Jaguar Land Rover a pregătit un nou sistem de propulsie plug-in hybrid pentru SUV-urile Range Rover Evoque și Land Rover Discovery Sport. Ambele modele echipate cu sistemul PHEV vor purta indicativul P300e, iar pe piața din Marea Britanie sunt deja disponibile.
Noul sistem de propulsie are la bază un motor pe benzină din familia Ingenium. Acesta are 1.5 litri și trei cilindri și livrează 200 de cai putere. Pe puntea spate, britanicii au integrat un motor electric capabil să livreze 109 cai putere. În total, sistemul plug-in hybrid dezvoltă 309 cai putere și 540 Nm. Totodată, britanicii au dezvoltat o nouă transmisie automată cu opt rapoarte pentru aceste versiuni PHEV.
Indiferent de modelul ales, motorul electric este alimentat de la o baterie cu o capacitate de 15 kWh (84 de celule aranjate în șapte module).
Noul Range Rover Evoque P300e poate accelera de la 0 la 100 km/h în 6.4 secunde, în timp ce viteza de top în modul electric este limitată la 135 km/h. Autonomia în modul electric este de 66 de kilometri.
Valoarea anunțată de producătorul britanic a fost calculată conform noului standard WLTP, însă a fost transformată într-o valoare conformă cu standardul NEDC, pentru ca o posibilă comparație cu un model aflat pe piață de ceva vreme să fie relevantă.Land Rover Discovery Sport P300e poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 6.6 secunde, iar autonomia în modul electric ajunge până la 62 de kilometri. Și în acest caz, viteza de top în modul electric este limitată la 135 km/h.
Producătorul britanic spune că bateria de 15 kWh poate fi încărcată în 6 ore și 42 de minute atunci când este utilizată o priză de uz casnic. În cazul unui wallbox cu o putere de 7 kW, timpul pentru o reîncărcare de la 0 la 80% este de o oră și 24 de minute, iar la o priză rapidă de 32 kW, clienții vor avea de așteptat 30 de minute pentru reîncărcarea bateriei tot de la 0 la 80%.
Odată cu versiunile P300e, britanicii introduc și trei moduri noi de rulare: Hybrid (ambele motoare sunt utilizate pentru o eficiență sporită), EV (modelul va rula exclusiv electric) și Save (nivelul de încărcare al bateriei va fi menținut pentru a permite o rulare electrică la un moment dat).
Au bagat un amarat de 1.5 si 3 cilindrii, si un motor electric.
Si-au batut joc de modelele si motoarele lor.
Cu sistemul PHEV si bateria, o sa cantareasca peste 2 tone, si va fi ingrozitor de scump.
Dar, vanzarile vor fi slabe. De ce sa iei ceva scump, cand la acelasi pret, exista ceva mai bun.
Toata mizeria asta cu "green deal" promovata de UE e doar pentru saracirea programata a europenilor, si pentru reducerea standardului de viata si a nivelului de trai. Daca maine toata Europa ar disparea, poluarea mondiala s-ar reduce cu cca. 7%. Atat reprezinta Europa din poluarea care are loc pe glob. Oricine judeca cu mintea limpede isi da rapid seama ca tintele absurde propuse de UE pentru reducerea pana la 0 a emisiilor de carbon pana in 2050 nu poate avea alt rezultat decat saracie si bani aruncati pe cai verzi pe pereti.
Noroc ca lumea inca nu si-a pierdut total mintile si majoritatea nu se lasa prostiti de guitzatul progresist.
Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
- care este autonomia TOTALA medie a masinii, cu:
- bateria de acumulatoare plina si
- rezervorul de combustibil plin.
In cazul FORD Kuga 2019 ai doua variante de consum principale:
1) Varianta clasica (rezervor 57 litri pt. BENZINA! - la diesel difera este de 53,5 litri), consum mediu 6,75 litri benzina/100 km ~ cca 844 km autonomie TOTALA medie;
2) Varianta PHEV: rezervor 45 litri (rezervor 45 litri doar BENZINA)
Autonomia TOTALA rezulta din doua valori ce se insumeaza:
a) pur electric 56 km WLTP
Vezi:
https://insideevs.com/news/410915/ford-kuga-phev-quiet/
b) cu motorizarea clasica: cca. 550-575 km estimat de mine, luand in calcul cresterea greutatii totale a masinii cu cca 16% fata de cea clasica.
Deci un TOTAL de autonomie medie obtinut pentru varianta PHEV a FORD Kuga de cca. 606-631 km.
Cam asta ar trebui mentionat explicit OFICIAL de catre TOTI producatorii auto pentru variantele PHEV, nu valori (mai putin relevante) cum ar fi cifra de 1,4 litri / prima suta de km parcursi cu masina (ca in cazul FORD Kuga de ex.), conditionat de existenta unei baterii de acumulatoare incarcate full!
Încarcarea cam lentă, dar vedem peste 1-2 generaţii, poate fac progrese.
Consumul este mare pentru că la această marcă mereu a fost mare. Cine îşi cumpără un Land Rover nu se uită la cât costă alimentarea ci la cât de lin şi silenţios rulează şi cât de efect este.
Au interioare bune cei drept, de calitate.