bla bla care i se rup roţile, Renault are un Megane care există pe hârtie dar în realitate nu prea...
Tesla şi VW care sunt ceva mai serioşi.
si nu crezi ca vom avea un AI care sa ne fereasca de turbulente? inclusiv de inexorabili.. :)
Amice, e foarte posibil sa te inseli.
Chimia bateriilor actuale impune costuri imense. O baterie serioasa de 70-80kw cu impachetare se duce in 10k euro/dolari minim. Mai pui un motor cat de cat, invertoare, transformatoare, racitoare si te duci in 13-14 mii ca sa nu mai vorbim de sasiul si suspensia ajustate pentru noua incarcatura. Compara asta cu 3-4-5 mii cat costa un motor banal de 100-150 cai cu transmisie cu tot. Ai minim 10k euro/dolari diferenta de costuri de productie intre o electrica si echivalenta termica. Astia 10k sunt o mare piatra de moara legata de gatul electricelor.
E nevoie de o chimie revolutionara din punct de vedere al costurilor bateriilor pentur marea e-revolutie. Si cand zic revolutionara, ma gandesc la 10$/KWh.