ange Rover, aripa ceva mai nonconformistă a constructorului britanic Land Rover, a prezentat aseară oficial, în premieră mondială, cel mai nou model din gamă. Numele său este Range Rover Velar, se încadrează în gama mărcii între compactul Evoque și Range Rover Sport și își propune să devină o alternativă high-end la SUV-urile premium clasice din clasa medie, precum Volvo XC60, BMW X3, Mercedes-Benz GLC și Audi Q5.
Range Rover Velar: date esențiale
● Noul SUV Range Rover este un amestec estetic între Evoque și Range Rover Sport, modelele care îl încadrează în gama mărcii britanice.
● Poziționare de preț interesantă: în Marea Britanie, Range Rover Velar se prezintă ca cel mai scump SUV mediu din segment, depășind la nivel de preț de pornire implicit Porsche Macan. Plutonul premium XC60 - X3 - Q5 - GLC are prețuri de pornire cu până la 10.000 de euro mai coborâte. Prețurile pentru România nu au fost încă anunțate oficial.
● Deși gama Range Rover este dedicată în general modelelor cu atribute dinamice ridicate mai ales pe șosea și deși marca anunță că vorbim despre o mașină care se remarcă prin lux și rafinament, noul Velar are, în același timp, "capabilități în teren accidentat nemaiîntâlnite până acum în segment".
● Velar este construit pe aceeași platformă tehnică pe care este montat Jaguar F-Pace, "fratele" său din gama vecină.
● Range Rover mizează pe o definiție estetică în care cuvântul de ordine este "simplitate".
Designerii au încercat să elimine orice element suplimentar inutil de la nivelul caroseriei și din habitaclu.● Intenția designerilor britanici este foarte evidentă mai ales la interior, acolo unde întreaga planșă de bord este înlocuită de două display-uri HD touch masive, cu diagonala de 10 inch, așezate în cascadă. Numele oficial al pachetului: Touch Pro Duo.
● Display-urile sunt complet negre și par elemente integrante ale decorului până în momentul în care motorul este pornit. Ulterior, ecranul inferior este planșa de control a sistemului de climatizare, în timp ce cel superior devine aria de comandă a sistemului infotainment și multimedia.
● Apropo de interior, Range Rover încearcă să răstoarne logica clasică la nivel de tapițerie: cea mai scumpă opțiune nu este tapițeria din piele, ci tapițeria din stofă premium dezvoltată cu Kvadrat, cel mai important producător de materiale textile din Europa. Stofa este asortată cu inserții Alcantara.
● Velar oferă un coeficient aerodinamic Cx de doar 0.32, fiind cel mai bun Range Rover din istorie la acest capitol. Performanța este atinsă prin "artificii" tehnice care includ mânere exterioare retractabile integrate ale ușilor.
● Velar propune 6 motorizări diesel și pe benzină și transmisie automată ZF cu 8 trepte.
● Motorizări diesel: Ingenium 4 cilindri de 180 sau 240 CP. Avem și un 3.0 V6 de 300 CP și 700 Nm.
● Motorizări pe benzină: 4 cilindri de 250 CP sau 3.0 V6 Turbo de 380 CP.
Ulterior, în gamă va apărea o versiune de 300 CP a motorului cu 4 cilindri. Motorul 3.0 V6 Turbo este cel mai performant din gamă: 0-100 km/h în 5.7 secunde și viteză maximă de 250 km/h.● Vârfuri tehnologice: suspensie pneumatică integrală, sistem de tracțiune integrală, controlul tracțiunii cu Terrain Response 2, gardă la sol de 25.1 centimetri (21.3 pentru versiunile fără suspensie pneumatică), adâncime maximă de traversare a vadului de 65 de centimetri (60 de cenrimetri pentru versiunile fără suspensie pneumatică).
● Echipări disponibile: Standard, S, SE și HSE. Modelul este oferit în două game estetice și tehnice diferite: Velar și Velar R-Dynamic. În plus, Range Rover include în pachet două kituri exterioare diferite: Black și Luxury.
● Ediția specială Velar First Edition este disponibilă în primul an de comercializare, poate fi comandată exclusiv în variantele de motorizare V6 (diesel sau benzină) și oferă un nivel de echipare mai bogat decât HSE, varianta superioară din gama clasică: jante de 22 de inch cu finisaj diamantat, faruri LED Matrix-Laser, interior îmbărcat integral în piele, tapițerie din piele perforată și sistem audio Meridian de 1600W.
● Range Rover Velar va fi expus în fața presei la Salonul Auto de la Geneva, în 7 martie. Producția noului SUV începe în acest an la Solihull, Marea Britanie, iar în România va fi disponibil începând din toamna lui 2017.
Dacă acest Velar este mai scump și ca Macan, care la rândul lui este mai scump decât triada germană, cred că vor fi mulți care vor rămâne la germane, plus XC60.
Multi se vor orienta catre acest model mai ales daca majoritatea timpului este petrecut in oras, iar o masina mai compacta este binevenita.
Face exceptie versiunea Quadrifoglio care "bate tot" la performante si pret.
De acord că cel puțin interiorul pare peste orice alt model din clasă, dar apare noul XC60 în curând, peste câteva luni noul X3, deci aceste diferențe se vor micșora, plus prețuri ceva mai mici, deci nu cred că va pune presiune atât de mare, poate pe Macan.
singura slabiciune a lui XC60 vor fi motorizarile, sau mai bine zis lipsa unor mototorizari mai mari de 320 de cai.
cei care nu vor un supersonic vor opta clar pt XC60, la un pret mai mic chiar si cu 20000 de coco, obtii un interior fabulos, un sistem audio monumental si niste motoare decente pt un suv, PLUS una din cele mai sigure masini de pe piata, unde ceilalti premianti sunt tot din ograda ta.
de ce te-ai uita la triada?
nici eu nu stiu de ce te-ai uita la triada atata timp cat liderul in europa este XC60
deci daca cineva vrea un SUV mediu si nu stie ce sa aleaga, va trebui sa compare acest RR cu noul XC 60 care apare peste cateva zile, iar la pret cu Macan,
tripleta este in pluton oricum
Si Rnage e indianca acum....dar tot Range a ramas....asa e si la Volvo.
1. de cand are volvo motoare renault?
2. ce bose visezi amice pe volvo?
3. mori in volvo? da , posibil, daca vorbim de prosti care nu isi pun centura
4. de fapt tu nu stii nimic de masini, motoare sau de siguranta, cel putin in ceea ce priveste volvo nu stii nimic, alte branduri nu ma pronunt,
Astia cu Volvo sunt ca cei cu Tesla: foarte agresivi si intepati:))