Range Rover Sport, primele imagini oficiale ale noii generaţii

de Sebastian Toma
Miercuri, 27.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Englezii de la Range Rover au prezentat a doua generaţie a lui Range Rover Sport. Modelul are un design inspirat din cel al lui Evoque şi vine cu două motorizări: V6 diesel de 287 CP şi V8 benzină de 500 CP.

Urmareste Automarket
Range Rover Sport a ajuns la cea de-a doua generaţie, modelul fiind dezvelit la Salonul Auto de la New York. Gerry McGovern, şeful de design de la Land Rover, îl descrie ca fiind "un Porsche 911 al SUV-urilor" şi vine în showroom-urile mărcii britanice în septembrie. Modelul preia caracterul noii generaţii Range Rover, alături de inovaţiile tehnice ale acestuia şi le livrează într-un ambalaj care aminteşte de Evoque şi oferă un nivel superior de agilitate şi manevrabilitate.
Englezii de la Land Rover spun că noul RRS este cel mai rapid şi agil Land Rover creat vreodată.

În standard, noul Range Rover Sport incorporează un sistem Stop-Start, o transmisie automată cu opt trepte realizată de ZF şi un sistem de tracţiune integrală permanentă. Spre deosebire de generaţia precedentă, modelul este oferit fie cu o cutie de transfer cu două trepte, care oferă tradiţionalele "High" (drum) şi "Low" (reductor pentru teren accidentat), care împarte cuplul motor 50/50 între punţi, sau o cutie de transfer cu o singură treaptă, care livrează cuplul între punţi în proporţie fixă de 42/58 pentru a oferi manevrabilitate sporită pe şosea. Încă de la lansare, englezii oferă două motorizări: un TDV6 diesel de 287 CP şi un V8 Supercharged de 5.0 litri şi 500 CP. Ulterior, va fi oferită o versiune hibridă diesel-electric şi un diesel V8.

Prima generaţie a lui Range Rover Sport a fost şi cel mai profitabil model al englezilor, iar noul model nu ar trebui să facă excepţie.

Şasiul monococă din aluminiu, suspensia şi transmisia sunt comune cu noul Range Rover, în timp ce ampatamentul şi dimensiunile sunt diferite atât de noul Range Rover, cât şi de vechiul Range Rover Sport. O premieră în gama Range Rover Sport este cel de-al treilea rând de scaune, care se pliază în portbagaj, menit să ofere două locuri suplimentare pentru copii. Trecând peste estetică, cea mai importantă schimbare faţă de generaţia precedentă vine la nivelul masei, modelul nou fiind cu aproape jumătate de tonă mai uşor. În cazul versiunii V6, avem o diferenţă de 420 kilograme, absolut impresionantă. În plus, noua generaţie este mai aerodinamică, având un coeficient de 0.34, valoare foarte bună pentru un SUV, dar apropiată de cea a unui hatchback din deceniul trecut.

Via LandRover

Comentarii (12)

  • seamana destul de mult cu evoque, ceea ce nu e neaparat un lucru rau, cele mai bune vesti bune pentru mine sunt reducerea considerabila a greutatii si faptul ca privit din spate nu se mai vede roata de rezerva sub evacuare ca la caruta (gen precedenta) fapt ce reducea dramatic garda la sol si stirbea din imaginea de marca premium.
    14 0
  • OPC@Mafia
    esti atat de comic ca mi-e mila sa te cataloghez cumva. In Europa si in majoritatea locurule de pe acest rotund globusor Lexus LX nu conteaza deloc, da deloc. Cine vrea o Toyota Land Cruiser cu emblema de Lexus? ...e o marca pe drumul cel bun Lexus , dar mereu vor fi cu un pas in spatele Europenilor. E timpul sa te trezesti in realitate indiferent ce experiente nefericite ai avut in copilarie de te-au marcat in felul asta cu privire la Lexus.
    10 6
  • Adrian
    Sunt si astia ca Audi....toate cele 3 modele seamana prea mult intre ele. Din pacate spatele tot urat a ramas...de fapt mi se pare mai urat ca cel anterior. Ideea de faruri si stopuri alungite cred ca sunt inspirate de la noul Ford Explorer. Prefer oricand modelul anterior care era mai sobru.
    In cazul asta Porsche poate sta linistit cu al lor Cayenne. Ramane cel mai frumos, luxos si bun SUV. Pacat ca nu au si cp la fel de multi ca al celor de la BMW (306 parca din 3 litri). dar recupereaza la alte capitole cum ar fi marca (imaginea peste concurenta),design'ul foarte elegant, fiabilitatea si materialele de cea mia buna calitate. Nu zic ca RR sau celelalte SUV-uri premium nu sunt ok...dar pur i simplu Cayenne e mai bun.
    6 10
  • Arata bestial ... dar totusi inafara de americani cine isi mai ia un "V8 Supercharged de 5.0 litri şi 500 CP" ?! WOW!
    4 7
  • Alex Radoi
    Poza cu cele trei modele este edificatoare. Astia cu cat scot pe piata un model mai mic, cu atat ii fac si farurile mai minuscule. Sunt curios ce vor monta pe viitorul model mezin (concurentul pt. X1 si Q3). Flash-uri de telefon mobil? :)))

    Per total masina arata binisor, dar nu imi place ca acum habitaclul pare inalt si capota joasa (din cauza farurilor mici despre care vorbeam). Masina si-a pierdut din impozanta vechii generatii.
    3 4
  • Ei na ? Si atunci cum explici ca LX este cel mai apreciat si cel mai vandut Suv in Germania ?
    4 12
  • Da ma, e plin de Lexus prin Germania, de orice fel, nemtii nici nu mai vor sa auda de Mercedes si Bmw.
    15 4
  • N-ai curaj sa injuri cu nickul tau, @mafia? Este nevoie de o curatenie generala pe AM, cine injura ca la usa cortului , nu conteaza daca este sub anonimat sau nu, ban direct pe IP si sa intre pe can can sa injure acolo.
    8 3
  • @Samba

    Tipule, articolul din Constitutia Romaniei cu dreptul la libera exprimare se aplica pe spatii publice cum se subliniaza in paragraful aratat de tine, citeste mai bine la ce dai copy-paste, daca ti se pare ca Automarket este un spatiu public si poti sa vorbesti cum vrei, inclusiv sa injuri...doar ti se pare, asta o faci acasa la tine, cumva nu vrei sa intri si-n casa altcuiva sa-i citesti articole din Constitutie dupa ce-l injuri? Patetic intr-adevar.
    7 5
  • E oribil, sub BMW X5M! Ii da fum la greu...
    2 3
  • Ce chestie, chiar acum ai intrat sa ma corectezi cand nici nu stiai despre ce vorbesc, poate ai fost chiar tu, nu conteaza, dar ca dovada ca AM este un spatiu public dupa parerea ta, stau stergerea majoritatii comentariilor pe care le-ai postat aici, vezi ce abuz ti s-a facut?? :)
    4 1
  • Adrian24
    de ce oare nu folosesc noua cutie cu 9 trepte ce a debutat pe evoque?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru