Românul Mani Gyenes a început proba din postura de proaspăt lider al categoriei Maraton, în cadrul căreia concurenţii nu schimbă deloc motorul pe parcursul competiţiei, iar obiectivul său pentru proba de marţi, desfăşurată pe o distanţă de 784 de kilometri, a fost să-şi consolideze poziţia în această ierarhie.
"Mi-a fost greu să îmi găsesc ritmul duminică. A fost o zi foarte lungă şi este prima dată când concurez atât de mulţi kilometri la o altitudine de peste 3.000 de metri.
Luni revenim în Chile şi sper să îmi măresc avansul pe care îl am la clasa Maraton", spunea el.Totuşi, Gyenes a pierdut timp preţios pe parcursul probei speciale de luni şi a fost surclasat de suedezului Thomas Berglund, care are acum un avans de 24 de minute în fruntea clasei Maraton.
În absenţa unor evenimente neprevăzute, Gyenes ar trebui să termine la clasa Maraton cel puţin pe locul doi, întrucât următorul clasat, olandezul Jurgen van den Goorbergh, are de recuperat aproape patru ore în faţa liderului.
În clasamentul general, Gyenes ocupă locul 25, la peste patru ore în spatele liderului Marc Coma. Cel de-al doilea român al clasei moto, Marcel Butuza, ocupa locul opt la clasa maraton, însă nu a ajuns la linia de sosire a celei de-a opta probe speciale şi, cel mai probabil, a fost nevoit să abandoneze.
Cea de-a noua probă specială din cadrul Raliului Dakar va avea loc marţi pe un traseu competitiv de 451 de kilometri între localităţile chiliene Iquique şi Calama.
Povestea Raliului Dakar 2015:
▶ Ziua 8: Prima victorie de etapă pentru Toyota, Al-Attiyah rămâne lider
▶ Ziua 7: Terranova câştigă proba, Renault Duster pierde teren
▶ Ziua 6: Al-Attiyah câştigă proba şi rămâne lider. Un Duster a abandonat
▶ Ziua 5: Vasilyev câştigă proba, Al-Attiyah rămâne lider, Sainz a abandonat
▶ Ziua 4: Al-Attiyah îşi consolidează prima poziţie, Toyota se grupează în spatele său
▶ Ziua 3: Terranova, cel mai rapid pentru Mini. Un motociclist polonez a murit
▶ Ziua 2: Al-Attiyah revine pe primul loc, probleme pentru Peugeot
Comentarii (0)