A patra generație a a SUV-ului de lux Range Rover a fost prezentată oficial, după ce ieri au ajuns pe internet primele fotografii. Cel mai mare model din gama Range Rover își păstrează sobrietatea care l-a caracterizat, linia generală a caroseriei fiind oarecum similară cu cea a generației anterioare, mai ales privită din profil. Marile schimbări vin la partea frontală și cea posterioară, unde noul Range Rover abordează un design total schimbat, dar care se integrează mult mai bine în linia de design a familiei de modele Range.
Cea mai mare noutate este, însă, caroseria monococă din aluminiu ceea ce permite scăderea greutății totale a noului model cu 420 kg față de generația anterioară. Asta înseamnă că noul Range Rover este cu 39% mai ușor față de cel actual cu caroserie de oțel. În ceea ce privește trenul de rulare, va fi păstrată suspensia pneumatică pentru acel confort specific modelului mare Range Rover. Bineînțeles, noul Range Rover va avea tracțiune integrală gestionată de o nouă generație a sistemului Terrain Response.
Acest sistem analizează condițiile de rulare și alege modul cel mai potrivit pentru tracțiunea integrală. În ceea ce privește interiorul, acesta este la fel de luxos, dar este influențat de designul fratelui mai mic Evoque.Nu există încă date clare în ceea ce privește dimensiunile exterioare ale noului Range Rover, dar constructorul spune că spațiul pentru pasagerii din spate a fost mărit considerabil și acest lucru înseamnă un ampatament mărit. Pentru piața europeană, clienții vor putea alege dintre trei motorizări, una pe benzină și două diesel. Benzina este propulsorul V8 supercharged, în timp ce pentru cei care preferă puterea diesel, aceștia vor putea alege între un TDV6 de 3.0 litri sau un TDV8 de 4.4 litri. Toate motoarele sunt asociate cu o cutie de viteze automată ZF cu opt trepte, selectorul fiind deja celebrul buton rotativ.
Noul model va putea fi văzut la Salonul Auto de la Paris din septembrie, iar primele livrări pe piața europeană vor începe în luna ianuarie a anului 2013.
via Range Rover
Arata superb.
A ajuns o masina de fitze pentru prosti. Defenderul ar fi ultima solutie dar ii scot si lui versiune de fitze in generatia urmatoare....Land Rover e la pamant din pacate.
Ar trebui sa sara in ochi o asemenea cifra...
esti sigur? stiam ca elementele de SUB caroserie lucreaza la impact
Partial p_n are dreptate. Ma mir ca 12 oameni au dat dislike. Probabil sunt dintre cei care inca invata pentru BAC-ul din toamna. Perfect de acord cu tine, conteaza in primul rand ce este sub caroserie. Dar caroseria, prin simpla ei prezenta contribuie la masa totala....aici trebuie sa revizuiti materia din urma, referitor la energia si forta cinetica. Nu-si pune chiar nimeni intrebarea de ce in impactul dintre dintre o compacta si o mica (clasa) mereu, acelasi an de fabricatie, aceleasi stele la ncap, de ce nu acceasi marca, clasa mica iese intotdeauna mai sifonata. De ce un Roman Diesel iese mereu mai bine in coliziunea chiar si cu un turism din 2012. Dintr-un singur aspect....masa. Nu e intotdeauna pe primul loc, dar e un factor important intr-o coliziune dintre 2 obiecte, oricare ar fi ele.
ti-ai sustinut argumentatia exagerand diferentele de masa.
Comparatia lui p_n este facuta intre modele aproximativ egale ca masa si o mai buna dispunere a ceea ce sub este sub caroserie cred ca va compensa "subtirimea" acesteia.
daca am merge pe filiera "mai greu mai sigur" ajungem fix unde eram acum 20 de ani + ca accidentele nu sunt doar intre masini ci si intre ele si pietoni. Tin sa-i reamintesc ca testele de coliziune se fac si cu implicarea unei mase "organice".
2. Range Rover era apreciat/vandut si pentru greutatea sa reflectata in siguranta de catre cei bani, un lucru cu care nu sunt neaparat de acord. 420kg e o greutatea destul de mare, de la 2.5tone cat are masina acum o apropie de 2.0 tone, ar trebui sa umble serios la structura masinii pentru a compensa lipsa ei. Nu cred ca e vorba de o mai buna dispunere ci de o regandire completa a intregii structuri, daca vor sa mentine binenteles valorile actuale. E posibil ca si alte elemente sa fie "usurate" prin schimbare de material si dimensiuni.
3. Comentariul meu era strict legat de masa, sunt de acord cu tine ca nu trebuie sa mergem pe "mai greu mai sigur" dar oricat vrem sa ne schimbam noi, legile fizicii care tin de greutate si viteza nu le vom putea schimba niciodata. Mereu va fi un producator care va oferi anumite lucruri la un pret pe masura.
daca TOTI producatorii ar marja pe diminuarea masei automobilului poate ca altfel am discuta.