Rămas bun, Pontiac!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
General Motors a decis să închidă definitiv marca Pontiac, întrucât oficialii gigantului american sunt de părere că este mai bine să sacrifice un brand pentru binele corporaţiei. Renumele pe care Pontiac şi-l crease în lumea auto a decăzut în ultimii 20 de ani, iar moartea acestuia devenise inevitabilă.
Dacă la început, marca Pontiac prezenta un aer special, ultima perioadă a fost marcată de împărţirea platformelor cu celelalte mărci din concernul GM. Mai mult decât atât, lipsa unor modele deosebite, care să trezească sentimente puternice în inimile pasionaţilor vechi ai mărcii au dus la desfiinţarea acesteia.
Tot efortul realizat de conducerea brandului în ultimii ani a fost în zadar, iar criza economică din SUA a reprezentat picătura chinezească în ceea ce priveşte vânzările Pontiac. Chiar dacă brandul de peste ocean a încetat din viaţă, inimile multor pasionaţi vor continua să bată, deoarece Pontiac a creat câteva maşini incredibile care vor lăsa o amprentă importantă în istoria americanilor.
Tempest Super Duty LeMans 1963 este un exemplu faimos al istoriei Pontiac. Modelul american ascunde sub capotă un motor V8 de 7.0 litri, iar producţia acestuia a fost limitată la câteva exemplare. Un alt model care a făcut istorie în curtea constructorului american este GTO. Acesta a apărut pentru prima dată în 1964, când John De Lorean împreună cu o serie de ingineri Pontiac au montat un motor V8 de 6.4 litri pe caroseria lui LeMans. În 1966, Pontiac GTO a înregistrat vânzări record, iar un an mai târziu, oficialii americani l-au numit "The Great One".
Pontiac Firebird Trans Am din 1977 este un alt model care va lăsa o amprentă imensă asupra americanilor. Succesul acestuia i se datorează rolului pe care l-a avut în filmul Smokey and the Bandit. Un alt model care va reaminti de succesul avut de Pontiac este Fiero. Maşina a fost concepută ca un model sportiv cu două locuri şi cu motor poziţionat central, însă oficialii GM au adus câteva modificări, iar automobilul promis de Pontiac şi-a atins apogeul abia la sfârşit de carieră.
Pontiac Bonneville, poate fi considerat modelul care va stârni cele mai multe sentimente de admiraţie din partea oricărui pasionat.
Prima versiune a acestuia a fost produsă între anii 1958 şi 1961, iar americanii au ţinut pasul cu noile tendinţe şi au reuşit să creeze nouă generaţii ale lui Bonneville.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. (22.11)
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Si crede-ma ca se va gasi un "gigant" care sa stie sa le vanda
profit maxim cu investitie minima , astfel prospera Geely, Saic, VAG... si altele